همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی در بازدید از محور هراز از جابه جایی حدود ۱۴ میلیون نفر از طریق حمل و نقل عمومی از ۲۵ اسفند تا ۹ فروردین خبر داد و گفت: محور هراز - آمل تا نیمه اول ۹۵ چهار بانده خواهد شد.

akhoundi

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در بازدید خود از محور هراز و راهدارخانه های مبارک آباد و پلیس راه دماوند، افزود: امسال حدود 14میلیون نفر از طریق بخش‌های مختلف حمل و نقل عمومی جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی از زمان آغاز سفرهای نوروزی تا پایان روز 9 فروردین جابه جا شدند.

وی اظهار داشت: در این مدت سهم حمل و نقل عمومی جاده ای بیش از 5.5 میلیون نفر، ناوگان دریایی بیش از 5 میلیون نفر، ناوگان ریلی حدود یک میلیون و 260 هزار نفر و ناوگان هوایی حدود 2 میلیون و 100 هزار نفر از جابه جایی مسافران نوروزی بود که در بخش حمل و نقل هوایی حدود 10 درصد و در بخش ریلی نیز حدود 5 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش جابه جایی مسافران را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز امسال ترافیک جاده‌ها نسبت به سال های گذشته روانتر بود، افزود: در محور خروجی تهران به سمت چالوس، فیروزکوه و هراز با اقداماتی که انجام شد از توقف های طولانی که در سال های گذشته وجود داشت جلوگیری و شاهد ترافیک روان تری بودیم به طوریکه در محور فیروزکوه به سمت قائم شهر به غیر از 10 کیلومتر تمام محور چهار بانده شد، در محور هراز نیز با اقداماتی ترافیک روانتری را شاهد بودیم.

آخوندی گفت: در محور ورودی به چالوس علاوه بر اینکه قطعه 4 آزادراه تهران - شمال به بهره برداری رسید با ایجاد پل و تونل قبل از وروردی چالوس، ترافیک این محور نسبت به سال های گذشته روان تر بود و از تراکم و توقف های طولانی که در سال های گذشته در این محورها به وجود می آمد تا حدی جلوگیری شد.

وی یادآور شد: در محور رشت - قزوین نیز کنار گذر منجیل قبل از آغاز سفرهای نوروزی زیر بار ترافیک رفت که با این اقدام ترافیک سنگین سال های گذشته در این محور روان تر شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه علیرغم بارش باران در 11 استان و بارش برف در 21 استان کشور در مجموع نسبت به سال های گذشته ترافیک روان تری را شاهد بودیم، گفت: براساس آمارهای پلیس راه تاکنون تصادفات جاده های کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته البته آمار رسمی میزان تصادفات بعد از اتمام سفرهای نوروزی توسط پلیس راه و پزشکی قانونی اعلام می شود، اما در مجموع با وجود تغییرات جوی خوشبختانه ترافیک در جاده ها روان تر بود که این موضوع نتیجه هماهنگی های بسیار گسترده پلیس راهنمایی و رانندگی، هلال احمر و سازمان امداد و نجات است.

وی در خصوص رفع محدودیت محورهای شمالی کشور در ایام پیک بازگشت مسافران نوروزی، گفت: این محورها به فاصله کوتاهی بعد از اتمام تعطیلات نوروز و سفرهای نوروزی رفع محدودیت می شود.

آخوندی افزود: به منظور تسهیل عبور و مرور و روان تر شدن ترافیک چهار بانده کردن محور هراز از امامزاده هاشم تا آمل در دستور کار قرار دارد و براساس برنامه ریزی انجام شده طی 18 ماه و تا نیمه اول سال 95 به بهره برداری می رسد.

وزیر راه و شهرسازی ضمن توصیه به رانندگان گفت: در جاده دماوند به سمت فیروزکوه سرعت های غیرمجاز 150 کیلومتر و 140 کیلومتر ثبت شده که از رفتار های پرخطر است و این رانندگان هم جان خود و هم جان سرنشینان خودرو را به خطر می اندازند که از آنها درخواست می کنم سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

براساس این گزارش وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از محور هراز به همراه عزیز حسن نیا معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و فریبرز واحدی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با حضور در راهدارخانه مبارک آباد از نزدیک در جریان نحوه امدادرسانی راهداران قرار گرفت.

در جریان این بازدید سرهنگ کرانیان رئیس پلیس راه شرق تهران ضمن ارائه گزارشی از وضعیت محور دماوند به فیروزکوه به وزیر راه وشهرسازی گفت: در مجموع شاهد کاهش تصادفات در این محور بودیم به طوری که در ایام سفرهای نوروزی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته تخلفات مربوط به سرعت غیرمجاز در محور دماوند به فیروز کوه حدود 2 درصد کاهش یافته است.

کد خبر 290826

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha