سه‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا اعلام کرد کشور در آستانه موج جدیدی از آنفلوآنزای نوع A در اسفند و بهار است

محمود سروش در گفت‌و گو با ایلنا اظهار داشت: طبق آخرین مطالعات انجام شده در منطقه‌های مدیترانه شرقی، شاخ آفریقا و کشور ما در اواخر اسفند ماه و بهار موج دیگر آنفلوآنزا می‌آید که البته با تمهیدات وزارت بهداشت و آموزش‌رسانی پیش‌بینی می‌شود موارد ابتلا و مرگ پایینی ثبت شود.

سروش در رابطه با تشکیل کمیته ویژه‌ آنفلوآنزا در کشور گفت: این کمیته قبلا و هم‌زمان با آغاز آنفلوآنزا تشکیل شد اما هم‌اکنون رئیس‌جمهور مسئولیت ستاد را بر عهده گرفته و معاون اول ریاست جمهوری که مسئول کمیته آنفلوآنزا بود زیر نظر وی کار می‌کند.

وی علت این امر را وضعیت پاندمی آنفلوآنزا در کشور ندانست و گفت: ستاد کنترل آنفلوآنزا کمیته‌ای ملی است و در کشورهای پیشرفته نیز تا پایان پاندمی باید فعال باشد و این طبق شرایط جهانی است.

عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا در مورد وضعیت این ویروس در کشورگفت: هنوز ویروس آنفلوانزا وجود دارد اما بسیار ضعیف است به طوری که هم‌اکنون موارد بستری وجود ندارد و بیماران به صورت سرپایی درمان می‌شوند و خوشبختانه مردم و پزشکان آگاهی‌های لازم را کسب کرده و با درمان به موقع باعث کاهش موارد بستری ICU، CCU و فوت شده است.

سروش توصیه کرد: گروه‌های در معرض خطر حتما واکسن آنفلوآنزا را که به صورت رایگان تزریق می‌شود استفاده کنند و رضایت‌نامه موجود برای تزریق روش معمول بین‌المللی است و از نظر کیفیت بسیار مطمئن بوده و تاکنون عوارضی در مصرف‌کنندگان نداشته است.

وی با بیان اینکه تاکنون استقبال خوبی از واکسن آنفلوآنزای نوع A در کشور شده است، ابراز نگرانی کرد که با آغاز موج بعدی که اواخر اسفند و اوایل بهار شایع می‌شود گروه‌های در معرض خطر و افراد مسن به این ویروس مبتلا نشوند و موارد مرگ و ICU افزایش نیابد.

کد خبر 101674

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز