سه شنبه ۴ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۴۳ - Feb 22, 2005
ليگ قهرمانان فوتبال اروپا
برخورد غول ها با سبك هاي مختلف
برنامه بازي هاي امشب ليگ قهرمانان اروپا به وقت تهران
000891.jpg
* بايرن مونيخ - آرسنال ۱۵/۲۳ * رئال مادريد - يونتوس ۱۵/۲۳
* ليورپول - لوركوزن ۱۵/۲۳ * آيندهوون -موناكو ۱۵/۲۳
* تيم هايي كه نامشان اول آمده است ميزبان هستند.

ليگ اروپا امشب شاهد برخورد سبكهاي مختلف فوتبال اين قاره است. رئال مادريد تيم افسانه اي اسپانيا به ديدار قدرت اول ايتاليا از شهر تورين مي رود. ستاره هاي بزرگ مادريد بايد در مقابل فوتبال خشن ايتاليا به پيروزي برسند. در مونيخ تيم رويايي ونگر يعني آرسنال بايد در سرماي ژرمن ها به پيروزي برسد تا قدرت هاي ليگ انگليس را جبران كند. در هلند آيند هوون ميزبان موناكوي پر آوازه فرانسوي هاست. در آنفيلد انگليس، ليورپول قدرت بزرگ دهه هشتاد با تيم لوركوزن آلمان رو به رو مي شود. چهار بازي كه هر كدام مي تواند در روند تحولات تاكتيكي اروپا تأثيرگذار باشد. امشب شاهد سبكهاي تازه فوتبال جهان خواهيم بود.
000903.jpg
گروه ورزشي -حسن حيدري: ليگ قهرمانان باشگاه هاي اروپا امشب تمام اروپا و جهان را دربرمي گيرد. تيمهاي بزرگ قاره سبز با ستاره هاي وطني و غيروطني با بزرگترين تئوريسين هاي خود به ميدان مي روند. رئال افسانه اي، پرافتخارترين تيم اروپا با ستاره هاي برزيلي و فرانسوي، آرژانتيني، انگليسي، دانماركي،  پرتغالي و اسپانيايي در ورزشگاه غول پيكر سانتياگو برنابئو به ديدار يوونتوس از ايتاليا مي رود. توريني ها به مادريد سفر كرده اند تا تيم بزرگ و قهرمان سه جام باشگاه هاي اروپا را حمايت كنند. يوونتوس محبوب ايتاليايي ها نيز بهترين ها را با خود به ميدان مي برد. بوفون، سنگرباني كه يادگارهاي زوف و آلبرتوسي را زنده مي كند. كاناوارو، ندود، امرسون، دل پيرو و ابراهيموويچ و يك روباه مكار در روي نيمكت به نام فابيو كاپلو. اين ديدار گل سرسبد بازيهاي امشب است و هرچند ديگر مفسران فوتبال جهان بازي بايرن مونيخ با آرسنال را از نوع بازيهاي مدرن امروز فوتبال جهان مي دانند. آرسن  ونگر فرانسوي از آرسنال تيمي ساخته كه گاه فكر مي كني در روي ابرها حركت مي كند. اما ژرمن ها نيز «كان» دروازه بان بزرگ را دارند، لوسيو برزيلي، ليزارازو فرانسوي، هارگريوز انگليسي، ماكاي هلندي و پيزارو پرويي نيز با بايرن به ميدان مي روند. آرسنال هم ستاره هاي بزرگ فرانسوي را دارد. هانري، ويرا و پيرس قادرند از مسلخ سرد مونيخ آرسنال را نجات دهند؟
در انگليس و در آنفيلد ليورپول ميزبان يك آلماني ديگر به نام لوركوزن است. آلمانها با اوگن تالر دفاع قديم بايرن و تيم ملي مي آيند. اين بازي نيز در اندازه هاي خود براي هر دو كشور اهميت دارد.
در هلند آيندهوون بايد موناكو فرانسه را شكست دهد. در غياب آژاكس و فاينورد، آيندهوون را تيم سوم هلند مي دانند، موناكو حريف آساني نيست اما در سرماي شديد هلند بازي براي فرانسوي ها آسان نخواهد بود.
در مرحله يك هشتم نهايي رئال مارديد قهرمان ۹ دوره ليگ در سانتياگو برنابئو ميزبان يوونتوس است. در اين بازي دو تيم بازيكن محروم ندارند اما لوئيز فيگو از رئال و فابيو كاناوارو از يوونتوس هر يك دو اخطاره هستند و در صورت كوچكترين لغزشي بازي برگشت را از دست مي دهند.
زيدان بازيكن فرانسوي رئال مادريد در مورد اين بازي گفت: باخت روز شنبه ما مقابل بيلبائو در بهترين زمان رخ داد تا ما يك بازنگري مجدد به خود داشته باشيم. ديدار با يوونتوس براي ما بسيار مهم است زيرا يوونتوس تيم بسيار قدرتمندي مي باشد .اگر ما بتوانيم در بازي رفت پيروز شويم شانس صعودمان افزايش مي يابد.
فابيو كاپلو سرمربي يوونتوس نيز در آستانه اين ديدار گفت: ما در بازي مقابل مسينا بدشانس بوديم و حداقل ۶ موقعيت گل را از دست داديم. وي در ادامه گفت: تيم ما در آمادگي كامل بدني قرار دارد و اميدوارم رئال مادريد را شكست بدهيم. تيم يوونتوس در اين بازي ديويد ترزگه را به دليل آسيب ديدگي در اختيار ندارد.
داوري اين بازي حساس برعهده ميشل لوبوس از كشور اسلواكي است. رئال مادريد در اين ديدار با سيستم ۲-۴-۴ به ديدار يوونتوس مي رود و رائول به همراه رونالدو در خط حمله بازي مي كنند.
در تيم يوونتوس نيز در غياب ترزگه، دل پيرو در كنار ابراهيموويچ قرار مي گيرد. اين دو تيم تاكنون ۱۰ بار با هم روبرو شده اند كه حاصل آن ۶ پيروزي براي رئال و ۴ پيروزي براي يوونتوس بوده است. آخرين بار رئال در ۶ مي سال ۲۰۰۳ در برنابئو به ديدار يوونتوس رفت كه با نتيجه دو بر يك به پيروزي رسيد اما در همان سال در بازي برگشت يوونتوس سه بر يك به برتري رسيد تا به دور بعدي صعود كند.
در ورزشگاه المپيك مونيخ تيم بايرن مونيخ ميزبان آرسنال انگليس است. بايرن ركورددار شكست ناپذيري در خانه است و در ۱۰ بازي گذشته تنها دو بار به تساوي رسيده و در ۵ دوره گذشته در خانه به تيم انگليسي نباخته است.
فيليكس ماگات سرمربي بايرن مونيخ در اين باره گفت: بازي بسيار دشواري را در پيش داريم و اميدوارم بتوانيم با كسب يك نتيجه خوب شانس صعود را بيشتر كنيم. تنها نگراني ما براي اين ديدار آسيب ديدگي بالاك است كه اميدوارم بتواند به اين بازي برسد. بايرن در اين بازي با سيستم ۲-۴-۴ همان شيوه اي كه آرسنال به آن گرايش دارد پا به ميدان مي گذارد.
در آن سوي ميدان آرسنال دنيس برگ كمپ را به دليل عدم پرواز با هواپيما و سول كمپبل را به دليل آسيب ديدگي دراختيار ندارد.
آرسن ونگر در اين بازي خوزه آنتونيو ديسه را در كنار تيري آنري قرار مي دهد.
كيم ميلتون نيلسن داور دانماركي قضاوت اين ديدار را برعهده دارد.
شايد آيندهوون و موناكو با بهترين قرعه در اين مرحله روبرو شدند. گاس هيدينگ سرمربي تيم آيندهوون در اين بازي يوهان دي يونگ و مارك وان بومل را به دليل آسيب ديدگي دراختيار ندارد. اين تيم دو بار در سال ۲۰۰۳ با موناكو بازي كرد كه ابتدا در بازي رفت در هلند دو بر يك مغلوب شد و در فرانسه با اين تيم به تساوي يك بر يك رسيد. داوري اين بازي برعهده لوئيس كانتاليجو از اسپانياست.
تيم ليورپول نيز در آنفيلد ميزبان لوركوزن است.
استيو ژرارد هافبك نفوذي ليورپول در اين بازي غايب سرشناس ليورپول است و بنيتز از اين بابت بسيار نگران است.
در اين بازي مورينتس براي اولين بار در اين فصل با پيراهن ليورپول به ميدان مي رود.
ليورپول آخرين بار در سال ۲۰۰۲ در اين ورزشگاه با يك گل لوركوزن را شكست داد.
در تيم لوركوزن ينس نووتني و ماركو بابيچ به دليل مصدوميت غايب هستند. لوركوزن در حال حاضر ۹۵ گل در ليگ قهرمانان به ثمر رسانده و در آستانه رسيدن به ركورد ۱۰۰ گل است.

صنام و پگاه در دور رفت فينال ليگ برتر واليبال
نيمي از راه قهرماني امروز طي مي شود
000897.jpg
گروه ورزشي _ علي شاكري: يكي از دو فينال ليگ برتر واليبال ايران امروز در تهران برگزار مي شود. در سالهاي اخير همواره عادت به شناسايي تيم قهرمان در مسابقات دوره اي كرده بوديم و حالا با تغيير شيوه بازيها، چهره تيم قهرمان از دل مسابقات دو نيمه اي بيرون خواهد آمد. امروز نوبت نيمه اول فينال در تهران است و هفته آينده با انجام نيمه دوم در اروميه تكليف نماينده ايران در مسابقات باشگاه هاي آسيا روشن خواهد شد.
هنگامي كه قرعه، حكم به برگزاري بازي اول فينال و ميزباني صنام در تهران داد، طبيعي بود كه حريف شهرستاني اش پگاه از شادي سر از پا نشناسد و صنام بيشتر پي به اهميت بازي خانگي امروزش ببرد. با چنين شرايطي هرچه پگاه در بازي رفت جانب احتياط را مي گيرد، صنام بي محابا و با ريسك بيشتر در انديشه برتري بر حريف با نتايج بهتر خواهد تاخت تا پشتوانه مناسب تري براي خود در بازي برگشت فراهم سازد. صنام پس از ماه ها انتظار از بازي برگشت با پاس در مرحله اول گروهي بود كه چهره يك مدعي تمام عيار را به خود گرفت و در بازي با رقيب قديمي اش پيكان اوج آمادگي اش را براي تصاحب مجدد جام قهرماني به رخ رقبا كشيد. حالا با جا افتادن معروف، زارع، تابش نژاد و شيركوند در اين تيم و در كنار مهره هاي توانمندي چون نادي، شياري، منظمي و تركاشوند، كارخانه آسوده تر در كنار زمين به سوي پيروزي حركت مي كند. پگاه حريف صنام كه از فصل پيش با ورودش به عرصه ليگ برتر تب رقابت ها را بالا برده است، امسال از همان شروع در جلد يك تيم مدعي قهرماني خود را نشان داد و براي رسيدن به اين هدف به جز يك بار كه در سد سايپا غافلگير شد، يكنواخت موانع را پشت سر گذاشت تا سر از فينال درآورد. راز كاميابي پگاه در تجربه و خلاقيت پاسوري توانا چون امير حسيني و نگاه حرفه اي دو بازيكن خارجي آن كواچ و ماركوويچ و سرعتي زنان بي ادعايي همانند رحمان محمدي راد و فرزاد محمدي خلاصه مي شود كه با تمام وجود در پي به ثمر رساندن انديشه هاي تيمي تدوين شده از سوي وطن پرست هستند. پگاه به دليل در پيش داشتن بازي برگشت در اروميه با اطمينان خاطر و دل قرص تري امروز به ميدان مي رود و چندان نگران شكست در بازي رفت نيست. البته نوع باختن هم شرط است.
در بازي رده بندي، برق و پيكان اگرچه آن انگيزه هاي پررنگ برخوردهاي پيشين با هم را ندارند و ليكن كسب مقام سوم تا حدودي مي تواند مرهمي بر ناكامي اين دو تيم در رسيدن به فينال باشد. براي كادر فني پيكان اداره و هدايت اين بازي به مراتب سخت تر از بازي نيمه نهايي است. اين قضيه در تيم برق متفاوت خواهد بود و «ست كوويچ» و دكتر نفرزاده با جمعي جوان ساعي چيزي براي از دست دادن در مقابل پيكان پرافتخار ندارند و رسيدن تا اين مرحله هم براي تيمي چون برق كافي است.
برنامه بازيهاي امروز
(سالن ۷ تير)
ساعت ۱۶: صنام _ پگاه فينال رفت
ساعت ۱۸: پيكان _ برق رده بندي رفت

استمرار موفقيت هاي ژيمناستيك
اين همان تيم جواني است كه براي اولين بار در تاريخ ژيمناستيك ايران در رقابت هاي قهرماني آسيا دو نماينده در خرك حلقه و دارحلقه در جمع فيناليست ها داشت. ژيمناستيك ايران داراي پتانسيل هاي بسيار زيادي است كه نيازمند برنامه ريزي و سرمايه گذاري است.
000894.jpg
گروه ورزشي - محمدرضا منصوريان: در پي موفقيت اخير ورزش ژيمناستيك كه طي آن براي نخستين بار دو ژيمناست جوان كشورمان در رقابت هاي جوانان آسيا صاحب رتبه و عنوان شدند، خبر رسيد كه از سوي كنفدراسيون ژيمناستيك آسيا ۲ داور برتر كشورمان نيز به عنوان برترين هاي داوري به فدراسيون جهاني ژيمناستيك معرفي شده اند. اين كنفدراسيون سيدطاهر علوي و ناصر گلچين دو داور ژيمناستيك ايران را به همراه داوران كشورهاي كره جنوبي، چين و چين تايپه به FIG معرفي كرده تا به دنبال افتخارآفريني كامبيز حاج محمدي و علي اصغر مرزبان دو ژيمناستي كه براي اولين بار صاحب عناوين چهارم و هفتم آسيا شده و در جمع ۱۰ فيناليست برتر قرار گرفته اند، برگ زرين ديگري در كارنامه ژيمناستيك ايران به يادگار گذاشته شود. علوي و گلچين از اين پس مي توانند در جمع ۶ داور برتر قاره آسيا در مسابقه هاي اروپايي و جهاني قضاوت كنند.

بهنام محمودي به ايتاليا مي رود
با موافقت باشگاه فرهنگي، ورزشي ايران خودرو، «بهنام محمودي» ملي پوش تيم واليبال اين باشگاه براي پيوستن به تيم «رما كرما» ايتاليا روز دهم اسفند ماه جاري عازم اين كشور مي شود.تيم «رما كرما» ، در مسابقات واليبال قهرماني باشگاه هاي ايتاليا روز دهم اسفند ماه جاري عازم اين كشور مي شود.تيم «رما كرما» ، در مسابقات واليبال قهرماني باشگاه هاي ايتاليا در دسته دوم قرار دارد.حضور بهنام محمودي در تيم «رما كرما» سبب مي شود كه وي در تمرينات تيم ملي واليبال ايران براي شركت در بازي هاي ورزشي كشورهاي اسلامي كه فروردين ماه سال آينده در عربستان برگزار مي شود، حضور نداشته باشد.

مسابقات بين المللي بوكس دهه فجر به تعويق افتاد
به علت سهل انگاري در ارسال دعوت نامه، زمان برگزاري مسابقات بين المللي بوكس گراميداشت فجر به تعويق افتاد.اين مسابقات قرار بود از روز ۲۲ فروردين ماه سال آينده در اصفهان آغاز شود كه به روز ۱۵ ارديبهشت ماه موكول شد.فدراسيون بوكس از بيش از ۲۰ كشور آسيايي و اروپايي براي شركت در اين مسابقات دعوت به عمل آورده است.

فوتسال جام رسانه ها
دورخيز همشهري به سوي ديدار پاياني
مرحله نيمه نهايي فوتسال جام رسانه ها امروز در سالن سرپوشيده فدراسيون هندبال برگزار مي شود.اين رقابت ها به همت كميته تربيت بدني انجمن صنفي روزنامه نگاران و با حضور ۶۰ تيم از رسانه هاي مختلف آغاز شده بود و امروز با برگزاري ديدارهاي مرحله نيمه نهايي، تيم هاي فيناليست مشخص خواهند شد. در اين دو ديدار ابتدا ساعت ۹ صبح دو تيم راديو ورزش و روزنامه شرق و سپس در ساعت ۱۰ تيم هاي منتخب روزنامه همشهري با هفته نامه اميد ورزش به مصاف هم خواهند رفت.ديدار فينال و رده بندي هفته آينده برگزار مي شود. اسامي نفرات تيم همشهري كه اين تيم را به اين مرحله رساندند: كيوان آشفته، محمود بخشي، بهادر اسلامي، ابوالفضل كشاورز، رضا لطفعليان، افشين اميرشاهي، محمد منصوري، حسن حيدري و حسين ارزشمند،
سرپرست: حسين اقبالي ، مربي: سيامك قليچ خاني.

سازمان تربيت بدني به فدراسيون هاي برتر جايزه مي دهد
گروه ورزشي:سازمان تربيت بدني از سال آينده به فدراسيون هاي برتر جايزه اهدا خواهد كرد.
به گزارش روز دوشنبه روابط عمومي سازمان تربيت بدني، «مهدي قدمي» رئيس مركز توسعه ورزش قهرماني در بخشنامه اي به تمامي فدراسيون ها، مديران كل تربيت بدني استان ها و مسئولان ورزش تاكيد كرده است: راه اندازي ليگ باشگاه ها و توسعه آن در رده هاي مختلف سني و در سطوح استاني و ملي (به تفكيك بانوان و آقايان) يكي از مهم ترين و اصولي ترين روش هاي توسعه ورزش قهرماني است از اين رو ضمن تاكيد بر اين مهم اعلام مي دارد امر توسعه (كمي و كيفي) مسابقات ليگ در رشته هاي ورزشي تحت پوشش آن فدراسيون به عنوان يكي از پراهميت ترين شاخص هاي ارزيابي عملكرد مديريت فدراسيون ها در نظر گرفته مي شود و مقرر است در پايان سال آينده و براساس نتايج ارزيابي ها از فدراسيون  هاي برتر تقدير شود.
براساس اين بخشنامه به فدراسيون  اول ۶۰ سكه بهار آزادي به تفكيك ۲۵ سكه رئيس فدراسيون  و ۳۵ سكه ساير اعضاي فدراسيون ها، به فدراسيون دوم ۵۰ سكه بهار آزادي به تفكيك ۲۰ سكه رئيس فدراسيون و ۳۰ سكه ساير اعضاي فدراسيون، فدراسيون سوم ۴۰ سكه به تفكيك ۱۵ سكه رئيس فدراسيون و ۲۵ سكه به ساير اعضاي فدراسيون  اهدا خواهد شد.
همچنين به هيات هاي فعال استان ها ،هيات استان اول ۳۰ سكه به تفكيك ۱۰ سكه رئيس هيات و ۲۰ سكه ساير اعضا، هيات استان دوم ۲۳ سكه به تفكيك ۸ سكه رئيس هيات و ۱۵ سكه ساير اعضا و هيات استان سوم ۱۶ سكه به تفكيك ۶ سكه رئيس هيات و ۱۰ سكه ساير اعضا اهدا مي شود.
مديران كل استان هايي كه هيات هاي آنها حائز رتبه هاي اول تا سوم شوند در چارچوب ضوابط اداري به نحو شايسته اي تقدير و تشويق مي شوند.

خطيب استعفاء داد
000900.jpg
گروه ورزشي: در حالي كه تنها سه روز به بازي استقلال و پرسپوليس زمان باقي است حجت الله خطيب مديرعامل باشگاه پرسپوليس براي دومين بار متوالي استعفاي خود را به رئيس سازمان تربيت بدني تقديم كرد.
در حالي كه گفته مي شود عدم تأمين شرايط مالي باشگاه و دغدغه هاي مديريتي ناشي از تداخل كاري در حوزه مسئوليت مديران دولتي از اساسي ترين دلايل استعفاي خطيب است اما روز گذشته شنيديم كناره گيري خطيب بي ارتباط با پيش قراردادهاي كادر مربيان و بازيكنان نيست.
غيبت انصاريان و باقري
اولين جلسه تمرين تيم ملي (ب) -منتخب باشگاه هاي ايران- روز گذشته در كمپ تيم هاي ملي برگزار شد. در تمرينات روز گذشته تنها كريم باقري و علي انصاريان غيبت غيرموجه داشتند و به نظر مي رسد اين دو بازيكن علاقمند به شركت در تمرينات تيم ملي ب نيستند. بيژن ذوالفقارنسب مربي اين تيم نيز روز گذشته از خط خوردن اين دو بازيكن خبر داد.

دستور استفاده رايگان ورزشكاران از اماكن
ورزشي رعايت نشده است
گروه ورزشي: رئيس سازمان تربيت بدني همزمان با اختلاف نظر شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي با اكثر فدراسيونهاي ورزشي بر سر چگونگي استفاده از اماكن ورزشي اعلام كرد كه كليه فدراسيونها بايد به صورت رايگان از سالنهاي ورزشي استفاده كنند.
همچنين مصطفي داوري شمسي قائم مقام سازمان تربيت بدني در رابطه با اختلاف نظرهاي فدراسيون دووميداني و ديگر فدراسيونهاي پايه با شركت توسعه و تجهيز گفت: ما اين اختلافات را به صورت خاص حل خواهيم كرد. اين حق دووميداني كاران است كه در پايگاه ورزش قهرماني دووميداني _ ورزشگاه شهيد كشوري _ به صورت رايگان تمرين كنند.

طاهري:
نتايج آزمايش دوپينگ ۷تن از بازيكنان
فوتبال منفي بوده است
سخنگوي ستاد مبارزه با دوپينگ سازمان تربيت بدني از منفي بودن نتايج آزمايش ۷ تن از بازيكنان حاضر در رقابت هاي فوتبال قهرماني باشگاه هاي برتر ايران خبر داد.
دكتر علي طاهري گفت: نتايج آزمايش هاي دوپينگ علي بداوي، احمد مومن زاده ، جلال كاملي مفرد ، محمود كريمي ، فرشيد كريمي ، رسول خطيبي و عليرضا منصوريان منفي بوده است .
وي افزود نتايج آزمايش بازيكنان تيم هاي پرسپوليس و ذوب آهن به زودي اعلام خواهدشد.
طاهري از دادن پاسخ درباره گرفتن آزمايش دوپينگ پس از ديدار تيم هاي پرسپوليس و استقلال تهران خودداري كرد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |