چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۴
۰ نفر

گروه شهری: موج تازه‌ سرما و بارندگی از 15بهمن وارد می‌شود و بخش‌های مختلف کشور را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد

کاهش 5 تا 10 درجه‌ای دما و بارش برف و باران در مناطق مختلف، چهره کشور را در نیمه بهمن‌ماه زمستانی می‌کند. براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور از 15بهمن مناطق غربی کشور، دامنه‌های البرز، استان‌های مرکزی، جنوبی، سواحل دریای خزر و از روز جمعه نیز نواحی جنوبی و شرقی کشور تحت‌تأثیر یک سامانه بارشی قرار می‌گیرند.

بنابراین سازمان هواشناسی برای این مناطق  بارش باران و برف، وزش باد و کاهش دما پیش‌بینی کرده ‌است. بر این اساس، این سازمان در اخطاریه‌ای اعلام کرده‌است: امروز 13‌استان کشور شامل استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی و به‌تدریج قم، زنجان، اصفهان، اردبیل، قزوین و تهران به سبب بارش برف، اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی را شاهد خواهند بود.

همچنین در استان‌های خوزستان، فارس و بوشهر نیز به سبب بارش باران و در مناطق مرتفع بارش برف، آبگرفتگی معابر عمومی و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی رخ خواهد داد. در این اخطاریه همچنین آمده ‌است: روز جمعه، شمال استان هرمزگان و جنوب کرمان نیز به‌دلیل بارش شدید باران و برف، شاهد آبگرفتگی در معابر عمومی خواهد بود و در مناطق مرتفع اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان‌شمالی بارش برف سبب اختلال  تردد درجاده‌های کوهستانی می‌شود.

بر این اساس، دمای هوای نیمه‌غربی کشور و به‌تدریج مناطق شمالی بین 5 تا 10 درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد و هوای سرد در روزهای شنبه و یکشنبه در این مناطق ماندگار است. همچنین در این دوره، به‌دلیل وزش باد شدید در نیمه‌غربی کشور، کولاک برف نیز دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی کشور دمای هوای تهران را نیز در گرم‌ترین ساعت برای 15بهمن12 درجه و در سردترین ساعت 3 درجه بالای صفر اعلام کرد. هوای تهران فردا با کاهش 5 درجه‌ای در گرم‌ترین ساعت به 7 درجه و در سردترین ساعت به 2 درجه زیر صفر می‌رسد.

کد خبر 100971

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز