مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت هیوندای اولین شرکت خودروسازی در جهان است که سیستم اندروید شرکت گوگل را در خودروهای سوناتای خود ارائه خواهد‌کرد.

هیوندای

براساس گزارش BBC، در اين صورت كاربران اسمارت‌فون‌هاي اندرويدي كه خودروي سوناتاي 2015 را خريداري كرده باشند مي‌توانند از فروشنده خودرو درخواست كنند كه سيستم اندرويد ويژه خودروي گوگل را به صورت رايگان براي آنها دانلود كند. اين سيستم اسمارت‌فون راننده را به خودرو متصل ساخته و امكان دسترسي به اپليكيشن‌هايي از قبيل نقشه صوتي گوگل، كنترل‌هاي فرمان و يا امكان استفاده از نمايشگري لمسي در داشبورد خودرو فراهم خواهد شد.

اين پروژه اولين بار در سال 2014 معرفي شد و گوگل در ماه ژانويه آن سال از همكاري خود با شركت‌هاي خودروسازي مانند هيونداي، آئودي و هوندا براي تلفيق سيستم اندرويد با سيستم كنترل خودروها خبر داد. شركت گوگل همچنين اعلام كرد تا سال 2016 اين سيستم را در 28 برند مختلف خودرو عرضه خواهد‌كرد.

شركت اپل،‌ اصلي‌ترين رقيب گوگل در اين زمينه نيز قرارداد مشابهي را با شركت‌هاي بي‌ام‌و، جي‌ام و هوندا به امضا رسانده‌است.

شركت هيونداي كه به همراه شركت وابسته كيا موتورز پنجمين شركت بزرگ توليد‌كننده خودرو در جهان محسوب مي‌شود درنظر دارد سيستم اندرويد را در ديگر خودروهاي خود نيز ارائه دهد و در عين حال نسخه سازگار با اپل با نام كار‌پلي را نيز به زودي عرضه‌ خواهد‌كرد.

شركت هيونداي معتقد است اين تجربه تكنولوژيكي برجسته ايمني رانندگان را نيز افزايش خواهد‌داد زيرا زماني كه اسمارت‌فون به خودرو متصل مي‌شود،‌ نمايشگر آن قفل مي‌شود و ديگر نمي‌تواند راننده را وسوسه كند تا حين رانندگي با گوشي خود سرگرم شود.

به گفته تحليل‌گران بازار شركت يورومونيتور اينترنشنال، گوگل در بازارهايي مانند هندوستان كه از سرعت رشد بالايي برخوردارند و گوشي‌هاي اندرويدي 85 درصد از كل فروش بازار موبايل را به خود اختصاص داده‌اند، مي‌تواند موفقيت چشمگيري داشته‌باشد.

کد خبر 296421

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha