شنبه ۸ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۰۹ - Jan 28, 2006
ليگ برتر فوتبال
استقلال و پاس به دنبال صدرنشين
سايپا، پيشتازي در صدر را حفظ كرد
001677.jpg
گروه ورزشي _ جهانگير كوثري: هفته بيستم ليگ برتر تثبيت موقعيت تيم هاي مدعي جام بود. سايپا دست به كار بزرگي زد. در خوزستان فولاد را هم شكست داد تا ثابت كند صدرنشيني او يك اتفاق و حادثه نيست. سايپا در مقابل فولاد يك فوتبال زيباي گروهي را ارائه داد، دكتر ذوالفقارنسب با اتخاذ تاكتيكي حساب شده تيمش را به امتياز (۳۹) رساند. فولاد در مقابل سرعت تيمي سايپا دچار سرگيجه شده بود و با وجود به دست آوردن چند موقعيت، شكست را پذيرفت و باور كرد سايپا از نظر تيمي حريف ديگري است. استقلال تهران نيز در مقابل تيم درشت اندام و پرمهره استقلال اهواز با گل رضا عنايتي و يك بازي كمتر تعقيب سايپا را ادامه داد. آنها آرزوي يك توقف و شكست سايپا را دارند تا دوباره به صدر بروند. استقلال يك گل زد و چند موقعيت هم از دست داد. استقلال اهواز هم چهره يك تيم مغلوب را نداشت و دوبار نيز تا آستانه گشودن دروازه استقلال پيش رفت، اما رحمتي مانع شد. سومين مدعي جام يعني پاس نيز براي اين كه از كورس قهرماني دور نيفتد با گل مدافع ملي پوش خود نصرتي سه امتياز ناب را گرفت تا با (۳۵) امتياز سايه به سايه استقلال حركت كند. پاس در اين دوره با وجود از دست دادن چند مهره خود همچنان تيم پابرجايي است و نگاهش هنوز به قهرماني است. پاس پتانسيل رسيدن به اين هدف را دارد. برق شيراز در شهر خود با تك گل قاسم رزمي بر سپاهان غلبه كرد تا بتواند پايه هاي ماندگاري در ليگ را محكم كند. اين پيروزي برق را به خود آورد. در انزلي در يك بازي سخت و پر برخورد ملوان با يك گل از سد ابومسلم گذشت. ابومسلم يك پنالتي را از دست داد و اين جنگ نزديك را باخت و واهمه هاي سقوط دوباره پديدار گشت. ملوان سرخوش از كسب سه امتياز خود را بالاتر كشاند. محمد غلامين گلزن ملوان بود. در اصفهان ذوب آهن تيره روز در آخرين دقايق در مقابل تيم خوش تركيب فجر سپاسي به تساوي رسيد.
صباباتري در يك روز خوب توانست بر راه آهن غلبه كند. يك گل كافي بود تا صباباتري به سه امتياز دست پيدا كند. روز پنج شنبه نيز پرسپوليس با انگيزه بالا و بازي سرعتي خود موفق شد با گل هاي انتظاري و كاظميان به يك پيروزي شوق برانگيز دست پيدا كند. اين پيروزي راه تكامل پرسپوليس را در اين مقطع هموار خواهد كرد.
تابلوي نتايج ليگ برتر فوتبال
* برق شيراز يك _ سپاهان اصفهان صفر
گل: قاسم رزمي (۳۲) براي برق
* ملوان يك _ ابومسلم صفر
گل: محمد غلامين (۱۳) براي ملوان
* فولاد خوزستان صفر _ سايپا يك
گل: امير وزيري (۱۱) پنالتي براي سايپا
* پاس يك _ شموشك صفر
گل: محمد نصرتي (۲۰) براي پاس
* ذوب آهن يك _ فجر شهيد سپاسي يك
گل ها: وحيد رضايي (۵۶) براي فجر و داسيلوا (۸۵) براي ذوب آهن
* استقلال تهران يك _ استقلال اهواز صفر
گل: رضا عنايتي (۳۴)
* صباباتري تهران يك _ راه آهن صفر
گل: سهراب بختياري زاده (۸۲)
* قندي يزد صفر _ پرسپوليس ۲
گل ها: سهراب انتظاري (۴۶ ) و جواد كاظميان ( ۷۹) براي پرسپوليس


مديريت باشگاه استقلال تغيير مي كند
خبرنگار همشهري: درپي واگذاري باشگاه فرهنگي ورزشي استقلال تهران به وزارت رفاه به نظر مي رسد به زودي در سطوح مختلف مديريتي اين باشگاه تغييراتي انجام شود. خبرهاي دريافتي حاكي از آن است كه ظرف هفته جاري اولين جلسه مجمع تشكيل و اعضاي هيات مديره جديد باشگاه استقلال معرفي مي شوند. از دكتر حسين راغفر، دكتر حسين قريب، منوچهر صالحي (مديرعامل سابق سايپا)، محمد ميرولد، جواد ايرواني، باقرزاده و كاظمي (وزير رفاه) به عنوان اعضاي جديد هيات مديره باشگاه فرهنگي ورزشي استقلال نام برده مي شود.

پتروشيمي و صنام در مرحله نيمه نهايي
ليگ برتر بسكتبال ايران
گروه ورزشي: با انجام بازيهاي برگشت مرحله اول (پلي آف) تكليف دو تيم صعودكننده از چهار تيم مرحله نيمه پاياني مسابقات اين فصل بسكتبال ليگ برتر مشخص شد. صنام و پتروشيمي ماهشهر با پيروزي رفت و برگشت مقابل آذر پيام اروميه و پگاه همدان به مرحله نيمه نهايي رفتند و در انتظار دو تيم صعودكننده ديگر باقي ماندند.
صنام در تهران در مقابل آذر پيام با ۹- امتياز اختلاف پيروز شد و در ماهشهر هم پتروشيمي پيروزي بازي رفت را تكرار كرد. بازي صنام و آذرپيام در لحظات پاياني با اعتراض لفظي حسين علي طايفه بازيكن آذرپيام به كوهيان سرمربي حريف مشكل ساز شد كه با ديسكاليفه شدن بازيكن آذر پيام خاتمه پذيرفت. در دو بازي ديگر مرحله اول (پلي آف) ذوب آهن با پيكان تهران و صبا باتري باپگاه فارس براي راهيابي به نيمه نهايي بازي خواهند كرد.

محمدرضا طالقاني
پول نداريم، در جام ياريگين شركت نمي كنيم
001680.jpg
گروه ورزشي: محمدرضا طالقاني رئيس فدراسيون كشتي مي گويد: در شرايط كنوني ،كشتي ما نيازمند حمايت همه جانبه مسئولين ورزش كشور است.وي درخصوص عدم حضور در جام ياريگين گفت: كدام عقل سليمي مي گويد كشتي ما در تورنمنت مهمي چون ياريگين و ديگر رقابت هاي بين المللي شركت نكند، اما وقتي فدراسيون پول ندارد، چگونه مي توان به اين سفرها اعزام شد.
طالقاني درمورد انتقاداتي كه از فدراسيون در رابطه با مسايل مختلف مي شود، گفت: همان طور كه بارها گفته ام بنده با هيچ كس مشكل نداشته و ندارم و هميشه سعي من بر اين بوده كه بزرگان كشتي زير يك سقف با هم باشند اما كار اجرايي سخت است. من از صبح تا شب به خاطر عشق به كشتي و اعتلاي آن همه حرف ها را به جان مي خرم و سكوت من فقط به خاطر قداست كشتي است و بايد همه  حرمت آن را حفظ كنند.
طالقاني درخصوص وضعيت محمد بنا گفت: جاي محمد بنا محفوظ است و هر موقع بيايد در تيم ملي به روي او باز خواهد بود. حسن بابك هم مدير تيم ملي است و شرح وظايف مشخصي دارد.

مسابقات تيراندازي جانبازان و معلولان شهرداري
مسابقات تيراندازي جانبازان و معلولين شهرداري تهران روز پنج شنبه به مناسبت گراميداشت دهه فجر و بيست و هشتمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران در سالن تيراندازي يادگار امام برگزار گرديد.در پايان اين رقابتها نفرات ذيل بعنوان نفرات برتر گروههاي آزاد و داراي معلوليت انتخاب شدند:
گروه A آزاد
مقام اول غلامرضا نيك عهد از خدمات موتوري
مقام دوم محمد جعفر پناهي از روزنامه همشهري
مقام سوم فريدون نيازي از روزنامه همشهري
مقام چهارم محمود گينا از شركت شهروند
گروه B داراي معلوليت
مقام اول عباس قهرماني از خدمات موتوري
مقام دوم عليرضا صفري از روزنامه همشهري
مقام سوم محمد مهدي چيذري از سازمان پاركها

مربي تيم ملي كشتي آزاد:
از حيدري و رضايي تست مي گيريم
مربي بدنساز تيم ملي كشتي آزاد معتقد است: مشكل مصدوميت پاي عليرضا رضايي حاد نيست.كيانوش اعتمادمقدم مي گويد: عليرضا رضايي، عليرضا حيدري و عليرضا دبير بزرگان كشتي ايران هستند. ما بايد طوري از آنها استفاده كنيم كه دچار مصدوميت نشوند. پس از المپيك آتن و شركت در مسابقات آسيايي مصدوميت پاي رضايي شديدتر شد، اما حاد نيست.وي افزود: براي اين كه مصدوميت رضايي خوب شود بايد تمريناتش را كم كرده كه البته اين كار باعث مي شود تا وزنش كمي افزايش يابد. رضايي هم اكنون تمرينات را در كنار ديگر ملي پوشان انجام مي دهد و اگر به آن اعداد و ارقامي كه مد نظر ماست برسد در جام جهاني از او استفاده خواهيم كرد. در غير اين صورت نيز از او استفاده مي شود اما، به عنوان اهرمي رواني در كنار ملي پوشان.وي درمورد وضعيت آمادگي عليرضا حيدري نيز گفت: حيدري روز به روز سير صعودي آمادگي اش را طي مي كند. استفاده از او در وزن ۹۶ يا ۱۲۰ به تشخيص كادر فني بستگي دارد. او مشكل خاصي ندارد و ۱۳ روز ديگر يك تست آمادگي كلي از او و رضايي براي تعيين آمادگي شان مي گيريم

ليگ برتر واليبال قرباني ديگر گرفت
ديوار كوتاه مربيان
گروه ورزشي _ علي شاكري: ليگ برتر واليبال ايران ششمين قرباني اين فصل خود را گرفت. بدون ترديد درميان مربياني كه تاكنون از سوي مديريت باشگاه ها كنار گذاشته شدند، هيچ نامي بزرگتر از مصطفي كارخانه نبود، مردي كه همه چيزش را از صنام و صنام همه افتخارات و بزرگي خود را از او مي دانست. در ورزش نتيجه گراي امروز ايران، كنارزدن كادر فني حق طبيعي مديراني است كه به كسب مقام و اعتبار فكر مي كنند، اما اين واقعيت را نبايد از نظر دور داشت كه همانطور كه پيروزي هزاران شريك دارد، شكست هم ...
در ورزش ايران در ميان همه اجزاي تشكيل دهنده يك تيم و يك مجموعه ، مربيان ديواري كوتاه تر از ساير اجزا دارند و به راحتي به هنگام عدم كسب نتيجه لازم با بهانه هايي چون شوك دادن به تيم بر كنار مي شوند. البته زمزمه بركناري كارخانه از مدت ها پيش احساس مي شد كه با رقم خوردن شكست ششم صنام تيم مدافع عنوان قهرماني در جنوب، هيات مديره باشگاه ديگر ادامه فعاليتش را جايز ندانست. گفته مي شود كه كارخانه مهم ترين گزينه پيكان در ادامه مسابقات ليگ برتر واليبال محسوب مي شود.
اميرحيدري سرمربي جديد صنام
پس از بركناري كارخانه، مسئولان باشگاه صنام با ابراهيم اميرحيدري به عنوان سرمربي جديد به توافق رسيدند.محمد افتخاري مديرعامل باشگاه صنام بلافاصله پس از گفت وگو با اميرحيدري طي حكمي او را به عنوان سرمربي واليبال اين باشگاه منصوب كرد.اميرحيدري ملي پوش اسبق واليبال ايران كه در كارنامه خود سرمربيگري تيم ملي را نيز دارد، پيش از صنام، هدايت تيم هايي چون ذوب آهن، پاس و دخانيات را نيز برعهده داشت. جالب آنكه در مقطعي از تاريخ واليبال ايران ،كارخانه دستيار و همكاري اميرحيدري در تيم ملي واليبال بزرگسالان  بوده است.

خبرهاي فوتبال جهان
يوونتوس در دل آلپي سه گل خورد
گروه ورزشي - حسن حيدري:در ديدار رفت از مرحله يك چهارم نهايي جام حذفي ايتاليا تيم يوونتوس در ديدار با آث رم با نتيجه سه بر دو شكست خورد تا موقعيتش براي صعود به جمع ۴ تيم مرحله نيمه نهايي به خطر بيافتد.
در اين بازي تيم آث رم در دقايق ۶۸ و ۶۱ ، ۳۸ توسط مانسيني، توماسي و پروتا به گل رسيد و الساندرو دل پيرو نيز در دقايق ۹۲ و ۷۲ دوبار دروازه رم را گشود. در بازي ديگر اين مرحله تيم آث ميلان يك بر صفر با گل جيلاردينو از سد پالرمو گذشت.
قرعه كشي جام ملت هاي اروپا
001674.jpg
مرحله مقدماتي جام ملت هاي اروپا در سال ۲۰۰۸ قرعه كشي شد و در حساس ترين گروه تيم هاي ايتاليا و فرانسه در گروه دوم با هم به رقابت مي پردازند.
مرحله نهايي جام ملتهاي اروپا در سال ۲۰۰۸ به ميزباني مشترك اتريش و سوئيس در تابستان آن سال برگزار مي شود. طبق قرعه كشي انجام شده تيم ها در هفت گروه تقسيم شده اند كه گروه بندي مسابقات بدين شرح است:
گروه اول: پرتغال، لهستان، صربستان، بلژيك، فنلاند، ارمنستان، آذربايجان و قزاقستان.
گروه دوم: فرانسه، ايتاليا، اوكراين، اسكاتلند، ليتواني، گرجستان و جزاير فارو.
گروه سوم: يونان، تركيه، نروژ، بوسني، مجارستان، مولداوي و مالت.
گروه چهارم: جمهوري چك، آلمان، اسلواكي، ايرلند جنوبي، ولز، پن مارينو
گروه پنجم: انگليس، كروواسي، روسيه، اسرائيل، استوني، مقدونيه و آندورا.
گروه ششم: سوئد، اسپانيا، دانمارك، ليتواني، ايسلند، ايرلند شمالي و ليختن اشتاين.
گروه هفتم: هلند، روماني، بلغارستان، اسلووني، آلباني، بلاروس و لوگزامبورگ.
در اين دوره از رقابت ها از هر گروه دو تيم به مرحله بعدي صعود تا به همراه دو تيم ميزبان بازي هاي خود را برگزاركنند.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |