مجموع نظرات: ۰
شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۵
۰ نفر

قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: سیاست‌های جدید تثبیت نیروی‌های انسانی شاغل در حوزه اجتماعی شهرداری‌های مناطق ۲۲‌گانه تشریح شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، عبد‌الکریم بابارضا با بیان این مطلب افزود: برای حوزه اجتماعی هر منطقه ۲۱ پست سازمانی مصوب شد که در حال حاضر با رعایت موازین قانونی و دستورالعمل‌های معاونت مالی و اداری شهرداری تهران در حال تثبیت نیروهای مناطق هستیم.

به گفته وی، این اقدام در راستای توجه به نگاه عمیق شهردار تهران درخصوص تبدیل این سازمان از یک نهاد اداری خدماتی به نهادی فرهنگی اجتماعی نشات می‌گیرد و موجب ارتقای سطح فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی در شهر به ویژه در حوزه‌هایی چون توجه به روح شهر، شهروند سالاری، محله‌محوری و افزایش اختیارات مناطق خواهد شد.

ساماندهی نیروی انسانی

به گفته بابارضا با اجرای این طرح از این پس نیروهای انسانی که در ارتباط با حوزه خدمات اجتماعی و فرهنگی در مناطق مختلف شهرداری تهران شاغل هستند، از نظر بهره‌وری ساماندهی می‌شوند.

وی همچنین از افزایش اختیارات نواحی مناطق مختلف شهرداری تهران برای ارائه خدمات بیشتر به شهروندان خبر داد و گفت: از آنجا که بیشتر نواحی مناطق شهرداری تهران در مقایسه با برخی از شهرهای تهران از وسعت و جمعیت بیشتری برخوردار هستند، افزایش اختیارت نواحی می‌تواند باعث سریع‌تر شدن روند خدمت رسانی به شهروندان شود.

بابارضا گفت: در رویکرد ناحیه محوری، چون بخش قابل توجهی از اختیارت و وظایف مناطق شهرداری به نواحی زیر مجموعه منتقل می‌شود خودبه‌خود از میزان مراجعه شهروندان به مناطق شهرداری کاسته می‌شود.

قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مهم‌ترین نتیجه اجرای این طرح را روان‌تر شدن ترافیک سنگین شهری، صرفه‌جویی در منابع انرژی و از همه مهم‌تر جلوگیری از تلف شدن وقت شهروندان دانست.

به گفته بابارضا با انتقال بخشی از اختیارات مناطق شهرداری تهران به نواحی زیر مجموعه از این پس در هر ناحیه شهری ۲ تا ۵ پست جدید ایجاد خواهد شد.

وی تاکید کرد: تعداد این پست‌ها در منطقه براساس موقعیت و شرایط خاصی که ممکن است در هر منطقه شهری وجود داشته باشد، متفاوت خواهد بود.

کد خبر 50029

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز