یکشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
۰ نفر

۸‌ ماه پس از پایان پخش مجموعه تلویزیونی «پرده‌نشین» و استقبال مردم از این سریال دینی، انتشار خاطره رئیس پیشین سازمان صدا و سیما در فضای مجازی و واکنش تهیه‌کننده به این خاطره، بار دیگر به بحث شیوه به تصویر کشیدن روحانیت در برنامه‌های نمایشی تلویزیون دامن زد.

پرده نشین

به گزارش همشهري، عزت‌الله ضرغامي كه بيش از 9‌ماه است سكان مديريت صدا و سيما را به محمد سرافراز سپرده و در ماه‌هاي اخير عمده فعاليت رسانه‌اي خود را در شبكه‌هاي اجتماعي متمركز كرده، در يكي از آخرين نوشته‌هايش با عنوان «من و روحانيت!» نكته‌هايي جالب درباره سريال «پرده‌نشين» آورده و در پي‌نوشت آن واكنش روحانيون را نسبت به تجربه كارگرداني بهروز شعيبي يادآوري كرده است.

در بخشي از پست ضرغامي آمده است: استفاده از نقش روحاني در آثار نمايشي با قوت و ضعف‌هايي مواجه بوده است. بعضي كارها خيلي خوب از آب درآمد؛ مثل نقش حاج‌آقا شهيدي در سريال پرده‌نشين كه آقاي فرهاد آييش بازي كرد. برخي مشاوران قبل از پخش سريال اظهار نگراني كردند كه چون مسئله زمين‌خواري و اتهام‌هاي ديگر به فرزند روحاني نسبت داده مي‌شود، ممكن است با فضاي سياسي كشور در مورد پرونده‌هاي فساد همخواني پيدا كند و تأثير منفي داشته باشد. خوشبختانه يكي از باورپذيرترين نقش‌هاي روحاني كه به دل مردم هم نشست و جامعه را تلطيف كرد، همين سريال بود.

سيدمحمود رضوي، تهيه‌كننده پرده‌نشين پس از انتشار اين پست در فضاي مجازي، دست به قلم شده و از حال و هواي روزهاي پيش از آغاز توليد پرده‌نشين گفته است. او در اين‌باره چنين اظهارنظر كرد: سپاس از آقاي مهندس ضرغامي كه در فضاي مجازي اين سريال را فراموش نكرد و از نقش آن در جامعه و تلطيف فضاي مردم و روحانيت قدرداني كرد. يادم نمي‌رود ٤٨ ساعت قبل از كليد خوردن پروژه، در جلسه‌اي نامه يكي از همين مشاوران قرائت شد كه در آن پرده‌نشين را «وهن روحانيت» و «مسئله‌ساز» تشخيص داده بودند و اگر جديت مهدي فرجي و رحمان سيفي‌آزاد نبود، جمع‌بندي جلسه تعطيلي سريال بود.

کد خبر 305548

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha