مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰
۰ نفر

قرارگاه جهادی امام رضا ع یک قرارگاه تاکتیکی است که وظیفه اصلی آن هدایت گروه‌های مردمی، سمن‌ها و... است

اردوی جهادی

قرارگاه جهادي امام رضا(ع) فعاليت‌هايي در حوزه‌هايي مانند فقر، اوقات فراغت، آزادسازي زندانيان و...در شهر تهران و فعاليت‌هايي نظير برگزاري اردوهاي جهادي در خارج از شهر تهران دارد.اردوهاي جهادي اين قرارگاه از اسفند‌ماه ۹۳با اردوي جهادي در استان خوزستان و خصوصا شهرستان خرمشهرآغاز شد.

سبك اردويي كه قرارگاه امام رضا‌(ع) ارائه كرد كمي متفاوت با اردوهاي جهادي كه تا‌كنون برگزار مي‌شد بود. قرارگاه امام رضا وظيفه پشتيباني و هدايت گروه‌هاي جهادي را به‌عهده گرفت و به اين ترتيب توانست هدايت و پشتيباني۳۷۰۰نفر از طلاب، دانش‌آموزان، دانشجويان و... را كه در قالب گروه‌هاي جهادي به منطقه اعزام مي‌شدند انجام دهد.

اردوي استان خوزستان از تاريخ 13.12.20تا 94.1.13 در 4 شهرستان خرمشهر، آبادان، شادگان و دشت آزادگان از اين استان در حوزه‌هاي عمراني، فرهنگي، پزشكي، علمي و اشتغال‌زايي برگزار شد.در پايان اين اردو۱۲۰۰پروژه عمراني كه شامل ساخت، نوسازي و بهسازي خانه ايتام، نوسازي و بهسازي مدارس، مساجد و... بود انجام شد. در زمينه پزشكي نيز حدودا ۱۰۰۰نفر از مردم محروم شهرستان‌هاي خوزستان خصوصا خرمشهر خدمات پزشكي و دندانپزشكي گرفتند.

گروه‌هاي جهادي در زمينه‌هاي علمي و اشتغال‌زايي و فرهنگي نيز فعاليت كردند.يكي از هدف‌هاي اصلي قرارگاه امام رضا(ع) برگزاري اردوهاي جهادي خود در شهرستان‌هاي جنگ زده و خصوصا آنهايي كه مورد تصرف عراق قرار گرفته‌اند و اكنون مكان‌هايي براي بازديد كاروان‌هاي راهيان نور هستند، است.

رسيدگي به شهرستان‌هاي مرزي خود باعث افزايش امنيت ملي است.قرارگاه امام رضا بعد ار تجربه خوزستان هم‌اكنون در تابستان۹۴دومين قرارگاه خود را در استان‌هاي كرمانشاه و ايلام تشكيل داده است و اين بار به جاي۲۰روز به‌مدت۲ماه به پشتيباني از گروه‌ها پرداخته است.اردوي كرمانشاه و ايلام از94.5.12 به‌طور رسمي آغاز شد و تا پايان شهريور۹۴ادامه دارد.

پيش‌بيني مي‌شود حجم كاري كه در اين ۲استان انجام شده و قراراست انجام شود خيلي بيشتر از حجم كار استان خوزستان باشد و در پايان اين اردو جمعيت۵۰۰۰نفره كه در اين دو استان به اردوي جهادي رفته‌اند كاري در حدود ۳برابر كاري كه در خوزستان انجام شد را انجام دهند.

در استان كرمانشاه فعاليت در ۴شهرستان گيلانغرب، سرپل ذهاب، ثلاث باباجاني و قصرشيرين و در استان ايلام در 2 شهرستان مهران و دهلران كار در حال انجام است.تا‌كنون حدود۵۰گروه عمراني فرهنگي و۲گروه پزشكي در منطقه حضور داشته‌اند و پيش‌بيني مي‌شود همين تعداد گروه تا پايان شهريور در بازه دوم اردو در منطقه خدمت رساني كنند.

قرارگاه جهادي امام رضا عليه السلام ضمن دعوت از اقشار مختلف مردم اعلام كرد براي ثبت نام مي‌توانند به سايت   www.gjahadi.ir
و صفحه g_imamreza
در اينستاگرام مراجعه كنند.

 

کد خبر 305559

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha