همشهری آنلاین: تیرآرت با هدف نمایش و فروش آثار هنر معاصر ایران با همت ۱۰ نگارخانه تهران و حضور ۶۸ هنرمند از سه‌شنبه پنجم تیر در آوا سنتر آغاز به کار می‌کند.

نخستین تیرآرت تهران

به گزارش هنرآنلايان، آب‌/انبار، اُ، اثر، اعتماد، اِی‌جی، خاک، دستان، شیرین، طراحان آزاد و محسن نگارخانه‌هایی هستند که در نخستین دوره تیرآرت حضور دارند. در این مجموعه تلاش شده آثاري متنوع از هنرمندان معاصر در زمینه‌هاي نقاشی، عکس، چیدمان و مجسمه به نمایش درآید.

مریم مجد، مدیر تیرآرت درباره نحوه انتخاب 10 نگارخانه حاضر در این رویداد گفت: «تعداد نگارخانه‌های خوب در تهران زیاد است اما بضاعت اجرایی ما در سال اول زیاد نبود و برای انتخاب به تجربه قبلی نگارخانه‌ها در برنامه‌های مشابه نگاه داشتیم چون فرصتی برای آزمون و خطا نبود. در کنار اين 10 نگارخانه از حضور دو بنیاد پژمان و لاجوردی هم بهره گرفتیم چون مي‌خواستيم از تمام نهادهای مربوط به هنر معاصر استفاده کنیم.»

هر نگارخانه تا سقف 10 اثر از هنرمندان خود را به این نمایشگاه آورده که موضوع آثار آزاد است اما انتخاب کارها در هر غرفه به شکلی است که نمای کلی آن نشان‌دهنده انسجام و تمرکز سلیقه صاحبان غرفه است. در غرفه طراحان آزاد آثاری از مریم آیین، سمیرا اسکندرفر، لیلی درخشانی، غزال رادپی، حامد صحیحی و معصومه مظفری و در محسن آثاری از سارا عباسیان، مهرداد افسری، مجتبی امینی، گوهر دشتی و بهرنگ صمدزادگان نمایش داده می‌شود.

نگارخانه خاک آثاری از بیتا فیاضی، کامبیز صبری، نرگس هاشمی، حامد رشتیان و بنیامین توکل را به تیرآرت آورده و شیرین (از غرفه‌های بزرگ نمایشگاه) با آثار نقاشی و حجمی از شهریار احمدی، حمیدرضا اندرز، سپهر بختیاری، آزاده رزاق‌دوست، محسن فولادپور، وحید چمانی، فرناز ربیعی‌جاه و محمد طباطبایی میزبان علاقه‌مندان است. غرفه نگارخانه اُ آثاری از امید بازماندگان، محمد خلیلی، امید مشک‌سار و شیده تامی را میزبانی می‌کند و اعتماد با آثار فرشید مثقالی، آفرین ساجدی، مهرداد محب‌علی، روشنک امین‌الهی، شهره مهران، مصطفی دره‌باغی و رعنا فرنود به آواسنتر آمده است.

نگارخانه زیرزمین دستان آثار آیدین آغداشلو، علی‌اکبر صادقی، پویا آریانپور، بیژن بصیری، مریم امینی، محمدرضا یزدی، سام سمیعی، میلاد موسوی، هومن مرتضوی، مهران مهاجر، فرخ مهدوی، مقداد لرپور، سینا چوپانی، حبیب فرج‌آبادی، صدرا بنی‌اسدی، نریمان فرخی، محمدحسین غلامزاده، سهند حسامیان، امین اکبری، فریدون آو و برادران قاسمی را در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده و اثر با آثار هنرمندان علیرضا آدم‌بکان، مجتبی تاجیک، وحید حکیم، الهه حیدری، سمیرا علیخانزاده، محمدحسین عماد و جواد مدرسی به تیرآرت آمده است.

نگارخانه ای‌جی با آثار پیمان هوشمندزاده، بهزاد جائز، عباس کوثری، علی مبصر و علی زنجانی اولین تیرآرت تهران را تجربه می‌کند و آب‌انبار هم با آثار سیراک ملکونیان در این رویداد هنری حضور دارد. تیرآرت همزمان میزبان هفت نشست تخصصی درباره هنر معاصر هم خواهد بود. در این برنامه‌ها موضوع‌هايي مانند لزوم جمع کردن مجموعه، تفاوت جمع کردن آثار برای موزه و مجموعه شخصی و... مطرح می‌شود و مهمانان ویژه تجارب خود را در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارند.

برگزارکنندگان تیرآرت امیدوارند تا نهم تیر پذیرای علاقه‌مندان هنرهای تجسمی باشند. گرچه هدف اولیه این نمايشگاه هنري فروش آثار است اما جمع‌آوری تعداد زیادی از آثار مهم هنرمندان معاصر در این مجموعه می‌تواند شروعي خوب برای گردهمایی عموم هنردوستان و مواجهه با هنر پیشروی ایران باشد.

نخستین نسخه تیرآرت با حمایت آواسنتر، اسنپ‌تریپ، ایده‌هاب، بنیاد پژمان، پیاده، تک‌-آن، حرفه: هنرمند، شرکت دایرکت، گروه رواق و سفارت فرانسه در تهران برگزار مي‌شود. این رویداد تا شنبه 9 تیر ساعت 14 تا 20 آماده پذيرايي از هنردوستان در آوا سنتر به نشاني اقدسیه، نبش خیابان فیروزبخش، شماره 75، طبقه هفتم است.

کد خبر 409076

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha