چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین-هلن صدیق بنای: پژوهشگران از آماری که جستجوهای آنلاین کودکان در سال 2009 نشان داد، شگفت زده شدند.

از نظر علمی‌‌ در عملکرد و رفتارهای پسران و دختران تفاوت‌های بسیاری‌ وجود دارد. با این وجود ‌آن‌ها در خصوص یک چیز با هم وجه اشتراک پیدا کردند و آن هم سایت‌های جستجوی آنلاین مورد علاقه‌شان است.

بر اساس تحقیقات شرکت نرم افزاری سایمنتک (Symantec) سایت‌های؛  YouTube  Facebook و گوگل سه سایت پر طرفدار پسران و دختران برای جستجو در سال 2009 هستند.

این خبر می‌تواند تا حدی احساس آرامش برای والدینی که نگران بی‌اطلاعی خود از فعالیت‌های اینترنتی کودکانشان هستند، باشد.

البته این احساس خوشایند زیاد طولانی نخواهد بود. یعنی تا زمانی که به لیست تحقیقاتی‌ عبارات جستجو شده توسط کودکانتان نگاهی بیندازید. بسیار متعجب خواهید شد.

این تحقیقات نشان می‌دهد که بیش از یک چهارم از کودکان بین 8 تا 18 سال یک عبارت نامتعارف نسبت به سن خود  را جستجو کرده‌اند. 

چرا؟

شاید به این دلیل که کودکان در این گروه سنی بسیار کنجکاو هستند. کنجکاوی همان چیزی است که آنها را به سمت جستجو و کشف رازهای‌ پنهان سوق می‌دهد.

حالا این حس کنجکاوی در کودکان زیر 7 سال چگونه است؟ آنها به دنبال چه در اینترنت می‌گردند؟ برای پاسخ به این سوال ها باید دوباره به تحقیقات این شرکت مراجعه کنیم.

بر اساس این تحقیقات، کودکان این رده سنی به دنبال تصاویر مستهجن هستند. وحشتناکه نه؟!! ولی واقعیت دارد.

این تحقیقات نشان داده است که در سال 2009 بیشترین جستجو در رده سنی زیر 7 سال نیز یک عبارت نامتعارف دیگر بوده است.‌ حتی بیشتر از سایت‌های کودکان در این رده سنی، سایت‌های معروفی چون: کلوپ پنگوئن Club Penguin، وب کینز  Webkinz و دیسنی Disney، بود.

نکته قابل توجه در این تحقیق این است که این عبارت در افراد بالای رده سنی 25 سال بسیار کمتر مورد توجه برای جستجو قرار گرفته است!

علت چیست؟

آیا واقعا کودکان کوچک ما علاقمند به دیدن چنین تصاویری هستند؟ یا اینکه فقط می‌خواهند معنای این عبارت را بدانند؟

من اخیرا با خود عهد کردم که زمانی را برای آموزش لغات در حد سنی دختر 9 ساله خود اختصاص بدم. بعد از این کار، من کامپیوتر خانوادگی را دائم چک خواهم کرد.

با این اقدام می‌خواهم بدانم که آیا در این مسئله تغییری ایجاد شده یانه؟ شما چی فکر می کنید؟

اطلاعات و آمار ارائه شده‌ در این مقاله از بررسی‌‌ نتایج جمع آوری‌شده 14.6 میلیون کاربر خانگی از دوم فوریه تا 4 دسامبر 2009 بود.

کد خبر 100079

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز