همشهری آنلاین: انجمن داروسازان ایران با ارسال نامه‌ای به برخی از مدیران ارشد دستگاه‌های دولتی و نظارتی کشور نسبت به تاخیر بیمه‌ها در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها و بروز وقفه در ارائه خدمات دارویی در روزهای پایانی سال هشدار داد.

دکتر رهبر مژدهی آذر ضمن تایید نامه ارسالی انجمن داروسازان ایران به برخی از وزیران و مدیران دولتی ونظارتی به خبرنگار مهر گفت: در این نامه که نسخه‌ای از آن نیز برای استاندار تهران ارسال شده است نسبت به پیامدهای بی توجهی بیمه‌ها در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها انتقاد کرده‌ایم.

در قسمتی از این نامه آمده است: بیش از 12 هزار داروسازان در داروخانه‌های کشور به وظیفه خود در قبال بیمه شدگان پایبند هستند ولی در مقابل سازمان‌های بیمه گر نسبت به تعهدات خود و قرارداد با داروخانه‌ها توجهی ندارند.

رئیس انجمن داروسازان گفت: در این نامه از مسئولین و مدیران مربوطه خواسته شده که نسبت به پرداخت مطالبات داروخانه‌ها از سوی سازما‌های بیمه گر جدی تر بوده و متوجه عواقب ناگوار این موضوع باشند.

این در حالی است که چند پیش نیز رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهوری موضوع مطالبات شرکت‌های دارویی و داروخانه‌ها از سازمان‌های بیمه گر و عواقب تاخیر در پرداخت این مطالبات را مورد توجه قرار داده بود.

مژدهی آذر ادامه داد: انجمن داروسازان ایران حداکثر تا پایان بهمن به بیمه‌ها فرصت داده که نسبت به پرداخت مطالبات صورت حساب‌های داروخانه ها اقدام کنند و در غیر این صورت و به رغم میل باطنی ناچار خواهیم بود که روز و ساعت مشخصی را برای دریافت نقدی نسخ بیمه‌ای از بیمار اعلام کنیم تا بیماران خودشان جهت دریافت هزینه به سازمان‌های بیمه گر مراجعه کنند.

نامه انجمن داروسازان به وزیر رفاه، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، رئیس کل سازمان نظام پزشکس ایران، دفتر ریاست جمهوری، معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت، مدیرکل اداره دارو و موادمخدر وزارت بهداشت، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، رئیس سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح و... ارسال شده است.

رئیس انجمن داروسازان با انتقاد از سازمان تامین اجتماعی در نحوه پرداخت مطالبات داروخانه ها گفت: سازمان تامین اجتماعی برای هر روز تاخیر پرداخت حق بیمه کارگری جریمه ای دریافت می‌کند. در حالی که خودش نسبت به اجرای قانون بیمه همگانی که   می‌بایست 60 درصد هزینه نسخ تحویلی را پس از ارائه اسناد پرداخت نماید عمل نمی‌کند.

مژدهی آذر با اشاره به تماس استانداری با دفتر انجمن داروسازان برای معرفی مسئولین پاسخگو در خصوص مطالبات داروخانه‌ها گفت: با توجه به اینکه به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم و هزینه‌های داروخانه‌ها حداقل سه برابر افزایش می‌یابد ادامه این روند باعث وقفه در ارائه خدمات دارویی به بیماران و مراجعان می‌شود.

کد خبر 101178

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز