سه‌شنبه ۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۷:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر بهداشت با اشاره به پیش بینی‌های انجام شده در دنیا برای بروز موج بعدی آنفلوآنزای A در اوایل بهار سال آینده، ابراز امیدواری کرد که ایران از موج بعدی آنفلوآنزا A برکنار بماند

به گزارش ایسنا دکتر مرضیه وحید دستجردی در حاشیه مراسم تقدیر از فعالان آنفلوآنزای «آ» در حج 88، با اشاره به کنترل آنفلوآنزای نوع A در کشور، گفت: هرچند که در اروپای شرقی، شمال آفریقا و آسیای جنوب شرقی هنوز موارد زیادی در آنفلوآنزای A وجود دارد اما موارد جدیدی از این بیماری در ایران گزارش نشده است.

وزیر بهداشت به زلزله اخیر فیروزکوه اشاره کرد و گفت:‌ از آنجا که ایران کشوری زلزله خیز بوده و در گروه ده کشور اول دنیا از نظر حوادث و بلایای طبیعی قرار دارد، همواره باید همه دستگاه‌ها در حالت آماده باشند. بنابراین به مردم توصیه می‌شود هشدارهای رسانه‌های جمعی و به ویژه هشدارهای وزارت بهداشت را جدی بگیرند.

وی با بیان این که در جهت ارایه خدمات مناسب در مواقع لزوم، وزارت بهداشت نیز مراکز بهداشتی درمانی خود را کاملا آماده نگاه می‌دارد، با اشاره به فرسودگی برخی بیمارستان‌های دولتی، گفت: ممکن است درصدی از بیمارستان‌های وزارت بهداشت در مقابل زلزله مقاوم نباشند. در این زمینه نیز دولت برای مقاوم سازی بیمارستان‌ها دستورات جدی را صادر کرده است. علاوه بر آن باید بیمارستان‌هایی به صورت صحرایی در اطراف مناطق زلزله خیز داشته باشیم تا در صورت نیاز برپا شوند.

وزیر بهداشت ادامه داد: به لحاظ مراجعه بیمارهای اورژانسی، بیمارستان‌های وزارت بهداشت همیشه در آماده باش کامل هستند. اما به منظور مقابله با بحران‌ها همه دستگاه‌ها باید همکاری خوبی با ستاد مبارزه با بحران داشته باشند که این امر نیز در مانورهایی بررسی می‌شود؛ به طوری که به دنبال زلزله خفیف تهران، مانور «کرامت» برگزار شد.

دکتر دستجردی گفت: با توجه به اینکه حوادث و بلایا خبر نمی‌کنند و هنوز علم آنقدر پیشرفت نکرده که وقوع حوادث و بلایا پیشگویی شود، لازم است بدون ایجاد نگرانی در مردم، آمادگی‌های لازم همواره وجود داشته باشد.

وزیر بهداشت در ادامه در رابطه با بودجه 89 حوزه سلامت، گفت: بودجه حوزه سلامت در سال 89 حدود 30 درصد افزایش داشته است که بیشتر آن به بخش‌های دانشجویی و مسائل مربوط به سلامت و درمان اختصاص می‌یابد

کد خبر 100262

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز