همشهری آنلاین: سقوط هواپیمای ایرباس متعلق به شرکت «ژرمن وینگز» در شرایطی بسیار نامناسب برای شرکت مادر یعنی لوفت‌هانزا روی داد که با رقابت شدید دیگر شرکت‌های هواپیمایی ارائه کننده پروازهای ارزان قیمت و اختلاف با خلبانانش مواجه است.

germanwings

به گزارش خبرگزاری فرانسه از فرانکفورت، کارستن اشپور رئیس شرکت لوفت‌هانزا که کمتر از یک سال پیش این سمت را بر عهده گرفت سقوط هواپیمای ژرمن وینگز را «روزی سیاه برای لوفتهانزا» توصیف کرد. سیمونی مونی مدیر مالی لوفت‌هانزا نیز این روز را احتمالا سخت ترین روز در تاریخ لوفت‌هانزا دانست.

علاوه بر فاجعه انسانی، این حادثه ممکن است همه برنامه‌های راهبردی اشپور را به هم بریزد.

ژرالد ویسل تحلیلگر امور مالی گفت برای اشپور، دفاع از راهبرد پرواز های ارزان قیمت دشوار خواهد شد.

درک اشلامپ دیگر تحلیلگر مالی نیز گفت این حادثه ممکن است به عمر پروازهای ارزان قیمت پایان دهد.

وی این حادثه را ضربه ای سخت به لوفت‌هانزا توصیف کرد.

سخنگوی لوفت‌هانزا نیز اعتراف کرد حادثه ای که روز سه شنبه در رشته کوه های آلپ فرانسه روسی داد موجب جان باختن بیشترین تعداد انسان در تاریخ هواپیمایی غیرنظامی آلمان شد. درک اشلامپ گفت این حادثه ممکن است به شهرت لوفتهانزا به عنوان یک شرکت باکیفیت و معتبر آسیب جدی وارد کند. وی در عین حال گفت تغییری راهبردی در آینده نزدیک در این شرکت روی نخواهد داد.

شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا که مالک اکثریت سهام شرکت‌های سوئیس ایر و آسترین ایرلاینز نیز است در رقابت شدید با شرکت‌های ارائه دهنده پروازهای ارزان قیمت ایزی جت و راین ایر و همچنین شرکت‌های هواپیمایی خلیج فارس و شرکت هواپیمایی ترکیه، امید زیادی به دو شرکت ارزان قیمت تابع خود یعنی ژرمن وینگز و یورو وینگز بسته است.

شرکت ژرمن وینگز از سال 2013 به تدریج همه پروازهای لوفت‌هانزا را در داخل آلمان و اروپا به استثنای پروازهایی که از طریق فرودگاه‌های اصلی مونیخ و فرانکفورت صورت می‌گیرد برعهده گرفت. قیمت بلیت‌های این شرکت 20 درصد کمتر از بلیت‌های لوفت‌هانزا است ولی گرانتر از بلیت‌های یورو وینگز است که قرار است از پاییز امسال پروازهای طولانی ارزان قیمت را آغاز کند.

حرکت به سوی پروازهای ارزان قیمت موجب نگرانی در داخل لوفت‌هانزا و اعتصاب خلبانان این شرکت شده است. این اعتصاب‌ها در سال گذشته بیش از 200 میلیون یورو برای لوفت‌هانزا هزینه داشت و یکی از علل کاهش سود خالص این شرکت به 55 میلیون یورو در سال 2014 بود. به علت این اختلافات و همچنین فضای رقابتی بین شرکت‌های هواپیمایی، ارزش سهام لوفت‌هانزا از ابتدای امسال سه ممیز 33 صدم درصد کاهش یافته است. اتحادیه خلبانان پس از حادثه هواپیمای ژرمن وینگز اعلام کرد اعتراضات خود را به حال تعلیق در می آورد.

لوفت‌هانزا سال گذشته 106 میلیون مسافر را جابجا کرد. بدترین حادثه برای هواپیمای این شرکت در نوامبر 1974 در نایروبی روی داد که 59 کشته برجا گذاشت.

کد خبر 290766

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha