سه‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
۰ نفر

هیچ‌کس باورش نمی‌شد کارگر جوانی که به‌دنبال ریزش آوار، در عمق ۱۰۰ متری چاه گرفتار شده بود پس از ۱۴ ساعت، زنده از آنجا خارج شود.

اوار

بعدازظهر يكشنبه 2كارگر جوان در يك مجتمع تجاري-ورزشي در شرق تهران مشغول كار بودند كه حادثه‌ هولناكي رخ داد. محلي كه آنها در حال كار بودند طبقه منفي2 و زير حياط مجتمع بود؛ جايي كه مجموعه استخر و سوناي مجتمع در آن ساخته شده بود. يكي از كارگران كه جواني افغاني بود به عمق 100متري چاهي كه آنجا حفر شده بود رفته و كارگر ديگر در دهانه چاه ايستاده بود و به او كمك مي‌كرد كه ناگهان سقف طبقه منفي‌2 ريزش كرد و خروارها آوار روي سر كارگران فرو ريخت.

با گزارش ماجرا به آتش‌نشاني، تيم‌هاي امدادي از 3 ايستگاه آتش‌نشاني تهران راهي محل حادثه شدند. ازدحام جمعيت براي لحظاتي كار امدادرساني را با مشكل روبه‌رو كرده بود و در اين ميان شايعات عجيب و غريبي بين مردم شنيده مي‌شد؛ طوري كه عده‌اي مدعي بودند 8كارگر زير آوار گرفتار شده‌اند.

در چنين شرايطي، عمليات نجات شروع شد و آتش‌نشانان كار آواربرداري را شروع كردند. شرايط به‌گونه‌اي بود كه زنده ماندن كارگران زير خروارها آوار بعيد به‌نظر مي‌رسيد. با اين حال جست‌وجو شروع شد و ساعت‌ها بعد، آتش‌نشانان با كنار زدن خاك و سنگ زياد به جسد نخستين كارگر رسيدند.

در همان بررسي‌هاي اوليه مشخص شد كه او در همان لحظات اوليه ريزش آوار جانش را از دست داده بود. جست‌وجو براي يافتن دومين كارگر در حالي ادامه داشت كه به گفته شاهدان هنگام حادثه او در عمق 100متري چاه مشغول كار بود. عمليات ادامه داشت و درحالي‌كه حدود 14ساعت از زمان حادثه گذشته و هوا روشن شده بود، آتش‌نشانان به دهانه چاه رسيدند و با ديدن ورقه چوبي كه دهانه چاه را مسدود كرده و مانع ريزش آوار به داخل چاه شده بود، شگفت‌زده شدند. آنها كه حدس مي‌زدند دومين كارگر زنده باشد، به تلاش ادامه دادند و پس از كنارزدن ورقه چوبي، متوجه كارگر جوان شدند كه زنده بود و خودش را با استفاده از طناب به اواسط چاه رسانده بود.

جلال ملكي، سخنگوي آتش‌نشاني تهران در گفت‌وگو با همشهري گفت: ظاهرا جوان افغاني پس از حادثه با استفاده از طناب سعي كرده بود خود را از داخل چاه بيرون بكشد اما به‌دليل مسدودشدن دهانه چاه، موفق نشده بود. او ادامه داد: وقتي متوجه شديم او زنده است، خستگي را فراموش كرديم و يكي از آتش‌نشانان با تجهيزات كامل خود را به او در اواسط چاه رساند تا ليوان آبي را به دستش برساند و تشنگي‌اش را برطرف كند. پس از آن كارگر جوان را بيرون كشيديم و اين در حالي بود كه او جراحات بسيار جزئي ديده بود و در اين حادثه به طرز معجزه‌آسايي زنده ماند. به گفته ملكي، علت اين حادثه و دليل ريزش سقف در دست بررسي است.

کد خبر 305817

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha