همشهری آنلاین: زمانی که فردی بیمار می‌شود، تمامی ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن وی، مصرف و سیستم دفاعی فعال‌تر می‌شود که برای تقویت آن، بدن به مواد غذایی مناسب نیاز دارد.

با این میوه‌ها زودتر از شر بیماری‌ها خلاص می‌شوید

 دوران بهبودي کمي زمان بر است و در اين مدت فرد دچار کم آبي مي‌شود و احساس ضعف و خستگي مي‌کند؛ به ويژه زماني که مي‌خواهد کارهاي فيزيکي يا ذهني انجام دهد. بنابراين بايد تمام ويتامين‌هاي لازم و مواد مغذي از دست رفته جبران شود تا فرد بتواند سلامت خود را به دست بياورد.

به گزارش سايت «MSN» اين امر به خصوص پس از يک بيماري ويروسي يا عفونت باکتريايي اهميت بيشتري دارد زيرا سيستم دفاعي بدن مجبور است سخت‌تر کار کند.

علاوه بر آن آنتي بيوتيک قوي که فرد بايد مصرف کند باعث ضعيف شدن بدن نيز مي‌شود. اما مواد غذايي که باعث بهبودي سريع پس از يک بيماري مي‌شود به شرح زير است؛

اين ميوه با افزايش گلبول‌هاي قرمز، انرژي مورد نياز بدن را تأمين مي‌کند.

اين ميوه غني از ويتامين C و B کمپلکس است و انرژي بدن را تأمين مي کند و مانع از خستگي مي شود.

میوه‌جات

ميوه‌اي پرانرژي و غني از منيزيم، پتاسيم و مواد مغذي ديگر است. اين ميوه سرشار از قند طبيعي مانند ساکارز، گلوکز و فروکتوز است.

غني از ويتامين C است و ۹۰درصد آن را آب تشکيل مي دهد بنابراين از بي آبي بدن پيشگيري مي کند و ميزان انرژي بدن را افزايش مي دهد.

از آنجا که هيچ ميوه‌اي به اندازه انبه انرژي زا نيست به آن لقب پادشاه ميوه‌ها را داده‌اند. اين ميوه استوايي غني از فولات، کلسيم، فسفر، روي، پتاسيم، ويتامين C و B کمپلکس است.

  • مغز ميوه و ميوه‌هاي خشک

بادام، بادام هندي، بادام زميني، کشمش، خرما و ... انرژي مورد نياز بدن را تأمين مي‌کند. بنابراين روزي يک مشت از آن را مصرف کنيد.

منبع: روزنامه خراسان

کد خبر 305578

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha