یکشنبه ۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: تهرانی‌ها با گذشت بیش از یک ماه از فصل زمستان بالاخره قرار است رنگ برف را هم ببینند.

به گزارش ایسنا، پس از آن که زمستان امسال در پایتخت با افزایش قابل ملاحظه دما رو به رو بود، بر اساس اخطاریه سازمان هواشناسی کشور از روز دوشنبه به سبب بارش برف در استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، ایلام، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و پس از آن زنجان، آذربایجان شرقى، آذربایجان غربى، اردبیل، اصفهان، مرکزی، تهران، قم، سمنان و فارس اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود که تا روز سه‌شنبه این وضعیت ادامه دارد.

همچنین در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز به سبب بارش شدید در سواحل جنوبی دریای خزر و شمال شرق کشور اختلال در تردد جاده‌های منتهی به این مناطق پیش‌بینی می‌شود که در این مدت دریای خزر به علت وزش باد شدید توفانی خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دمای هوا در بیشتر نقاط کشور به ترتیب از غرب به شرق بین 5 تا 15 درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

 همچنین نقشه‌های هواشناسی از روز یکشنبه نفوذ هوای گرم و مرطوب جنوبی را از سمت جنوب غرب کشور نشان می‌دهد که بتدریج بخشهای غرب و شمال‌غرب کشور را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد که پیامد آن ابرناکی، بارش باران و در مناطق سردسیر بارش برف، وزش باد و مواج شدن خلیج‌فارس و در شهرهای جنوبی کشور رعد و برق خواهد بود.

روز دوشنبه علاوه بر مناطق فوق نواحی مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز و جنوب شرق کشور نیز تحت تاثیر قرار گرفته که بتدریج سواحل شمالی و شمال‌شرق کشور را در بر می‌گیرد ودر این روز در نیمه شرقی کشور پدیده قابل توجه وزش باد خواهد بود.

سازمان هواشناسی کشور همچنین اعلام کرد روز سه‌شنبه این سامانه بارشی به نیمه‌شرقی کشور گسترش می‌یابد و از شدت بارش از سمت غرب کاسته می‌شود. از سوی دیگر از سه‌شنبه به دلیل نفوذ هوای سرد از عرض‌های بالاتر وزش باد شدید، مواج شدن دریای خزر، تشدید بارش و کاهش قابل ملاحظه دما در جنوب سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌شود که این شرایط در این مناطق در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز ادامه خواهد داشت.

بدین ترتیب دمای هوا در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در نیمه غربی و سپس در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در نیمه شرقی به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

بر این اساس سازمان هواشناسی کشور در روز دوشنبه آسمان تهران را نیمه‌ابری بتدریج ابری با بارش باران و برف و گاهی وزش باد پیش‌بینی کرد که حداقل و حداکثر دمای تهران در این روز با 4 درجه کاهش به 2 و 11 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

همچنین در روز سه‌شنبه نیز آسمان پایتخت نیمه‌ابری تا ابری در پاره‌ای نقاط بارش باران، برف و وزش باد بتدریج کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود که حداقل و حداکثر دمای هوای تهران در این روز با 5 درجه دیگر کاهش به 3 درجه زیر صفر و 4 درجه بالای صفر خواهد رسید.

کد خبر 100165

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز