دوشنبه ۴ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره۳۵۳۶ - Oct 25, 2004
انتخابات، اتفاقي كه نياز ورزش بود
نسل امروز ورزش چه مي خواهد؟
كميته ملي المپيك به جوانان نزديك مي شود
004743.jpg
خبرنگار همشهري: ورزش گسترش فوق العاده اي يافته و بي شك اين پديده آن جنبه از آداب ماست كه بيشتر از همه در جهان رونق گرفته است. آن گونه كه در جوامع صنعتي، كشورهاي در حال توسعه شاهد رشد روزافزون آن هستيم. در كشور خودمان نيز شاهد تحولات اساسي و توجه و گرايش به آن بوده ايم و هستيم. جمعيت انبوه جوان ما بيش از هر دوره اي نياز خود به ورزش را حس مي كند. ورزش به عنوان زنده ترين عنصر روابط بين المللي توانسته به توده هاي مردم نوعي يگانگي و اتفاق بدهد.
ورزش امروزه در واقعيت كنوني خود بيش از پيش بين المللي مي شود و كشورهاي جهان بعد از فعاليت داخلي توجه بيشتري به مسابقات جهاني و بين المللي دارند.
نماينده انتخابي هر جامعه در واقع بايد بار مسئوليت اين انجام بزرگ را بر دوش بكشد. اگر به اين مسئولت يعني نماينده ورزش كشورمان در امور بين الملل بيشتر حساس شويم، به اهميت و ارزش انتخابات كميته ملي المپيك بيشتر پي مي بريم.
دست يازي به ورزش جهان جز در رخدادهاي بزرگ و بين المللي امكان پذير نيست و از محفل رويدادهاي المپيك است كه دوستي بين ملت ها شكل مي گيرد و برايند علمي ورزش خود را نشان مي دهد. رياست كميته ملي المپيك هر كشور زماني اهميت بيشتري پيدا مي كند كه از منشور كميته بين المللي المپيك آگاه باشيم. امروزه علم در ورزش، ابعادي پيدا كرده است كه گريز از آن هرگز امكان ندارد. علم و ورزش در يك مجموعه به حركت درمي آيند و در يك مسير مثبت واقع مي شوند و نتيجه مي دهند.
كميته ملي المپيك ما در هشت سالي كه گذشت در كدام سمت و سو حركت كرد؟ از كدام اتفاق تاريخي ورزش به سود كشور بهره برداري كرد و در عرصه اي به گستردگي ورزش چند درصد سهم براي ورزش ما كنار گذاشت؟ حاصل انتخابات انجام شده در رأس هرم كميته ملي المپيك مسلما چون با دانش روز ورزش عجين شده است براي جامعه باپتانسيل و جوان ما به بار خواهد نشست.
اتفاق روز شنبه در انتخابات بايد اين گونه به وقوع مي پيوست كه يكي از نسل هاي نزديك به جوانان، به علم ورزش بر كرسي رياست كميته ملي المپيك بنشيند.

علي دايي: پرسپوليس با شعار از بحران خارج نمي شود
004740.jpg
گروه ورزشي: پرسپوليس از شش بازي تنها دو پيروزي كسب كرده و با دو شكست و دو تساوي تيم هشتم جدول است. علي دايي روز گذشته با «خبرگزاري مهر» در ارتباط با پرسپوليس به گفت وگو نشسته است كه خلاصه آنرا مي خوانيد:
كاپيتان تيم ملي مي گويد: آرزو دارم كه مديريت جديد بتواند با برنامه ريزي و حمايت هاي سازمان تربيت بدني جايگاه واقعي اش را پيدا كند. متاسفانه هم اكنون از سخنگوي باشگاه گرفته تا نفرات ديگر فقط شعار مي دهند.
علي دايي مشكلات سال گذشته پرسپوليس را به مسايل حاشيه اي ربط مي دهد ازجمله مسايل مالي اما در ارتباط با ديگر حواشي وعده به سخن گفتن در آينده نزديك مي دهد.
دايي درمورد جدايي اش اينچنين مي گويد: من با علي پروين يك جلسه حضوري داشتم و به توافق هم رسيديم اما بعدها و در زمان حضورم با تيم ملي در چين يكسري مسايلي به وجود آمد و مصاحبه هايي انجام شد كه همه از آن اطلاع دارند.
اتفاقا در آن جلسه هيچ صحبتي از مسايل مالي نشد چون قلبا پرسپوليس را دوست داشتم و دارم. درمورد اينكه همه گفتند توقع مالي دايي بالاست دروغي بود كه آنها به مردم گفتند.در آن جلسه پروين گفت: من خيلي به شما احتياج دارم، دوباره برگشته ام و بايد موفق شوم، اگر تو بيايي امسال تيم نتيجه مي گيرد و من هم گفتم درخدمتم.

صدري قاضي حساس ترين بازي ليگ برتر واليبال
خبرنگار همشهري: ليگ برتر واليبال ايران در شرايطي آخر اين هفته پا به هفته چهارم خود مي گذارد كه برخورد پيكان و پگاه در چند روز به انجام اين بازي همه نگاه ها را متوجه خود ساخته است. اين بازي بدون شك يك بازي تعيين كننده است. بازي صنام و ذوب آهن از گروه يك نيز با درصد حساسيتي كمتر نيز مشابهت زيادي با ديدار پيكان تهران و پگاه اروميه دارد.قضاوت بازي حساس پيكان و پگاه به شهرباز صدري داور باتجربه اصفهاني سپرده شده كه در چند سال اخير قاضي اكثر بازي هاي دشوار بوده است.

تيم ملي تنيس ايران در اسپانيا اردو مي زند
سرپرست فدراسيون تنيس گفت: در جام ديويس بايد از حيثيت تنيس ايران دفاع كنيم.علي رضا خروشي درمورد وضعيت تيم ملي تنيس ايران گفت: تمرينات تيم ملي از ۱۰ آبان ماه شروع مي شود و تنيس بازان خود را براي مسابقات جام ديويس آماده مي كنند.وي اظهار كرد: مسابقات جام ديويس از ۱۴ تا ۱۶ اسفندماه در تهران برگزار مي شود و باتوجه به اين كه ما ميزبان هستيم، بايد از حيثيت ايران حداقل در دسته دوم آسيا دفاع كنيم.

منچستر فاتح بازي بزرگ هفته
نوار بي شكستي آرسنال خاتمه يافت
004749.jpg
خبرنگار همشهري: حساس ترين بازي ليگ برتر فوتبال انگليس با برتري منچستر يونايتد مقابل آرسنال به پايان رسيد.اين بازي در شهر منچستر و در ورزشگاه اولدترافورد برگزار شد و طي آن شاگردان سر الكس فرگوسن به نوار بي شكستي آرسنال پس از ۴۹ بازي و در بازي پنجاهم خاتمه دادند.
اين يكصد و نود و سومين بازي دو تيم بود كه سهم منچستر ۷۲ برد در مقابل ۷۰ پيروزي آرسنال شد. مرد اول اين بازي پر برخورد وين روني بود كه جدا از زدن گل دوم، يك پنالتي هم از مدافعان حريف با هوشياري گرفت.
مايك رالي داور سرشناس انگليسي به خوبي توانست اين بازي را با وجود خشونت بسيار از سوي بازيكنان دو تيم كنترل كند. با اين وجود بازيكنان دو تيم از كارت زرد مصون نماندند. غايبان بزرگ دو تيم در اين ميدان روي كين و پيرس بودند. گل نخست بازي را نيستلروي در دقيقه ۷۱ از روي نقطه پنالتي زد. در حالي كه آرسنالي ها با تمام وجود بدنبال جبران گل خورده بودند، اين منچستر بود كه روي ضدحمله با تيزچنگي روني به گل دوم و روحيه بخش رسيد.در اين بازي هر دو تيم بدليل تاثيرپذيري از حواشي قادر به ارائه بازيهاي هميشگي خود نشده بودند و منچستر در چند نوبت نيز بسيار خوش شانس بود كه دروازه اش به روي مهاجمان آرسنال بسته ماند.
اين بازي در زير باران انجام شد و نزديك به هفتاد هزار تماشاگر از آن ديدن كردند.

نتايج فوتبال دسته اول باشگاه هاي ايران
*كاوه تهران يك _ عقاب تهران صفر
*شهاب زنجان ۳ _ نيروي زميني ۲
*سرخپوشان تهران يك _ شهرداري كرمان يك
*ماشين سازي تبريز صفر _ پيام خراسان ۳
*صنعت نفت ۲ _ ايرانجوان بوشهر صفر
*راه آهن تهران ۴ _ شاهين بوشهر يك
*پاسارگاد يك _ تراكتورسازي تبريز ۲
*ديهيم اهواز ۳ _ اكباتان تهران صفر
*هماتهران يك _ صنايع اراك يك
*برق تهران ۲ _ فيبر خرم آباد صفر
*مرصاد شيراز ۲ _ كشت و صنعت شوشتر ۲

اردلان در هيأت ژوري فدراسيون جهاني بوكس
004746.jpg
خبرنگار همشهري: همايون اردلان داور بين المللي مشت زني ايران براي عضويت در هيات ژوري فدراسيون بين المللي بوكس (آيبا) عازم شهر هانوي ويتنام شد.
هانوي همزمان با اين اجلاس ميزبان مسابقات بوكس قهرماني جوانان است كه تيم ايران غايب بزرگ اين دوره از بازيها محسوب مي شود. فدراسيون بوكس ايران دليل غيبت ورزشكاران كشورمان را ناشي از به موقع ارسال نشدن دعوتنامه  از سوي كنفدراسيون بوكس آسيا ذكر كرد.

محمد مايلي كهن مربي جديد تيم فوتبال پيكان شد
گروه ورزشي: طي حكمي از سوي مديرعامل باشگاه پيكان، محمد مايلي كهن به عنوان سرمربي جديد تيم فوتبال پيكان منصوب شد.وي جانشين همايون شاهرخي مي شود كه بيش از ۴ ماه از حضور وي در اين پست نمي گذرد.شاهرخي به دليل آنچه كه نتايج ضعيف تيم پيكان در ليگ برتر عنوان شده، بركنار شده است.به گفته سرپرست تيم فوتبال پيكان، اين تصميم در جلسه هيات مديره باشگاه پيكان اتخاذ شد.

كيفيت نازل بازيكنان خارجي
خبرنگار همشهري: درحالي كه گفته مي شود تاكنون كارت مخصوص ۱۲ بازيكن خارجي براي بازي در تيم هاي باشگاهي ايران به فدراسيون واليبال رسيده است، ظاهرا كار اين بازيكنان به جز تعدادي اندك موردتوجه مربيان ايراني واقع نشده است. بعد از عدم موفقيت دو بازيكن صربستاني سايپا، مسئولان صنام هم درصدد بازگشت دو بازيكن صرب خود هستند.

اهداي هداياي نفيس به مدال آوران المپيك
004737.jpg
خبرنگار همشهري: قهرمانان و مدال آوران كاروان ورزشي ايران در بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن صبح ديروز با عبدا... جاسبي رييس دانشگاه آزاد اسلامي ديدار و گفت وگو كردند. شركت كنندگان در اين مراسم هداياي خود را از رياست اين دانشگاه دريافت كردند.در اين جلسه مقرر شد كه سالن ورزشي چندمنظوره در شهرستان اردبيل به نام حسين رضازاده نامگذاري شده و با موافقت و تصويب دكتر جاسبي وي در مقطع كارشناسي در زادگاه خود به تحصيلات دانشگاهي ادامه دهد.اين درحالي است كه ديگر اماكن ورزشي احداث شده و يا درحال احداث اين دانشگاه نيز به نام قهرمانان ورزشي نامگذاري خواهد شد.در اين ديدار حسين رضا زاده ، هادي ساعي، عليرضا رضايي، يوسف كرمي و عليرضا حيدري حضور داشتند.

صنام- ذوب آهن مهم ترين بازي هفته سوم بسكتبال
گروه ورزشي : در ادامه مسابقات بسكتبال ليگ برتر دو ديدار در تهران و ۶ ديدار در شهرستان هاي شيراز، گرگان، ماهشهر، گنبد، بابل و مشهد برگزار خواهد شد كه در حساس ترين ديدار دو تيم مدعي قهرماني صنام و ذوب آهن در سالن بسكتبال مجموعه ورزشي آزادي به مصاف هم مي روند.
براساس اين گزارش، صنام در طول دو هفته گذشته توانست مقتدرانه مقابل حريفانش به برتري برسد و با تفاضل گل بالا صدر گروه را در اختيار بگيرد و در سوي ديگر تيم ذوب آهن با بازي هاي ناهماهنگي كه انجام داده اند،ديدگاه طرفداران خود را تا حدودي تغيير داده اند.
بنا براين ديدار براي هر دو تيم با اهميت خواهد بود تا ملي پوشان و بازيكنان بار ديگر شايستگي هايشان را اثبات كنند.
برنامه كامل اين ديدارها به شرح زير است:
صنام - ذوب آهن ساعت ۱۵
راه آهن- دخانيات تهران ۱۷
پگاه فارس- صبا باتري ۱۶:
شهرداري گرگان- پيام اصفهان ۱۶
پتروشيمي ماهشهر- پيكان
شهيد قندي گنبد- نگار سن شهر كرد
گلين ماكارون- بابل مهرام تهران
فرش مشهد- پگاه همدان

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |