چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۵:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین- ندا شریف: بهار را با دکوراسیون‌های زیر به خانه آورید.

1- از اتاق پذیرایی شروع کنید. با انتخاب رنگ‌های شاد زرد، لیمویی و نارنجی رسیدن بهار را احساس کنید. از گلدان‌های شاد و روشن، کوسن‌های طرح‌دار و باروح و قالیچه‌های کنفی استفاده کنید. سری به جمعه بازار بزنید و چیزهایی را که به محیط شما حس تازگی دهد، بدون صرف هزینه زیاد پیدا کنید.

2- اتاق‌خواب را بهاری کنید.
با انداختن یک متر پارچه گل‌دار بالای تخت حال‌وهوای جدیدی به اتاق بدهید. با استفاده از قاب‌های ارزان‌قیمت تزیین‌شده با کاغذ کادو دیوارهای خالی را پر کنید. پاتختی را با زدن یک رنگ متالیک جلا دهید.

3- از گچبری‌های آماده سقف استفاده کنید و با زدن رنگ زرد آن‌ها را برای تزیین دیوار به کار ببرید. این صفحات گرد، سبک خاصی به اتاق پذیرایی می‌دهند.

4- با شش جاتخم‌مرغی که در دو ریف قرار می‌دهید، تمام وسایل ریز مورد نیاز روی میز مانند کلیپس کاغذ، تمبر، گل یا حتی شکلات‌ها را داخل آن‌ها بریزید.

5- تنوع طرح داشته باشید. کشوهای دراور قدیمی را با دو نوع کاغذ با طرح گیاه و با استفاده از چسب اسپری تزیین کنید. از همین طرح روی چراغ سفید و ساده رومیزی استفاده کنید.

6- با کشیدن یک گل روی فرش کنفی، استفاده از کوسن‌های گل‌دار و انداختن یک رومیزی سفید ساده به اتاق آفتاب‌گیر خود حال و هوای بهاری بدهید.

 

7- از سایه‌بان رومی آماده استفاده کنید. نوارچسب را به صورت عمودی و راه راه از بالا به پایین بچسبانید. به کمک یک اسفنج آماده و خشک روی پارچه به صورت موازی به آرامی رنگ آکریلیک بمالید. بعد از خشک شدن رنگ، نوارچسب‌ها را بکنید. برای پایین پرده از یک میله استفاده کنید. بین دو رنگ نوار خط‌های منحنی بکشید.

8- از گیاهان استفاده کنید. دو ظرف شیشه‌ای پایه‌دار را داخل هم قرار دهید. گیاهان کوچک را در ظرف پایینی و برگ‌های بزرگ‌تر و آب را در ظرف رویی قرار دهید.

9- یک سطل رنگ راحت‌ترین راه برای تغییر محیط است. از یک رنگ بهاری که حس شاد در شما ایجاد می‌کند، استفاده کنید و یک دیوار یا کل اتاق را با آن رنگ کنید. با استفاده از تکه‌ پارچه‌های شاد به‌راحتی کوسن و رومیزی درست کنید.

10- در سرویس‌های بهداشتی می‌توانید آینه را دکوپاژ کنید. یک آینه با قاب صاف بخرید و با یک پارچه شاد قاب را دکوپاژ کنید. با چهار یا پنج پوشش، سطح صاف خواهد شد.

11- از یک سبد فلزی تخم‌مرغ به عنوان لوستر استفاده کنید. به دنبال سبدی باشید که طرح آن را بپسندید و یک سوراخ در ته برای آویزان کردن داشته باشد. برای ایجاد سایه، از یک پارچه به اندازه طول و عرض سبد استفاده کنید و یک سانت اضافه‌تر برای روی هم قرار گرفتن کار در نظر بگیرید. پارچه را به شکل تیوب بدوزید و لبه‌های بالایی و پایینی آن را کوک یا چسب بزنید. با استفاده از نخ چندلا و سوزن گلدوزی پارچه را به سبد وصل کنید. با استفاده از چسب گرم یک لانه پرنده را همراه با چند شاخه برای زیبایی کار به دسته سبد وصل کنید.

12- استفاده از برچسب دیوار، راهی سریع و آسان برای دکوراسیون سطوح ساده است. قسمت بالای تخت و بخشی از دیوار را با برچسب طرح بدهید.

13- با استفاده از عکس‌های هنری که بین قسمت‌های گچ‌بری شده قرار می‌دهید، اتاق‌پذیرایی رنگ و زیبایی خاصی پیدا می‌کند. برای جلوه بیشتر زیر عکس‌ها بوم بگذارید. حتی می‌توانید دیوار ساده و سفید زیر عکس‌ها را رنگ خاصی بزنید.

14- از تصاویر پرندگان استفاده کنید و آن‌ها را به دیوار آویزان کنید تا بدون هیچ هزینه‌ای فرم چاپی بگیرد.

15- درهای تاشو را کنار هم قرار دهید و به عنوان پارتیشن اتاق پذیرایی یا کار بزرگ هنری از آن‌ها استفاده کنید. سطح پارتیشن را آستر سفید بزنید. با استفاده از گچ آن را به صورت راه‌راه تقسیم کنید. با یک قلم‌موی بزرگ داخل کادرها را رنگ کنید.

16- استفاده از کام‌کوآت (نوعی پرتقال بسیار کوچک) داخل گلدان دارای آب و قرار دادن گل‌های لاله زرد یا هر گل بهاری دیگر روی آن‌ها و ظرف ‌میوه که با سیب سبز پر شده باشد، میز صبحانه شما را بهاری می‌کند.

17- از زیرلیوانی‌های ارزان قیمت به عنوان کار هنری برای دیوار استفاده کنید. آن‌ها را روی کارت‌های چسب‌دار رنگی بچسبانید و داخل قاب‌های آماده قرار دهید. زیرلیوانی‌های گرد و ضخیم را داخل قاب مربع شکل قرار دهید.

18- استفاده از درهای کشویی ساده ضمن آن که نور را به راحتی عبور می‌دهند، باز و بسته کردن راحتی نیز دارند. امروزه انتخاب این درها محدود به سفید ساده نیست، رنگ‌های کم رنگ و طرح‌های متعددی در این زمینه وجود دارد. با استفاده از گیره پرده به‌راحتی پرده را روی آن آویزان یا جابه‌جا کنید.

19- برای داشتن رومیزی یا دستمال سفره رنگی، یک پارچه نخی مربع یا سفره آماده را به شکل دایره یا راه‌راه رنگ کنید. با استفاده از گچ، طرح خود را بکشید و داخل آن را با رنگ فابریک یا آکریلیک پر کنید.

20- گاهی مواقع تنها با تغییر حال و هوای یک پنجره می‌توان بهار را به داخل آورد. با یک پرده طرح‌دار زیبا مدل رومن حالت هنری به پنجره بدهید.

21- یک قفس چوبی قدیمی که روشن رنگ شده و داخل آن لانه پرنده، تخم‌مرغ و گل‌های کوچک قرار داده شده باشد، از دیگر روش‌های نمایش بهار است.

22-  طرح‌های طبیعت را با برچسب‌های شیشه‌ای به شکل سرخس، لیف خرما به خانه آورید.

23- به جای برگ‌های تازه که قهوه‌ای شده و هر چند هفته یک بار مجبور به عوض کردن آن خواهید شد، می‌توانید از برگ‌های خشک استفاده کنید و برای عدم تغییر رنگ، روی آن‌ها اسپری آکریلیک بزنید.

24- سرویس بهداشتی مخصوص بچه‌ها را با برچسب‌های مختلف اختصاصی کنید. لگن، وان، دستشویی و ... را برچسب بزنید.

25- پرینت گل‌های متقارن دیوار خالی را مرکز توجه خواهد کرد. برای این منظور با دوربین دیجیتال از گل‌ها عکس بگیرید. آن‌ها را بزرگ کنید و روی کاغذ گلاسه چاپ کنید و قاب یا روی بوم بچسبانید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 101385

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز