سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۱
۰ نفر

یک هفته پس از آنکه وزیر کشور صحبت از گردش سالانه ۲۰هزار میلیارد تومانی قاچاق مواد‌مخدر در کشور کرد، روز گذشته یک‌بار دیگر از پول‌های ناپاکی سخن گفت که درصورت ورود به اقتصاد کشور باعث ناپاکی‌تان می‌شوند.

رحمانی فضلی

عبدالرضا رحماني فضلي در مراسم تجليل از آثار برگزيده در حوزه مواد‌مخدر با بيان اينكه يكي از معضلات ما درخصوص اعتياد اين است كه نه عموم جامعه از عوارض سوء مصرف آگاه هستند و نه مسئولان ما، گفت: اين موضوع به اين معني نيست كه آنها در مورد مواد‌مخدر نمي‌دانند بلكه به اين معني است كه ابعاد فاجعه بار موضوع را نمي‌شناسند. در بعد اجتماعي ما معتاد را در خيابان و منازل مي‌بينيم و مشكلاتي كه در پي آن است را درك مي‌كنيم اما به تأثيرات مواد‌مخدر در اقتصاد كمتر توجه مي‌شود.‌ وزير كشور با تأكيد بر اين نكته كه وقتي زيرميزي، رانت، قاچاق كالا‌ و نابرابري‌ها وجود داشته باشد اين موضوع به ‌ پول‌هاي كثيف مرتبط مي‌شود، گفت: قاچاق كالا و ارز حداقل 10هزار ميليارد تومان و مواد‌مخدر نيز همين مقدار پول كثيف را وارد اقتصاد مي‌كند.

اگر 20هزار ميليارد تومان پول كثيف وارد اقتصاد شود نمي‌توان گفت كه اقتصاد پاك و قانوني و منطقي است. وي با اشاره به دستگيري قاچاقچي بزرگ منطقه خليج‌فارس، گفت: اين فرد 35ساله با 5كلاس سواد طي تنها چند سال گردش مالي حسابش از 2هزار ميليارد تومان فراتر رفت و توانست 400تن مواد‌مخدر را جابه‌جا كند و بفروشد. ما اگر مي‌خواهيم به اقتصاد سالم كمك كنيم بايد دريچه پول‌هاي كثيف به كشور را ببنديم. اين فرد به نام مردگان حساب بانكي باز كرده كه بانك بايد در اين مورد پاسخ دهد كه ‌چرا گزارش نداده كه حساب بانكي مردگان اين گردش مالي عظيم را دارد. كسي كه اين پول‌ها را دارد آدم مي‌خرد، حق حساب مي‌دهد و رشوه پرداخت مي‌كند پس به عقيده من ما از بعد اقتصادي مواد‌مخدر غفلت كرده‌ايم.‌

  • ‌صحبت‌هاي من تحريف شد

وي همچنين درباره انعكاس سخنان قبلي اش گفت: ما تعارف نداريم، صحبت‌هاي من در جمع فرماندهان پليس مبارزه با مواد‌مخدر تحريف شد. ما مي‌گوييم اگر اين پول‌هاي كثيف مديريت‌ نشود به همه حوزه‌ها وارد مي‌شود. قاچاقچي و تروريست به‌دنبال كسب قدرت براي ايجاد حاشيه هم براي خود است و براي اين كار پول خرج مي‌كند. اگر هوشيار نباشيم‌ بخشي از اين پول‌ها قصد ورود به حوزه سياست خواهند داشت.

کد خبر 288794

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha