مرد جوان پس از جنایت در تهران به ترکیه فرار کرد اما چون در آنجا بمبگذاری شده بود، به‌عنوان تروریست دستگیر شد و به زندان افتاد.

متهم

 او پس از فرار از زندان ترکیه به ایران برگشت و دستگیر شد و روز گذشته در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفت.به گزارش همشهری، این پرونده جنایی 2سال قبل به‌دنبال درگیری چند جوان در پارک بی‌سیم در جنوب شرق تهران تشکیل شد. 31مرداد‌ماه سال95 در جریان درگیری 2پسر جوان با 3سرنشین یک پژو206 حوالی پارک بی‌سیم یکی از سرنشینان206 به ضرب چاقو به قتل رسید.

بررسی‌های اولیه نشان می‌داد ضاربان در حالت غیرعادی در پارک بودند که با سرنشینان پژو درگیر شده و یکی از آنها را به قتل رسانده بودند. در تجسس‌های کارآگاهان معلوم شد عامل جنایت جوانی به نام داوود است اما معلوم نبود کجا مخفی شده است. با وجود این، با انتشار تصویر بدون پوشش او در روزنامه‌ها تجسس‌ها برای دستگیری‌اش ادامه یافت.

  • وقتی متهم خودش را تسلیم کرد

9‌ماه از این درگیری خونین گذشته بود و قاتل همچنان فراری بود تا اینکه اواسط سال گذشته داوود با پای خودش به پلیس آگاهی رفت. او می‌گفت بعد از درگیری به ترکیه فرار و در آنجا سرنوشت عجیب و غریبی پیدا کرده است. او ادعا می‌کرد در قتل نقشی نداشته و چون بی‌گناه است تصمیم گرفته خودش را تسلیم کند.

او در جریان بازجویی‌ها درباره روز حادثه گفت: روز حادثه همراه دوستانم مشروبات الکلی مصرف کرده و در پارک ایستاده بودیم. یکی از دوستانم پژو206 را دید و گفت با سرنشینان آن اختلاف قدیمی دارد. جلوی آنها را گرفت و درگیری شروع شد اما باور کنید من ضربه‌ای به مقتول نزدم. هرچند متهم ادعا می‌کرد بی‌گناه است اما در ادامه پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

  • در دادگاه

با گذشت 2سال از وقوع این حادثه متهم دیروز در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدباقر قربان‌زاده محاکمه شد. بعد از آنکه اولیای دم خواسته‌شان مبنی بر قصاص قاتل را بیان کردند، متهم در جایگاه ایستاد و به دفاع از خودش پرداخت. او گفت: قبول دارم که روز حادثه حالت عادی نداشتم اما باور کنید فحاشی سرنشینان پژو باعث شروع درگیری شد. حتی مقتول با قمه من را زخمی کرد.

من هم چاقویی را که داشتم به سوی شیشه ماشین پرتاب کردم اما فقط شیشه شکست و مطمئن هستم چاقوی من به کسی برخورد نکرده و من قاتل نیستم. وی ادامه داد: من قبلا هم چند مرتبه دعوا کرده بودم اما در هیچ‌یک از دعواهایم کسی را مجروح نکرده بودم و حالا هم بی‌گناهم. بعد از این حادثه دوستانم گفتند باید فرار کنی والا ممکن است اعدام شوی. من هم به ترکیه فرار کردم.

  • فرار از زندان ترکیه

متهم درباره چگونگی فرارش به ترکیه و اینکه چرا از ترکیه به ایران برگشت، گفت: من و دوستم قاچاقی به ترکیه فرار کردیم اما نمی‌دانستیم چه اتفاقاتی در انتظارمان است. چند روز که در ترکیه بودیم آنجا بمبگذاری شد و پلیس ترکیه من و دوستم را که غیرقانونی وارد آنجا شده بودیم دستگیر کردند. آنها فکر می‌کرد ما تروریست هستیم و در این بمبگذاری دست داریم. هیچ‌کس حرف مان را باور نمی‌کرد.

وی ادامه داد: در زندان یکی از زندانیان که حکم آزادی‌اش آمده بود و می‌توانست فارسی صحبت کند راه عجیبی برای فرار نشان‌مان داد. او به ما یاد داد که با طناب به‌طور نمایشی دست به خودکشی بزنیم و وقتی که ما را به بیمارستان می‌برند فرار کنیم. ما هم همین کار را کردیم و موفق شدیم از زندان ترکیه فرار کنیم و با زحمت توانستیم خودمان را به ایران برسانیم. بعد از چند روز تصمیم گرفتم خودم را به پلیس تسلیم کنم.

  • شهادت شاهدی که خودش قاتل است

در ادامه این جلسه قضات دادگاه به تحقیق از برادر متهم که اتهامش فراری دادن برادرش است، پرداختند. او که مدتی بعد از درگیری در پارک بی‌سیم در درگیری با یکی از دوستانش وی را به قتل رسانده و تحت الحفظ از زندان به دادگاه منتقل شده بود، به قضات گفت: چند‌ماه بعد از آنکه برادرم گرفتار شد من هم در خانه یکی از دوستانم مرتکب قتل شدم. ما مشروبات الکلی مصرف کرده بودیم که دوستم به شوخی برایم چاقو کشید.

من هم چاقو را از او گرفتم اما نوک آن به سینه‌اش برخورد کرد و باعث مرگش شد. وی ادامه داد: من در دعوایی که برادرم انجام داده نقشی نداشتم و فقط یکی از مجروحان را به بیمارستان رساندم. من اتهام فراری دادن او را هم قبول ندارم.
پس از اظهارات این متهم، سایر افرادی که در درگیری شرکت داشتند به دفاع از خود پرداختند و درنهایت هیأت قضایی برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

کد خبر 411811

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha