یکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۵:۳۱
۰ نفر

گروه ورزشی: پرسپولیس و استقلال در آستانه دربی 68 سنت شکنی کردند

و با ارائه بازی‌های تهاجمی، بدون احتیاط به پیروزی‌های مشابه 3 بر یک مقابل پیکان و ابومسلم دست یافتند.این شاید اتفاق امیدوارکننده‌ای برای بازی حساس روز چهارشنبه باشد.شهرآورد این بار در یکی از روزهای وسط هفته برگزار می‌شود در حالی که رئیس سازمان لیگ معتقد است امکان برگزاری مسابقه در روز دیگری وجود نداشته و حدود 80 هزار نفر این بار در یک روز غیرتعطیل راهی ورزشگاه خواهند شد. شاید رفت و آمد هواداران دو تیم روز چهارشنبه مهم‌ترین چالش حمل‌ونقل پایتخت باشد.دربی شصت‌وهشتم در حالی برگزار می‌شود که پرسپولیس و استقلال در نزدیک‌ترین موقعیت و شرایط مشابه نسبت به یکدیگر قرار دارند.

امتیاز برابر و فاصله یک پله‌ای در جدول به واسطه تفاضل گل بهتر استقلال، دربی 68 را حساس‌تر از همیشه کرده است، خصوصا در شرایطی که 6 دربی گذشته با تساوی مشابه
یک بر یک به پایان رسیده و این موضوع بارها اعتراض تماشاگران و اهالی فوتبال را در پی داشته است. هواداران پرسپولیس و استقلال که از تساوی‌های پی‌درپی خسته شده‌اند حتی تیم‌های محبوب خود را به تبانی در دربی شصت‌وهفتم متهم  کردند.تساوی کابوس هواداران هر دو تیم در بازی روز چهارشنبه خواهد بود اما انتظار می‌رود پرسپولیس و استقلال که دو برد پیاپی را پس از مدت‌ها به دست آورده‌اند و در جدول به تیم‌های اصفهانی نزدیک‌تر شده‌اند به دنبال تداوم این روند و کسب سومین پیروزی پیاپی باشند.

عبور از مرز احتیاط

دایی و مرفاوی در بازی‌های روز جمعه توجهی به دربی نداشتند و این اتفاق در نوع خودش بی‌سابقه بوده است. علی دایی 6 بازیکن دو اخطاره تیمش را در زمین قرار داد و نشان داد هراسی از محرومیت و غیبت بازیکنان اصلی پرسپولیس در دربی ندارد. علیرضا محمد هم 3 اخطاره شد و شانس حضور در شهرآورد را از دست داد اما پرسپولیس به 3 امتیاز حساس بازی با پیکان در قزوین دست یافت. عادل کلاه‌کج هم در بازی پیکان دچار مصدومیت شد اما گفته می‌شود برای حضور در شهرآورد آماده خواهد شد.

دایی پیش از بازی با پیکان از بازیکنانش خواسته بود بدون توجه به دربی با همه توان در این مسابقه به میدان بروند و احتیاط را کنار بگذارند. بازی درگیرانه و جدی پرسپولیسی‌ها منجر به کسب پیروزی در این مسابقه خارج از خانه شد.روز گذشته حبیب کاشانی، سرپرست پرسپولیس هم از عملکرد دایی تمجید کرد و گفت: «عملکرد شجاعانه دایی قابل تقدیر است، چراکه بر خلاف روال همیشگی تحت تاثیر حواشی بازی دربی قرار نگرفت و از 6 بازیکن 2 کارته خود در ارنج تیم استفاده کرد و تیمش را برای ارائه یک بازی شجاعانه به زمین فرستاد.»

علی دایی بعد از بازی گفت: «به دنبال حفظ این روند هستیم و نمی‌خواهیم امتیازی را از دست بدهیم. با همین شرایط به مسابقه بعد می‌رویم و  در بازی با استقلال هم پیروز می‌شویم.»صمد مرفاوی هم بعد از مسابقه با ابومسلم گفت: «ما و پرسپولیس برای پیروزی به میدان می‌آییم و امیدوارم هر تیمی که از موقعیت‌ها بهتر استفاده می‌کند به پیروزی برسد و دیگر شاهد تکرار نتیجه مساوی نباشیم.»

انتخاب داور از بین مظفری‌زاده و مرادی

برای سومین بازی پیاپی قضاوت دربی برعهده داور ایرانی است. محسن ترکی طلسم قضاوت داوران ایرانی در شهرآورد را شکست و در دو بازی اخیر دو تیم که با تساوی یک بر یک هم به پایان رسید قضاوت نسبتا خوبی داشت اما ترکی قطعا شانس قضاوت در بازی روز چهارشنبه را از دست داده است.این داور که اختلافاتی با کمیته داوران فدراسیون فوتبال پیدا کرده فعلا شرایط قضاوت در این مسابقه حساس را ندارد.

همچنین انتخاب او برای سومین قضاوت پیاپی در دربی غیرمنطقی به نظر می‌رسد.سعید مظفری‌زاده و مسعود مرادی، اصلی‌ترین گزینه‌های کمیته داوران فدراسیون فوتبال برای قضاوت دربی 68 به شمار می‌روند. سایت‌های خبری روز گذشته اعلام کردند مظفری‌زاده به عنوان داور انتخاب شده و روز دوشنبه معرفی خواهد شد اما مسعود مرادی هم که آخرین سال قضاوت بین‌المللی خودش را سپری می‌کند یکی از گزینه‌های کمیته داوران است. حتی اخبار ضعیفی از احتمال انتخاب ممبینی منتشر شده است اما همچنان شانس نخست قضاوت در این بازی سعید مظفری‌زاده به حساب می‌آید که در دو بازی قبلی هم یکی از گزینه‌های جدی و نزدیک‌ترین رقیب محسن ترکی بوده است.

به نظر می‌رسد این بار با کنار رفتن رقیب، فرصت ایده‌آلی برای مظفری‌زاده فراهم شده تا برای اولین بار قضاوت حساس‌ترین بازی فصل را بر عهده داشته باشد.روز گذشته بهروان، نایب‌رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال هم در پاسخ به این سئوال که داور دربی چه زمانی مشخص می‌شود، گفت: «روز دوشنبه و پس از بازگشت عنایت از مالزی از میان داوران الیت که شامل مسعود مرادی، سعید مظفری‌زاده، محسن ترکی، هدایت ممبینی، فغانی و جهانبازی است یکی به عنوان داور دربی معرفی می‌شود اما به شخصه معتقدم چون ترکی 2 بازی گذشته دو تیم را قضاوت کرده شانسی برای حضور در این بازی ندارد.»

کد خبر 100624

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز