ترجمه‌ی عباس تربن: تغییر بخشی از زندگی نیست، خودِ زندگی است!

دوچرخه شماره‌ی ۷۹۳

هيچ‌چيز ابدي و هميشگي نيست و همه‌چيز يك‌روز تغيير مي‌كند. تغييرها، هم جنبه‌ي مثبت و هم بُعد منفي دارند و طبيعي است اگر به‌جاي غرغر و گله‌كردن نيمه‌ي پر ليوان را ببيني، زودتر به نتيجه‌ي قابل‌قبول خواهي رسيد؛ به‌خصوص كه كنارآمدن با تغيير، نسبت به جنگيدن با آن، هميشه انرژي كم‌تري مي‌برد.

نگذار تغيير، شوكه‌ات كند

زندگي پر از چيزهاي غافلگيركننده و اتفاقات غيرقابل پيش‌بيني است. نگذار اين اتفاق‌ها مانع  يادگيري و پيشرفتت در زندگي شوند. مهم نيست چه‌قدر پناهگاهي كه براي خودت مي‌سازي، امن باشد؛ به‌هرحال مرگ، از دست‌دادن و موقعيت‌هاي عجيب و... بخشي از زندگي تو خواهند بود.

شاه‌كليد كنارآمدن با تغييرات، پذيرفتن اين واقعيت است كه تغيير، اجتناب‌ناپذير است و هركاري درباره‌اش مي‌توان كرد جز فرار!

هر تغييري دليلي دارد

از تغيير نمي‌توان فرار كرد. همه‌چيز بالأخره يك‌روز تغيير مي‌كند، چه تو بپذيري، چه نپذيري. در عين‌حال ما فقط وقتي كه تغيير مي‌كنيم، شروع به‌ رشد مي‌كنيم و جهاني را مي‌بينيم كه قبل از آن اصلاً نمي‌دانستيم ممكن است وجود داشته باشد. و نتيجه‌ي تغيير خوب يا بد، به‌هرحال تغيير رخ داده، موقعيت همين است كه الآن هست و عوض نخواهد شد. يادت باشد كه تغييرات بي‌خود اتفاق نمي‌افتند و حتماً دليلي براي رخ‌دادنشان هست؛ دليلي كه در ابتداي كار ديده نمي‌شود، اما در انتها آن را مي‌بيني و مي‌بيني كه تغيير ارزشش را داشته است.

نيمه‌ي پُرِ تغيير را هم ببين

تغيير تكان‌دهنده و شوكه‌كننده است؛  چون زندگي‌اي را كه تا امروز براي خودت ساخته‌اي، زير و رو كرده و جاي همه‌چيز را عوض مي‌كند. اگر اهدافي داشته و به بخشي از آن‌ها رسيده باشي، تغيير مثل يك سيلي توي صورت همه‌ي اين‌هاست! و يك‌دفعه همه‌ي عادت‌ها و برنامه‌هاي منظم روزانه زير سؤال مي‌روند...

اما بايد نيمه‌ي پر ليوان را هم ديد؛ تغييرات اين فرصت را به تو مي‌دهند كه زندگي را از نو حس و تجربه كني و متوجه شوي بين آن‌همه‌چيز، چه چيزي در زندگي‌ات مهم‌تر از بقيه است.

به‌سوي زندگي بهتر

گذشته با همه‌ي اتفاق‌هاي خوب و بدش به تو قابليت، تجربه و خِرَدي بخشيده كه پيش از اين نداشته‌اي. مروركردن خاطرات رنج‌آور و نگه‌داشتن دردهاي قديمي، يك‌جور خودآزاري است. افكار سمي، زندگي سمي توليد مي‌كنند. بنابراين از تمركز بر مشكلات گذشته و چيزهايي كه نمي‌خواهي در آينده‌ات باشند، دوري كن.

هيچ‌وقت براي تبديل‌شدن به كسي كه قابليت و شايستگي بودنش را داري، دير نيست. هميشه مي‌تواني جوري زندگي كني كه موجب آرامش و افتخارت باشد و امروز مي‌تواند همان‌روز باشد. اگر از اين مطلب هيچ‌چيز ياد نگرفته‌اي، اين‌يكي را ياد بگير: اگر از خودت و زندگي‌ات راضي نيستي، جرئت تغيير‌دادنش را داشته باش؛ همين امروز!

کد خبر 300472

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha