جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه ۸ خرداد در تهران به امامت حجت‌الاسلام صدیقی برگزار شد.

صدیقی آیت‌الله

به گزارش ایسنا، حجت الإسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران، گفت: دسترسی یا بازرسی از تأسیسات هسته‌ای، نظامی یا موشکی ایران در قالب پروتکل الحاقی پذیرفته نیست؛ غربی‌ها به بهانه هسته‌ای می‌خواهند به نهانخانه ما دسترسی پیدا کنند.  وي افزود: غربی‌ها می‌خواهند به بهانه پروتکل الحاقی هر وقت که دوست داشتند با برچسب بوی هسته‌ای از بیت رهبری یا نهاد ریاست جمهوری یا مجلس بازرسی کنند. اینها قابل قبول نیست.

حجت الإسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به مرحله آخر مذاکرات هسته‌ای، گفت: مقام معظم رهبری خطوط اصلی نظام را تعریف می‌کنند و هر کس خارج از این خطوط حرکت کند کار غیرقانونی انجام داده است و مخالفت با ایشان مخالفت با امام عصر (عج) است.

وی با بیان این‌که انرژی هسته‌ای سرمایه ملی و آغاز شکوفایی اقتصادی ایران است،‌ افزود: افرادی که تکنولوژی تولید سوخت را از ایران می‌گیرند چه تضمینی می‌دهند که به ایران سوخت بدهند؟ مگر با اتمام سوخت رآکتور تهران به ایران سوخت دادند؟ توجه به اصل این سرمایه مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

امام جمعه موقت تهران هشدار داد: نکند انرژی هسته‌ای شیر بی یال و دم شود و برای تأمین نیازهای داخلی محتاج بیگانه شویم؟ تجربه نشان داده است که بیگانگان همواره به ایران خیانت کردند. آمریکا اهل دبه کردن است. از پیمان ژنو تا به امروز 8 تحریم جدید علیه ایران به اجرا درآوردند، بعد هم گفتند این تحریم‌ها از قبل بوده است.

وی ادامه داد: غربی‌ها پیمان را قبول ندارند. آنها فقط زور را می‌فهمند. کشوری که زور ندارد را نابود می کنند. بلایی که سر لیبی برای گرفتن فناوری هسته‌ای درآوردند و یا بلایی که امروز در یمن بر مردم این کشور نازل کردند و یا به دروغ گفتند عراق در پی انرژی هسته‌ای است.

وی با اشاره به توافق لوزان گفت: در مسأله فوردو که باید مرکز توسعه کشور در انرژی هسته‌ای می‌بود، گفتند این مرکز، مرکز تحقیقات باشد. تیم مذاکره کننده هسته‌ای که مورد حمایت رهبری است باید متوجه استقلال و آزادی کشورمان در این حوزه باشد.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه تکفیری‌ها و داعش را خطر بزرگ منطقه و جهان اسلام توصیف کرد و افزود: دستگاه دیپلماسی توجه داشته باشد که خطر بزرگ که امروز خطر تکفیری‌ها و داعش می‌باشد، خطری جهانی است. دستگاه دیپلماسی باید نسبت به این گروهک خدانشناس، ‌آدمکش و جانی توجه داشته باشد.

ایران در عراق و سوریه با جان و هستی‌اش از حرم‌ها دفاع می‌کند و این کشورها را به گورستان داعش تبدیل می‌کند اما باید توجه داشت که آتش تندروی خاموش نمی‌شود. باید از ظرفیت غیرمتعهدها استفاده کنیم و در این حوزه فعال‌تر عمل کنیم.

صدیقی تأکید کرد: باید اغراض و نیات جریان تکفیری داعش توسط دولت اسلامی و دستگاه دیپلماسی کشورمان افشا شود. مسئولان دیپلماسی کشور در دولت اسلامی زندگی می‌کنید و کشور رهبر روحانی و مردم شهیدداده دارد. شما کشتی نجات امام حسین (ع) را دارید، نگران نباشید.

امام جمعه موقت تهران با گرامیداشت سالروز رحلت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، گفت: امام (ره) جزء احیاگران دین و عزت اسلامی است که ظرفیتی همانند ظرفیت عرشیان دارد. کار ایشان کار یک شخص عادی نبود. حرکت امام (ره) نشان از اتصال ایشان به سلسله جلیله انبیاء دارد.

وی افزود: امام خمینی (ره) توانست رمق از دست رفته اسلام را به پیکره جهان اسلام بازگرداند. امام (ره) پیکر نحیف اسلام را از زیر پای مستکبران خارج کرد و ان‌شاءالله مقدمه ظهور امام زمان (عج) را به وجود آورد.

صدیقی با بیان این که امام (ره) جزء چهره‌های همیشه پیروز زندگی است، ادامه داد: امام (ره) حرکت پرخروش انقلاب را بر اساس تکلیف آغاز کردند. یعنی این وظیفه الهی حضرت امام بود. به همین دلیل در این مسیر شک نمی‌کرد،‌ نمی‌ترسید،‌ مأیوس نمی‌شد و متزلزل و خسته نمی‌شد. اینها خاصیت عمل به تکلیف الهی است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: امام خمینی (ره) تحقیرکننده قدرت‌های بزرگ بود و آنها را به انفعال می‌کشاند. برخی این حالت را از امام (ره) به ارث نبرده‌اند. آنان به شک افتاده‌اند که مگر می‌شود همیشه انقلابی بود. بدانند که موجودیت ما موجودیت دینی است و موجودیت دینی مبارزه با کفر و دنیازدگی است.

حجت الإسلام والمسلمین صدیقی در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که تقوا استقرار در دژ محکم الهی است، گفت: کسانی که تقوا ندارند در حقیقت حفاظ ندارند و دشمن به همه ابعاد وجود آنان دسترسی دارد و همه زوایای دلشان را تحت اشرافیت خود درمی‌آورد و در نهایت آنان را ذلیل می‌کند. تقوای الهی در همه جا موجب سرافرازی در جامعه و در درگاه الهی می‌شود.

کد خبر 296546

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha