گروه حوادث: بمب‌گذاری در پروازمشهد- شیراز تهدیدی دروغین بود که پس از بر زمین نشستن هواپیما فاش شد.

یک مقام آگاه درفرودگاه شیراز، با تأیید خبر بمب‌گذاری دروغین در پرواز مشهد-شیراز به همشهری گفت: ظهر پنجشنبه لحظاتی پس از برخاستن هواپیمای پرواز مشهد – شیراز، با تماس فردی ناشناس که مدعی بود در این هواپیما بمبی کار گذاشته است، بلافاصله هماهنگی‌های لازم با ستاد فرودگاه‌ها، فرودگاه‌های مسیر و خلبان هواپیما انجام شد.

وی افزود: بعد ازچند مرحله تبادل نظرابتدا تصمیم گرفته شد هواپیما درفرودگاه یزد به زمین بنشیند ولی خلبان هواپیما که دراین‌گونه موارد تصمیم‌گیرنده نهایی است، صلاح را براین دید که درشیراز و در مقصد اصلی خود به زمین بنشیند.

به این ترتیب تدابیرامنیتی وامدادی، برای جلوگیری از هرگونه حادثه ناگوار درفرودگاه شیراز به عمل آمد و درنهایت هواپیمای توپولف 157، ساعت 15 و30 دقیقه با 160 سرنشین به سلامت در فرودگاه شیراز به زمین نشست.

این مقام مسئول افزود: با فرود هواپیما، تمامی مسافران و بارهایشان به سرعت تخلیه شد و گروه‌های چک وخنثی‌سازی‌ تمام زوایای هواپیما را تحت بررسی قراردادند ولی اثری از بمب به دست نیامد و درنهایت گروه‌های تخصصی اعلام کردند تنها با یک تهدید دروغین مواجه بوده‌اند.

مسافران هواپیما تا زمان فرود هیچ اطلاعی از موضوع نداشتند و زمانی متوجه ماجرا شدند که روی باند با خودروهای امدادی و امنیتی که هواپیما را محاصره کرده بودند، مواجه شدند.

کد خبر 42617

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز