همشهری آنلاین: لایروبی در سواحل دریای جنوبی چین منجر به کشف کیلومترها جزیره در این سواحل شده است.

تولد جزایر جدید در سواحل چین در پی عملیات لایروبی

به گزارش ایسنا، کشور چین با لایروبی در سواحل دریا، کیلومترها جزیره کشف کرده که مساحت آن‌ها در حدود 2900 جریب (11.7 کیلومتر مربع) است.

ارتش کشور چین سال‌هاست در حال بررسی بر روی بزرگ‌ترین پروژه احیای زمین است. بر اساس گزارش بدست آمده، این پروژه بسیار بزرگ‌تر و وسیع‌تر از تصور است و مساحت آن در حدود 2900 جریب که این مقدار سه برابر کل جزایر طبیعی است.

کشف این جزایر که با نام گروه اسپارتلی شناخته می‌شوند، منجر به بحث و جدل‌های زیادی شده است، زیرا کشورهایی مثل فیلیپین و مالزی هم ادعای مالکیت آن‌ها را دارند.

درک تصور این که چه مقدار از این زمین‌ها احیا شده بسیار سخت است. اما بنا بر گزارش‌ها، در ماه مه، 2000 جریب و در ماه ژوئن، 2900 جریب بوده است.

کشور چین در مدت 20 ماه توانست، 17 برابر بیش‌تر از رقبای خود، این جزایر را احیا کند و این در حالی است که در طول 40 سال، کشور ویتنام 80 جریب، کشور مالزی 70 جریب، فیلیپین 14 جریب و تایوان هشت جریب از این جزایر را احیا کرده است.

خشکی‌های جزایر طبیعی اسپراتلی در حدود 1.5 مایل مربع و زمین‌های تازه لایروبی شده، 7.2 کیلومتر است.

در حال حاضر، چین و رقبای خود با استفاده از ماشین‌آلات لایروبی، شن و ماسه را از زیر آب به جزایر شنی گروه اسپراتلی وارد می‌کنند. این تکنیک مدت‌هاست که در اشکال مختلف مورد استفاده قرار گرفته، اما در این مقیاس به ندرت مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

هر جریب معادل 4046.86 مترمربع است.

کد خبر 305610

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha