دومین فن بازار تخصصی فناوری‌های نوین شهری از ۱۲تا ۱۴مرداد در بوستان گفتگو برگزار می‌شود.

 همچنين قرار است نخستين پارك علم و فناوري شهر در تقاطع بزرگراه‌هاي زين‌الدين و امام علي در آستانه اين فن بازار افتتاح شود. سال گذشته نخستين فن بازار تخصصي فناوري‌هاي نوين شهري با استقبال 130شركت دانش‌بنيان، سازمان‌ها و مناطق مختلف شهرداري تهران برگزار شده بود.

در تجربه نخست اين فن بازار، 30قرارداد خريد محصول امضا و استقبال خوب از آن موجب شد دور دوم نيز با تلاش و جديت بيشتر برگزار شود. آنگونه كه بابك نگاهداري، رئيس مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران در نشست خبري اعلام كرد، شهرداري قصد دارد سازمان پيشرو در حوزه استفاده از توان شركت‌هاي دانش‌بنيان باشد.

شهردار پايتخت در اين راه دستور داده شرايط حضور اين شركت‌ها در شهرداري تسهيل يابد. نگاهداري تصريح كرد: همچنين از پيمانكاران عمده و بزرگي كه با شهرداري‌ها همكاري مي‌كنند مي‌خواهيم در فن بازار دوم نيز شركت كرده و اقدام به خريد محصول از شركت‌هاي دانش بنيان كنند. وي با اشاره به اينكه با معاونت علم و فناوري رياست‌جمهوري نيزهماهنگي‌هاي لازم به عمل آمده تا تسهيلات ويژه‌اي در اختيار شركت‌هاي دانش بنيان قرار گيرد، افزود:

با صندوق نوآوري و شكوفايي نيز هماهنگ شده است كه وام‌هاي كم بهره به شركت‌ها ارائه دهند، همچنين بازگشايي خط ليزينگ را در فن بازار امسال خواهيم داشت. امسال همچنين با 5بانك هماهنگ شده تا درصورتي كه شركت‌هاي دانش بنيان بتوانند فروش گسترده‌اي داشته باشند به آنها تسهيلات ويژه ارائه شود. از سويي به‌منظور استفاده بيشتر از توانمندي‌هاي شركت‌هاي داخلي و شناسايي نقاط ضعف و قوت آنان، نشست‌هاي تخصصي برگزار خواهد شد.

براساس برآوردها در دومين فن بازار فناوري تخصصي نوين شهري قرار است حدود 150شركت حضور يابند. نگاهداري در اين‌باره گفت: شكستن مقاومت‌ها و ناهماهنگي‌ها ميان سازمان‌ها از اهداف مهم فن بازارهاست. وي اظهار كرد: بايد تأكيد كنم كه شهرداري تهران متولي علمي و فناوري نيست و فقط مصرف‌كننده است اما در اين حوزه به‌صورت داوطلبانه ورود پيدا كرده تا بتواند كمكي به سهم خودش در اين عرصه داشته باشد.

افتتاح پارك علم و فناوري شهر خبر ديگر نگاهداري بود. خوشبختانه مراحل ساخت پارك علم و فناوري شهر نيز به اتمام رسيده و در آستانه افتتاح قرار دارد. با افتتاح اين پارك، شركت‌هاي منتخب درفن بازار مي‌توانند در آن مستقر شده و در طول سال ارتباط دائمي با شهرها و شهرداري‌ها برقرار كنند. وي همچنين به راه‌اندازي سامانه پژوهش‌يار اشاره كرد كه با راه‌اندازي اين سامانه تمامي پژوهش‌ها ساماندهي شده و از موازي كاري در ارائه پژوهش‌ها جلوگيري مي‌شود.

کد خبر 300053

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha