شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: تاکنون روبات‌های زیادی با الهام از طبیعت ساخته شده‌اند، اما تعداد محدودی از آن‌ها طبیعی به نظر رسیده و حرکتی طبیعی از خود نمایش می‌دهند.

پروانه

براساس گزارش دیسکاوری، شرکت آلمانی فستو روبات‌هایی به شکل پروانه ابداع کرده‌است که می‌توانند به راحتی هر بیننده‌ای را به اشتباه بیاندازند زیرا شباهت زیاد روبات‌های پروانه‌ای ای‌موشن به پروانه‌های واقعی بینظیر است.

هریک از این روبات‌های زیبا 32 گرم وزن دارند و طول عمر باتری آنها برای پرواز چهار دقیقه است. بال‌های این روبات‌ها از نوارهای خازنی قابل انعطافی ساخته شده است و رشته‌های کربنی باریکی آنها را به بدنه متصل ساخته‌است.

این پروانه‌های زیبا بخشی از سیستم روباتیک گروهی هستند که در آن رفتار پرواز دسته‌جمعی چند پهپاد، که هریک طول بالی به اندازه 50 سانتیمتر دارند، به گونه‌ای هماهنگ می‌شود که بدون برخورد با یکدیگر یا با دیوارها، درون یک اتاق پرواز کنند.

این سیستم هوشمند شبکه‌ای مبتنی بر دوربین‌های پرسرعت فروسرخ ساخته شده‌است که در اطراف اتاقی قرار دارند که پروانه‌های روباتی در آنها پرواز می‌کنند. دوربین‌ها نشانه‌های فروسرخ هریک از پروانه‌ها را دنبال کرده و اطلاعات آن را در زمان حقیقی به ابررایانه‌ای ارسال می‌کند و به این شکل حرکت هریک از اعضای این گروه روبات متناسب با دیگری تنظیم شده و حرکت گروهی امکان‌پذیر خواهد‌شد.

این پروانه‌ها هراندازه هم که زیبا باشند، با هدف تجاری‌سازی ساخته نشده‌اند بلکه هدف از ساخت آنها کاملا تحقیقاتی است و در عین حال نشان می‌دهند پهپادها ا چه اندازه می‌توانند سبک‌وزن و کوچک ساخته شوند.

کد خبر 290681

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha