همشهری آنلاین: بال هواپیمای پرواز شماره 433 هواپیمایی کی‌ال‌ام، به بال هواپیمای پرواز شماره 600 لوفت‌هانزا که برای سوار کردن مسافران در باند فرودگاه بین‌المللی امام خمینی متوقف بود، برخورد کرد.

این حادثه ساعت 2 و 52 دقیقه بامداد روز شنبه 24 آذر در حالی روی داد که هواپیمای پرواز شماره 433 هواپیمایی کی‌ال‌ام پس از فرود، برای پیاده کردن مسافران خود به سوی محل اتصال خرطومی در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی در حال حرکت بود.

در این هنگام بال هواپیما به بال هواپیمای پرواز شماره 600 لوفت‌هانزا که در حال سوار کردن مسافران خود در باند فرودگاه بود برخورد کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ مدیرکل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی در این‌باره گفت: آسیب ناشی از برخورد بال دو فروند هواپیما در این فرودگاه، ‌جزئی است.

حسین باقریان افزود: این برخورد موجب شد، بال این دو هواپیما خسارت جزئی ببیند که البته مانع پرواز این دو فروند هواپیما شد. 

وی گفت: هم اکنون کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری و نیز کارشناسان فنی در حال بررسی سانحه هستند و تا مشخص نشدن علت اصلی وقوع این حادثه نمی توانیم درباره ان اظهارنظر کنیم.

باقریان با بیان اینکه مبدا پرواز شماره 433 شرکت هواپیمایی کی‌ال‌ام، ‌آمستردام و مقصد پرواز شماره 600 لوفت هانزا، فرانکفورت بود افزود: پرواز هواپیمای لوفت هانزا به مقصد فرانکفورت با 24 ساعت تاخیر صورت خواهد گرفت.

وی گفت: شرکت هواپیمایی کی‌ال‌ام نیز هنوز درباره اینکه پرواز هواپیمای آسیب دیده خود، تصمیمی نگرفته است و چنانچه تعمیرات لازم را به‌موقع انجام دهد،‌ پرواز آمستردام نیز انجام خواهد شد.

وی تعداد مسافران این دو پرواز را 450 نفر اعلام کرد و گفت: به هیچ یک از مسافران آسیبی وارد نشده است.

باقریان در پایان گفت: با وجود این سانحه جزئی در باند فرودگاه امام خمینی، در سایر پروازهای این فرودگاه خللی ایجاد نشده است.

کد خبر 39186

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز