همشهری آنلاین: مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از احتمال بارش‌های پراکنده در ارتفاعات تهران خبرداد و گفت: طی روزهای دوشنبه ( ۱۵ تیر) و سه شنبه احتمال بارش‌های پراکنده در ارتفاعات تهران پیش‌بینی می‌شود.

رعد و برق

احد وظیفه در گفت‌و‌گو با ایسنا، افزود: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز در ارتفاعات شمال غرب و غرب کشور، سواحل مرکزی و شرقی خزر، ارتفاعات البرز شرقی و ارتفاعات زاگرس مرکزی در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، رگبار پراکنده باران و وزش باد پیش بینی می شود.

وی افزود: این وضعیت بعد ازظهر روزهای سه شنبه و چهارشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و جنوب سیستان و بلوچستان نیز رخ خواهد داد. طی سه روز

آینده در بخش‌هایی ازشرق، جنوب شرق و جنوب غرب کشور وزش باد و گردوخاک سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد و در همین مدت درشمال سیستان وبلوچستان، بویژه منطقه زابل، در بعضی ساعات طوفان و گردوخاک رخ خواهد داد. طی دو روز آینده شرق دریای عمان و بخشهای مرکزی خلیج فارس نیز مواج خواهد بود.

وی افزود: همچنین هوای شهر تهران امروز دوشنبه کمی ابری و در ارتفاعات افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده گاهی با وزش باد پیش‌بینی شده است. بیشینه هوا در این روز 40 درجه و کمینه آن 29 درجه سانتی‌گراد است.

وظیفه ادامه داد: در روز سه شنبه 16 تیر ماه نیز هوای شهر تهران نیمه ابری و در ارتفاعات بارش پراکنده و در پاره‌ای نقاط وزش باد پیش بینی شده است. بیشینه دمای شهر تهران در این روز 40 درجه سانتی‌گراد و کمینه آن 28 درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: هوای شهر تهران در روز چهارشنبه نیز غبار صبحگاهی و در بعد از ظهر رشد ابر در ارتفاعات و وزش باد پیش‌بینی شده است. بیشترین دمای هوا در این روز 38 درجه سانتیگراد و کمترین آن به 27 درجه سانتیگراد می‌رسد.

کد خبر 300303

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha