مدیر آسیا اقیانوسیه دبیرخانه کنوانسیون رامسر که برای شرکت در چهارمین نشست برد مدیریتی مرکز منطقه‌ای کنوانسیون رامسر به ایران سفر کرده است روز گذشته در مراسم افتتاح ساختمان مرکز منطقه‌ای غرب و مرکز آسیای کنوانسیون رامسر گفت:

تالاب

گردوغباری که گریبانگیر منطقه خاورمیانه شده نتیجه عدم‌مدیریت صحیح تالاب‌های منطقه است که امیدواریم با راه‌اندازی مرکز منطقه‌ای کنوانسیون رامسر در شهر رامسر بتوانیم مدیریت یکپارچه‌ای بر تالاب‌های منطقه اعمال کنیم.

لو يانگ گفت: بهره‌مندي خردمندانه از تالاب‌ها و استفاده پايدار براي معيشت پايدار از تالاب‌ها ازجمله موارد ضروري مورد تأكيد در كنوانسيون رامسر است.

مدير آسيا اقيانوسيه دبيرخانه رامسر افزود: 44سال پيش كنوانسيون رامسر در شهر رامسر و با حضور ١٨ كشور جهان شكل گرفت اما امروز بيش از ٢١٠٠تالاب در جهان در كنوانسيون رامسر ثبت شده و نام يكي از مهم‌ترين شهرهاي ايران را يدك مي‌كشند.

معصومه ابتكار، رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست هم در اين مراسم از اختصاص اعتبار ويژه دولت براي احياي تالاب‌هاي هورالعظيم و پريشان براي مقابله با ريزگردها خبر داد.

مركز منطقه‌اي كنوانسيون رامسر كه روز گذشته در شهر رامسر افتتاح شد در زميني به وسعت ٢٦٠٠مترمربع احداث شده و داراي بخش‌هاي مختلفي ازجمله كارگاه آموزشي، بخش تشكل‌هاي غيردولتي و بخش آموزش كودكان است.

کد خبر 288790

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha