سه‌شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: پاسور والیبال زنیت کازان روسیه درمورد ادامه حضورش در این تیم گفت: آرزوی هر بازیکنی است که در زنیت بازی کند، اما من برای فصل بعد مطمئن نیستم و هنوز تصمیمی نگرفته‌ایم.

سعید معروف

به گزارش فارس، تیم والیبال زنیت کازان روسیه که از حضور سعید معروف پاسورو کاپیتان تیم ملی والیبال ایران سود می‌برد در پیکار نهایی والیبال جام باشگاه‌های اروپا در آلمان موفق شد با نتیجه 3 بر صفر حریفش رزوویا لهستان را مغلوب کند و عنوان قهرمانی را بدست آورد. زنیت کازان ست‌های بازی را با نتایج 25 بر 22، 25 بر 23 و 25 بر 21 به سود خود پایان داد.

به نوشته سایت‌های بین‌المللی یکی از بهترین پاسورهای جهان، سعید معروف، اولین بازیکن ایرانی است که برنده لیگ قهرمانان اروپا شده است؛ او سهم بزرگی در قهرمانی زنیت‌کازان داشت.

معروف پس از قهرمانی تیمش اظهار داشت: زمانی که به زنیت پیوستم، همه درباره لیگ قهرمان صحبت می‌کردند. من خیلی خوشحالم، چون اولین ایرانی هستم که برنده لیگ قهرمانان در اروپا شده است. برای بازی فینال مقابل برلین در خانه حریف باید بگویم که خیلی سخت بود.

وی ادامه داد: همانطور که دیدید سالن کاملاً پر شده بود. آنها عاشق برلین هستند، اما ما بازیکنان بزرگی داریم و تفاوت اصلی ما با سایر تیم‌ها سرویس‌های خوب‌مان است. در ست سوم آنها بهتر از ما بودند. من وارد زمین شدم و مثل همیشه با اعتماد به نفس بازی کردم.

  • دلیل اصلی پذیرفتن پیشنهاد زنیت چه بود؟

همانطوری که گفتم ما تیم‌ها و بازیکنان خوبی در ایران داریم، اما لیگ ما در خارج از کشور شناخته شده نیست؛ من نمی‌خواستم ایران را ترک کنم، اما پیشنهاد زنیت خیلی استثنائی بود. لیگ روسیه شاید قوی‌ترین لیگ در جهان باشد و به همین دلیل من نمی‌خواستم شانس بازی برای زنیت را از دست بدهم.

  • دوست داری در زنیت بمانی؟

من برای فصل بعد مطمئن نیستم؛ هنوز تصمیمی نگرفته‌ایم. این باشگاه یکی از بهترین‌ها در جهان است و قطعاً هر بازیکنی دوست دارد در این تیم بازی کند. ما شرایط واضحی در دو ماه آینده خواهیم داشت.

  • حمايت آلكنو از معروف

چندی پیش سایت باشگاه زنیت کازان در انتقاد از عملکرد سعید معروف نوشت: «آلکنو، در بازی دوم مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ والیبال روسیه می‌توانست از سعید معروف، پاسور ایرانی خود استفاده کند، اما این کار را نکرد. معروف در چند بازی گذشته تیم زنیت در تورنمنت‌های مختلف، عملکرد چندان خوبی نداشته است. وی در این دیدارها اشتباهات تکنیکی و تاکتیکی مختلفی داشت که به سادگی نمی‌توان از آنها گذشت.

این انتقاد سایت زنیت از سعید معروف پاسخ قاطع آلکنو را به همراه داشت؛ سرمربی زنیت در این مورد گفت: اینکه در بازی مقابل برلین (نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا) از معروف یا کوزبار استفاده می‌کنم، یک راز است که خودم در مورد آن تصمیم می‌گیرم؛ البته نمی‌خواهم کاری کنم که حریف متوجه شود چه بازیکنی پاسور اول تیمم است.

آلکنو همچنین درمورد انتقاد از بازی ریسکی بیش از اندازه معروف تصریح کرد: پاسورهای بزرگی از جمله لوی‌بال، والریو ورمیلیو، نیکولا گربیچ و لوکاژ زیگالدو در تیم زنیت بازی کرده‌اند و سعید معروف هم در همنی حد است. دوست ندارم در مورد سبک بازی معروف نظر بدهم؛ او مرد بزرگی است و شخصیت بزرگی دارد.

سرمربی تیم والیبال زنیت‌کازان پس از قهرمانی تیمش در لیگ قهرمانان اروپا هم با سوالی در مورد پاسور ایرانی‌اش روبرو شد. بعد از قهرمانی زنیت از آلکنو پرسیدند که «رابطه‌ات با سعید معروف چگونه است» و آلکنو جواب داد: تا سه هفته گذشته، فقط ارتباط ما به کار خلاصه می‌شد، اما اخیراً ارتباط ما بیشتر شده است، چون هر دو به دنبال یک هدف مشترک هستیم. حضور در میان چهار تیم برتر موید آن است که باید در کنار هم باشیم و تلاش یکدیگر را کامل کنیم.

کد خبر 290853

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha