همشهری آنلاین: شرکت ایکیا مجموعه‌ای از میزهای تحریر، چراغ‌های مطالعه و میزهای پذیرایی طراحی کرده‌است که می‌توانند به صورت بی‌سیم تجهیزات الکترونیکی مانند موبایل و تبلت‌ها را شارژ کنند.

براساس گزارش ميل‌آنلاين، اين شركت بزرگ سوئدي كه در زمينه توليد مبلمان فعاليت دارد، مجموعه‌اي جديد را ارائه كرده‌است كه از تكنولوژي بي‌سيم Qi،‌انتقال القايي انرژي الكتريكي، بهره برده‌اند و مي‌توانند تجهيزات الكترونيكي كه در نزديكي آنها قرار مي‌گيرند را شارژ كنند.

اين مجموعه جديد از ماه آينده روانه بازار‌هاي آمريكاي شمالي و اروپا خواهد شد. به گفته مدير بخش نورپردازي و شارژ وايرلس شركت ايكيا، بازديد از خانه‌ها ثابت كرده‌است كه مردم از كابل و سيم‌هاي اضافي در خانه‌هاي خود متنفرند و نگرانند كه شارژر‌هاي خود را پيدا نكرده و وسايلشان خاموش شود.

تكنولوژي Qi يكي از رايج‌ترين تكنيك‌هاي شارژ بي‌سيم است و در سه هزار منطقه عمومي از جهان مورد استفاده قرار مي‌گيرد. درحال حاضر بيش از 80 مدل اسمارت‌فون سازگار با اين تكنولوژي در بازار وجود دارد كه از آن جمله مي‌توان به نوكيا لوميا، سامسونگ گلكسي، گوگل نكسوس و شارپ آكوز اشاره كرد.

منو ترفرز رئيس كنسرسيوم انرژي وايرلس كه اين تكنولوژي را توسعه داده‌است مي‌گويد اين مجموعه نمايانگر زيبايي و سادگي شارژ بي‌سيم است، اگرچه تحليل‌گران معتقدند تلفيق اين تكنولوژي با مبلمان خانگي بسيار زودتر از حد انتظار اتفاق افتاده‌است.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰