همشهری آنلاین: جشنواره فرهنگی ورزشی مهر رضوی طی تفاهم‌نامه‌ای با واحد فرهنگی و تربیت بدنی آستان قدس رضوی از ۲۰ تا ۲۵ مهرماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

M.Khosravivafa

خسروي‌وفا، رئيس فدراسيون ورزش‌هاي جانبازان و معلولين در نشستي خبري كه روز دوشنبه (12 مرداد) در محل اين فدراسيون برگزار شد، به تشريح اهداف اين فدارسيون و نيز برگزاري جشنواره مهر رضوي پرداخته و به سوالات خبرنگاران و اصحاب رسانه در خصوص ورزش جانبازان و معلولين پاسخ گفت.

وي با بيان اين كه هدف اصلي فدراسيون در سال جاري كسب سهميه پارالمپيك ريو توسط ورزشكاران جانباز و معلول مي‌باشد، گفت: تا الان تمامي برنامه‌هاي فدراسيون اجرا، اردوهاي آماده‌سازي ورزشكاران تشكيل و مسابقات قهرمان كشوري بسياري نيز برگزار شده است.

خسروي‌وفا اضافه كرد: تاكنون 35 سهميه پارالمپيك كسب شده و اميدواريم بقيه سهميه‌ها نيز در مسابقاتي چون رقابت‌هاي دو و ميداني در قطر، مسابقات تيرو كمان در آلمان و تايلند و مسابقات بسكتبال با ويلچر در ژاپن به دست آيد.

وي در خصوص خانم نعمتي و آقاي رنجبر كه هم‌اكنون در تلاش براي كسب سهميه المپيك هستند گفت: حضور اين دو نفر در انتخابي المپيك مسلما با برنامه‌هاي اين دو در كسب سهميه پارالمپيك تداخل خواهد داشت،‌ اما حضور اين دو در المپيك، حتي اگر بدون كسب عنوان هم باشد، افتخار بسيار بزرگي است كه ورزشكاري معلول بتواند در المپيك شركت كند، و اين كمتر از كسب مدال در پارالمپيك نيست،‌ اما نگراني ما اين است كه اين دو هم سهميه المپيك و هم پارالمپيك را به دليل همين تداخل برنامه‌ها از دست بدهند.

سپس رئيس فدراسيون ورزش‌هاي جانبازان و معلولين به جشنواره مهر رضوي پرداخت و گفت: اين جشنواره روز 21 مهرماه افتتاح مي‌شود و حدود 2000 ورزشكار زير 25 سال در 18 رشته آقايان و 10 رشته با يكديگر به رقابت مي‌پردازند و براي اولين بار است كه در كشور مسابقات معلولين به صورت چند رشته‌اي برگزار مي‌شود.

وي همچنين يكسان‌سازي پاداش ورزشكاران المپيكي و پارالمپيكي را از كارهاي بزرگي برشمرد كه اين فدراسيون انجام داده است و نيز اظهار داشت: موضوع استقلال كميته ملي پارالمپيك از كميته ملي المپيك در مجلس مطرح شده و اميدواريم قبل از پايان دوره مجلس فعلي اين كار عملي شود.

کد خبر 303055

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha