دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: افرادی که اسکی می‌کنند یا سوار اسنوبورد می‌شوند، ‌باید در مورد خطرات وارد آمدن آسیب‌های بالقوه وخیمی در صورتی که اقدامات ایمنی مناسب را رعایت نکنند، آگاهی داشته باشند.

ski

ski

جدی‌ترین تهدیدی که ممکن است این ورزشکاران با آن روبه‌رو شوند، ضربه به سر است.  پایین آمدن بیش از حد سریع از یک تپه یا عدم توجه به محیط اطراف ممکن است این ورزشکاران در معرض سقوط و تصادمات قرار دهد که به آسیب‌های شدید سر و/ یا گردن منتهی می‌شود.

اسکی بازان باید در شیب‌ها مراقب سایر افرادی که دارند اسکی می‌کنند باشند،‌  به تکه‌های یخ یا سنگی در مسیرشان توجه داشته باشند،‌ هیچگاه سعی نکنند با برای نمایش دادن توانایی‌شان از یک تپه با سرعت بیش از حد یا شیب بیش از حد پایین بیایند.

اسکی‌بازان یا اسنوبورد سواران از هر سنی باید کلاه ایمنی بر سر داشته باشند.

آسیب‌های زانو شایع‌ترین آسیبی است که اسکی بازان و اسنوبورد سواران به آن مبتلا می‌شوند، و 25 تا 40 درصد موارد جراحت را باعث می‌شود.

 آسب‌های زانو دردناک هستند، و ممکن است به جراحی و توانبخشی گسترده بعدی نیاز داشته باشند.

 برای مثال پارگی منیسک که یکی آسیب شایع در اسکی است،‌ و ممکن است به درد حاد زانو ایجاد کند و گاهی به جراحی با آرتروسکوپی نیاز داشته باشد.  پارگی رباط صلیبی قدامی (ACL) نیز به جراحی با آرتروسکوپی، توانبخشی و فیزیوتراپی نیاز دارد که ممکن است برای چهار ماه تا یک سال طول بکشد.

 خم نگهداشتن زانو در هنگام اسکی یا سواری با اسنوبورد می‌تواند به کاهش فشار وارد آمده بر زانو کمک کند. همچنین هنگامی که تعادل‌تان را از دست می‌دهید به جای مقابله با افتادن که بر روی زانو فشار می‌آورد،‌ بگذارید بیفتید تا از آسیب دیدن زانو پیشگیری شود.

 یک آسیب‌ شایع دیگر اسکی‌بازان و اسنوبورد سواران شکستگی‌ها است.

به این توصیه‌ها در مورد پیشگیری از آسیب‌ها در اسکی توجه داشته باشید:

  • در صورت امکان با یک اسکی باز دیگر همراه هم اسکی کنید، و به طوری که هر کدامتان دیگری را ببیند. اگر یکی از دو فرد از دیگری جلو افتاد و دیگر او را ندید،‌ باید متوقف شود و منتظر همراهش بماند.
  • در شروع هر روز اسکی کردن، چند بار به طور آهسته اسکی کنید تا بدن‌تان گرم شود.
  • مراقب صخره‌ها و تکه‌های یخ در مسیراسکی باشید. در موارد آب و هوای بسیار سرد، کولاک برف، برف مرطوب، و سایر موارد آب و هوای نامناسب باید اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید.
  • در مسیرهای مشخص شده برای اسکی بمانید، تا به محل‌های که امکان ایجاد بهمن در آن وجود دارد مانند شیب‌های تند تپه‌هایی که گیاهان اندکی دارند، وارد نشوید.
  • تجهیزات اسکی به خصوص چکمه و بندهای آن از انواع تایید شده از محل‌های معتبر بخرید.
  • اسکی بازان در صورت خستگی باید استراحت کنند، ‌اغلب جراحات اسکی‌بازان در انتهای روز هنگام خستگی آنها رخ می‌دهد.  

HealthDay

کد خبر 100202

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز