شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات سینمایی فرانسه فیلم «والرین» را برای استفاده از قانون معافیت مالیاتی تولیدات داخلی مجاز ندانسته که این مسئله باعث شده تا «لوک بسون» تهدید کند که برای ساخت فیلمش به مجارستان خواهد رفت.

لوک بسون

به گزارش فارس، این روزها پروژه سینمایی «والرین» به کارگردانی «لوک بسون» در کشورش، فرانسه، با حواشی زیادی روبرو شده است.

در حالی‌که تمامی تولیدات داخلی سینمای فرانسه از قانون معافیت ۲۰ درصدی مالیاتی استفاده می‌کنند، مقامات سینمایی این کشور، فیلم  ۱۸۰ میلیون دلاری «والرین» را مجاز به بهره مندی از معافیت نداسته‌اند.

به گفته مقامات سینمای فرانسه، فیلم «والرین» به این جهت که به زبان انگلیسی خواهد بود و بیشتر عوامل آن نیز فرانسوی نیستند نمی‌تواند از چنین معافیتی برخوردار شود.

«بسون» که به شدت از این برخورد مقامات سینمایی فرانسه عصبانی شده است، آنها را تهدید کرده که فیلمش را در مجارستان خواهد ساخت.

«بسون» در این باره به یکی از شبکه دولتی رادیو فرانسه گفت: من هم‌اکنون در یک گودال قانونی افتاده‌ام.

وی عنوان کرد: دلیل اینکه تا این حد بر سر این موضوع با مقامات مربوطه چالش می‌کنم این است که حقیقتا دوست دارم که این فیلم را در فرانسه بسازم. مالیات، یک مشکل کوچک است.

این فیلمساز فرانسوی در ادامه تهدید کرد در صورتی که این رویه ادامه داشته باشد فیلمم را در مجارستان خواهم ساخت، جایی که تولیدات سینمایی ۳۰ درصد معافیت مالیایی دارند.

بنا بر این گزارش، فیلم علمی تخیلی «والرین» که قرار است از اوایل سال میلادی آینده (۲۰۱۶) ساخت آن شروع شود، داستان شخصی به نام «والرین» است که در زمان دست به مسافرت می‌زند.

این فیلم براساس کتاب پرفروشی به همین نام نوشته مشترک «پی‌یر کریستین» و «ژان کلود مزیره» ساخته شده است که تاکنون به ۲۱ زبان زنده دنیا ترجمه شده و بیش از ۱۰ میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است.

کد خبر 305392

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha