چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۲
۰ نفر

جواد عزیزی: در حالی که رئیس سازمان هواپیمایی کشوری علت سانحه در فرودگاه مهرآباد را سرخوردن هواپیمای مسافربری فوکر و خارج شدن آن از باند اعلام کرده است اما مسافران این هواپیما از لحظات ترسناک و دلهره‌آور و آتش‌سوزی هواپیما می‌گویند.

ساعت 7 و 32 دقیقه صبح چهارشنبه 12 دی، زمانی که یک فروند هواپیمای مسافربری فوکر با 100 مسافر و خدمه قصد داشت فرودگاه مهرآباد را به مقصد شیراز ترک کند، در یکی از باند‌های فرودگاه دچار سانحه شد و از باند خارج شد.[در همین ارتباط]

به‌دنبال این حادثه، نیروهای امدادی به سرعت وارد عمل شدند  و مسافران هواپیما را به یکی از سالن‌های انتظار منتقل کردند تا با پروازی جایگزین، آنها را به مقصد برسانند.

سر خوردن هواپیما روی باند

ساعاتی پس از این حادثه، در حالی که تلاش‌ها برای به دست آوردن جزئیات حادثه و علت بروز آن ادامه داشت، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با ایسنا گفت: این هواپیمای مسافربری از نوع فوکر 100 متعلق به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی‌ایران بود که هنگام ترک فرودگاه مهرآباد از باند خارج شد.

کاپیتان حسین خانلری ادامه داد: این سانحه به علت سرخوردن هواپیما از باند رخ داد و به‌دنبال آن کارشناسان بررسی‌های خود را آغاز کردند تا به‌طور دقیق مشخص شود به چه علت این هواپیما از باند خارج شده است.   بررسی علت بروز این حادثه همچنان  ادامه دارد.
وی همچنین درباره اینکه عنوان شده بود ظاهرا چرخ هواپیما آتش گرفته است، گفت: این موضوع صحت ندارد و تنها هواپیما از باند خارج شده که با توجه به بروز این سانحه به هما ابلاغ کردیم یک هواپیما برای این پرواز جایگزین کند که در ساعت 10 و 30 دقیقه صبح دیروز این کار انجام گرفت و مسافران این پرواز جابه‌جا شدند.

اما اظهارات رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در حالی عنوان شد که مسافران هواپیمای سانحه‌ دیده از آتش‌سوزی هواپیما و ترس و دلهره می‌گویند.

آتش روی باند

یکی از مسافران در گفت‌وگو با همشهری گفت: سال‌هاست که به خاطر کارم با هواپیما به شیراز می‌روم. صبح چهارشنبه نیز طبق معمول به فرودگاه مهرآباد رفتم و پس از سوار شدن به هواپیمای فوکر، منتظر پرواز ماندم. در حالی که پرواز ما قرار بود ساعت 7 و 15 دقیقه انجام شود با کمی تأخیر هواپیما شروع به حرکت کرد اما قبل از آنکه روی باند قرار بگیرد خلبان اعلام کرد فقط یک باند فرودگاه برای پرواز و فرود آماده است و به علت فرود 2 هواپیمای دیگر، پرواز کمی با تأخیر انجام خواهد شد.

این مسافر هواپیما ادامه داد: سرانجام  10 تا 15 دقیقه بعد هواپیما روی باند قرار گرفت اما قبل از آنکه اوج بگیرد ناگهان اتفاق عجیبی افتاد. در حالی که صداهای شدیدی به گوش می‌رسید، هواپیما ابتدا به سمت چپ متمایل شد و به‌دنبال تکان‌های شدید از باند خارج شد. بدنه هواپیما روی زمین کشیده می‌شد و  صداهای وحشتناک همچنان به گوش می‌رسید.

وی افزود: در حالی که صدای جیغ و فریاد‌های مسافران فضا را پر کرده بود و میهمانداران سعی در آرام کردن آنها داشتند، سرانجام هواپیما در نزدیکی پارکینگ دیگر هواپیما‌ها متوقف شد و ناگهان متوجه شدیم یکی از بال‌های هواپیما آتش گرفته است. شعله‌ها هر لحظه بیشتر می‌شد تا اینکه درهای هواپیما باز شد و مسافران یکی پس از دیگری به بیرون از هواپیما پریدند. شدت آتش به حدی بود که دود به داخل هواپیما نفوذ کرد و مهمانداران با فریاد از مسافران می‌خواستند هواپیما را ترک کنند.

سرانجام با ترس و دلهره، همه ما از هواپیما خارج شدیم و در حالی که 3 یا 4 نفر از مسافران دچار صدمات جزئی شده بودند، آتش‌نشانان به سرعت آتش را خاموش کردند اما در حالی که قرار بود ما با پرواز جایگزین عازم شیراز شویم، خبری از پرواز نشد و ما مجبور شدیم فرودگاه را ترک کنیم.

کد خبر 40795

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز