همشهری آنلاین: محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلابی جنبش انصارالله ضمن تاکید بر ضرورت تکمیل بیانیه قانون اساسی صادر شده در فوریه گذشته خواستار اجرای آن، قبل از دستیابی گروه های سیاسی به توافق درباره تشکیل دولت وحدت ملی برای خروج یمن از بحران کنونی شد.

محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلابی جنبش انصارالله

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری رسمی یمن (سبا) الحوثی افزود: بر اساس بیانیه قانون اساسی، کمیته عالی انقلابی یمن مامور اداره کشور می باشد و قبل از توافق گروه های سیاسی درباره تشکیل دولت وحدت ملی، فعالیت ها برای تکمیل کردن بیانیه قانون اساسی ادامه می یابد.

وی ادامه داد: انصارالله عمل به بیانیه قانون اساسی را به دلیل مخالف اکثریت گروه های سیاسی با آن متوقف کرده است.

وی ابراز امیدواری کرده است که هرچه زودتر گفت وگوی ملی میان همه گروه های سیاسی یمن برای دستیابی به راه حل توافقی بحران سیاسی صورت گیرد.

از سوی دیگر گزارش ها حاکی است، جنبش انصارالله خود را آماده صدور بیانیه شورای نظامی جهت اداره امور کشور می کند.

نامزد پیشنهادی جنبش انصارالله برای احراز پست فرمانده نظامی سرهنگ زکریا الشامی به عنوان رئیس شورای نظامی می باشد و نامزدهای پیشنهادی حزب کنگره مردمی به ریاست علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن برای احراز پست مذکور نیز یک نفر از میان سرهنگ عبدالله ضبعان فرمانده تیپ 311 و سرهنگ عبدالله قیران و سرهنگ الحلیلی می باشد.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان به همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.

بر اثر این حملات تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و خانه های مردم یمن ویران و هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته و یا مجروح شده اند.

کد خبر 302496

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha