شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶
۰ نفر

سوانح رانندگی همچنان یکی از دلایل اصلی مرگ‌ومیر در کشورمان است. آنچنان که طی چند ساعت از شامگاه جمعه تا بامداد شنبه در جریان ۴حادثه دست‌کم ۱۲نفر جان خود را از دست دادند.

اولين حادثه عصر جمعه در كيلومتر 45محور چمن بيد- جنگل گلستان در استان خراسان شمالي رخ داد و در جريان آن يك دستگاه خودروي اُپل با يك كاميون اسكانيا برخورد كرد. در جريان اين حادثه هولناك 5سرنشين اپل جان خود را از دست دادند.

سرهنگ عليرضا حسين زاده، رئيس پليس راه خراسان شمالي در توضيح اين حادثه گفت: هرچند نيروهاي امدادي در كوتاه‌ترين زمان ممكن خود را به محل حادثه رساندند اما سرنشينان اپل جان باخته بودند و يكي از سرنشينان كاميون نيز مجروح شده بود كه به بيمارستان منتقل شد. به گفته وي، كارشناسان پليس راه علت اصلي اين تصادف مرگبار را بي‌مبالاتي راننده اُپل به‌علت تجاوز به چپ نسبت به كاميون اعلام كرده‌اند.

آتش‌سوزي خودروي پيكان حادثه ديگري بود كه در جريان آن 4عضو يك خانواده به طرز دلخراشي جان باختند. اين حادثه ساعت 21:25 جمعه در مسير جنوب به شمال آزادراه تهران - قم رخ داد. ماجرا از اين قرار بود كه پيكان با 6سرنشين در حال حركت بود كه ناگهان از مسير اصلي خود منحرف شد و پس از برخورد با جدول كناره آزادراه آتش گرفت.

به‌دنبال اين حادثه بلافاصله از آتش‌نشاني تهران درخواست كمك شد اما پيش از رسيدن آتش‌نشانان شهروندان 4سرنشين قسمت عقب پيكان، شامل دختر بچه 4ساله، پسر بچه 8ساله و 2دختر نوجوان كه بين 15تا 20سال سن داشتند را از خودرو خارج كرده بودند و در ادامه آتش‌نشانان 2نفر ديگر را از جلوي خودرو بيرون كشيدند اما بررسي‌ها نشان داد 4نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند و فقط 2كودك زنده مانده‌اند.

در شرايطي كه ساعتي از اين تصادف گذشته بود، حادثه مرگبار ديگري در بزرگراه نيايش رخ داد. اين حادثه ساعت 22:53در مسير شرق به غرب بزرگراه نيايش رخ داد و شواهد نشان مي‌داد يك پرايد در محدوده خيابان سردار جنگل با يك دستگاه سواري پرايد ديگر برخورد كرده و واژگون شده است. شدت اين حادثه به حدي بود كه راننده سواري پرايد از شيشه جلو به كف بزرگراه پرتاب شده و جان خود را از دست داده بود.

انگار قرار نبود تصادف‌هاي مرگبار پايان يابد. چرا كه سانحه بعدي چند ساعت بعد در جاده ورامين اتفاق افتاد و 2نفر كشته شدند. در جريان اين تصادف كه ساعت 4:17بامداد ديروز در جاده ورامين، 3راه تقي‌آباد رخ داد يك سواري پرايد به‌شدت با كاميوني كه در حاشيه خيابان پارك شده بود برخورد كرد و باعث مرگ هر دو سرنشين پرايد شد. سيدجلال ملكي، سخنگوي سازمان آتش‌نشاني شهرداري تهران در اين‌باره گفت: شدت اين تصادف به حدي بود كه پرايد كاملا زير كاميون رفته و مچاله شده بود و آتش‌نشانان با استفاده از تجهيزات هيدروليكي آن را برش دادند و اجساد جان‌باختگان را بيرون كشيدند.

کد خبر 305411

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha