پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
۰ نفر

همشهری انلاین: تلویزیون OLED یا کاغذی دیواری مفهومی ال‌جی با ضخامت کمتر از یک میلی‌متر به بازار آمد!

تلویزیونی به ضخامت کاغذ دیواری

شرکت ال‌جی این طی نمایشگاهی در کره جنوبی، آخرین تلویزیون‌های OLED خود را به همراه آخرین فناوری‌ها و مدل‌های مفهومی در معرض بازدید عموم قرار داد.

در میان این تلویزیون‌ها، یک مدل مفهومی بیشتر از سایرین جلب توجه کرده و به شدت رسانه‌ای شد. ال‌جی با رونمایی از این تلویزیون؛ علاوه بر اینکه خواست آینده این صنعت را به بازدیدکنندگان نشان بدهد؛ بلکه به گونه‌ای یک شاخ و شانه‌ای هم برای رقبا کشید. اما این مدل تلویزیون مفهومی ال‌جی چه ویژگی‌های متمایزکننده‌ای دارد؟

این تلویزیون بیشتر شبیه کاغذدیواری (Wallpaper) است. چون هم بسیار نازک است و ضخامتی کمتر از یک میلی‌متر دارد (دقیقاً ۰٫۹۷ میلی‌متر) و هم به راحتی به دیوار چسب می‌شود. یک قاب فلزی مغناطیسی نصب شده روی دیوار این تلویزیون را نگه می‌دارد و چون وزن زیادی هم ندارد (در حدود ۱٫۹ کیلوگرم یا ۴٫۱ پوند) مشکلی از بابت ثابت ماندن روی دیوار وجود ندارد.

اندازه تلویزیون ۵۵ اینچ است. با این مشخصات جابه‌جایی آن بسیار راحت است و کافی است از قاب مغناطیسی جدا شده و جای دیگری نصب شود. نکته جالب این است که صفحه نمایش این تلویزیون منعطف و قابل خم‌شدن است. دقیقاً مانند یک کاغذ دیواری از روی دیوار جدا شده و قابل حمل و نصب روی دیوارهای دیگر است.

تلویزیونی به ضخامت کاغذ دیواری

شرکت ال‌جی و بخش سازنده تلویزیون‌ها و صفحه‌نمایش‌های این شرکت می‌گویند؛ این تلویزیون کاغذ دیواری مفهومی به بازار عرضه خواهد شد و یک محصول قابل تجاری‌سازی نیست بلکه بیشتر به دنبال اهدافی مانند نمایش نسل آینده تلویزیون‌های OLED است. چون این نوع تلویزیون‌ها نیازی به پس‌زمینه روشن ندارند و بسیار نازک‌تر از دیگر محصولات ساخته می‌شوند.

تلویزیونی به ضخامت کاغذ دیواری

در تلویزیون OLED از یک لایه ترکیبی ارگانیک بهره گرفته می‌شود که امکان ساخت پنل‌های به مراتب نازک‌تر و فوق‌العاده باریک را در کنار قابلیت خمیده‌گی فراهم می‌کند.

همچنین، این لایه ترکیبی ارگانیک از خودش نور منتشر می‌کند و دیگر نیازی به پنل پس‌زمینه نورانی نیست. این شرکت اعتقاد دارد صفحه‌نمایش‌هایی با این قابلیت می‌توانند به طور گسترده در صنعت، محصولات پوشیدنی و تجهیزات موبایل استفاده شوند. ال‌جی فناوری OLED را فناوری غالب و پیروز در آینده می‌داند.

در حالی که شاهد ساخت تلویزیون‌های OLED توسط ال‌جی و رقبای این شرکت یعنی سامسونگ و سونی هستیم، ولی هنوز هزینه‌های تولید این محصولات گران است. به عنوان مثال، هزینه تولید تلویزیون ۶۵ اینچی  OLED شرکت ال‌جی حدود ۹ هزار دلار است.

بخشی از هزینه بالای تولید به دلیل استفاده از فناوری OLED و بخشی دیگر به دلیل کاربردی کردن این تلویزیون‌ها برای فروش در بازار است. ال‌جی انتظار دارد تا پایان سال نزدیک به ۶۰۰ هزار تلویزیون OLED به فروش برساند و با احتساب سال آینده این میزان فروش به ۱٫۵ میلیون تلویزیون برسد.

کد خبر 296120

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha