همشهری‌آنلاین: رئیس و دو عضو شورای شهر تهران بر ضرورت انجام پژوهش‌ و ارائه آن به شورای شهر قبل از اجرای هر طرح تاکید کردند

به گزارش همشهری‌آنلاین،  به نقل از ستاد خبری جشنواره پژوهش و نوآوری در حوزه مدیریت شهری ،دکتر مهدی‌ چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفت وگویی ضمن تاکید بر اهمیت پژوهش در هر طرح شهری گفت: طبق مصوبه شورای شهر باید قبل از اجرای تمام پروژه‌های شهری، مطالعات و پژوهش‌های لازم صورت گیرد.

چمران، با اشاره به مصوبه شورای شهر تهران مبنی بر وجود حداقل مطالعات فرهنگی، اجتماعی و زیست‌محیطی قبل از اجرای پروژه‌ها، گفت: بر اساس این مصوبه باید قبل از انجام هر پروژه‌ای پیوست زیست محیطی، فنی، اجتماعی و فرهنگی آن تهیه شود.

وی یادآور شد:بنابراین بر اساس مصوبه شورای شهر تهران، انجام مطالعات قبل از هر پروژه ضروری است و تمام این توجیهات به صورت پیوست قراردادها باید موجود باشد.

رئیس شورای شهر تهران در عین حال یادآور شد: حال در صورتی که این مطالعات از یک پله فراتر رفته و جنبه پژوهشی پیدا کرده و کمی گسترده تر به بررسی ابعاد گوناگون یک پروژه بپردازند، بسیار بهتر خواهد شد و حتی این موضوع در پروژه های بزرگ بسیار ضروری است.
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به این که هم اکنون برخی پروژه های شهری در تهران پیوست پژوهشی ندارند، گفت: در حال حاضر، همه پروژه های شهرداری دارای پیوست های مطالعاتی هستند.

چمران تأکید کرد: این موضوع که بر روی پروژه ها قبل و بعد از اجرا پژوهش های گوناگون انجام شود،‌قابل قبول و حتی بسیار ضروری است.

ابتکار: یک سال است که کمیته‌ای در شورای شهر تهران طرح‌های نیازمند پژوهش را بررسی می‌کند

معصومه ابتکار، که مسئولیت بخش محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران را عهده‌دار است ضمن تاکید بر ضرورت امر پژوهش گفت: بسیار ضروری است که قبل از انجام هر پروژه‌ای در شهر تهران، پژوهش‌های لازم در مورد آن پروژه انجام شده باشد.

وی در عین حال یادآور شد: باید این پژوهش ها در حیطه کاربردی که مرتبط با کار شهرداری و نیاز شورای شهر باشد، انجام شود تا بتوان از آنها سود جست.

ابتکار خاطر نشان کرد: به ویژه انجام پژوهش ها در بحث نظارت بسیار ضروری است تا نظارت بر عملکرد و سنجش شاخص ها و ارزیابی وضعیت پیشرفت پروژه ها به صورت کمی و کیفی صورت گیرد.

وی با اشاره به مصوبه شورای شهر در خصوص لزوم ارائه پیوست زیست محیطی، فنی، مالی و عمرانی گفت: هم اکنون یک سال از زمان فعالیت کمیته فنی این مصوبه گذشته است و عملاً این کمیته نسبت به غربال‌گری طرح هایی که نیاز به ارزیابی و پژوهش های پیوست دارد، اقدام می کند. 

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: البته این موضوع که تا چه حد به نتایج به دست آمده از این کمیته توجه می‌شود، بحث دیگری است و باید در عمل دید که نتایج به دست آمده تا چه حد موثر است.

ابتکار یادآور شد: هم اکنون مرکز پژوهش‌هایی در شهرداری تهران فعال است و شورای شهر نیز بر لزوم انجام کارهای مبتنی بر پژوهش تأکید دارد.

دبیر:تأکید بر پژوهش در احداث تونل صدر- نیایش

 علیرضا دبیر عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران نیز به شکل مصداقی‌تر خواستار توجه به پژوهش در اجرای طرح‌ها شد و  گفت: هیچ کاری نباید بدون پژوهش در شهر انجام شود و هم اکنون برای احداث تونل «صدر- نیایش» نیز بر انجام پژوهش تأکید دارد.

علیرضا دبیر، با اشاره به رویکرد شورای شهر تهران مبنی بر لزوم انجام مطالعات و پژوهش قبل از هر کاری در شهر تهران گفت: این موضوع در تمام پروژه های شهری از جمله تونل توحید صادق بوده است و شهرداری تهران برای احداث تونلی در این مسیر چهار طرح پژوهش به شورای شهر ارائه کرد که در نهایت طرح احداث تونلی در این منطقه مورد موافقت اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

وی یادآور شد: علاوه بر آن هم اکنون برای احداث تونل «صدر- نیایش» نیز شورای شهر بر انجام پژوهش های لازم قبل از اجرای پروژه تاکید دارد و بر این اساس نیز شهرداری تهران  باید تمام مطالعات در این زمینه را به کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر ارائه دهد.

دبیر افزود: شهرداری و شورای شهر در حیطه کارهای عمرانی بسیار با دقت بر پژوهش و مطالعه قبل از انجام پروژه ها تأکید دارند.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران تأکید کرد: انجام پژوهش در حوزه مدیریت شهری چنان با اهمیت است که علاوه بر پروژه های عمرانی، در حوزه معاونت های فرهنگی و اجتماعی نیز شورای شهر بر انجام پژوهش های لازم تأکید کرد.

دبیر یادآور شد: هر چه در پژوهش دقت کنیم و زمان بگذاریم، قطعاً سرعت اجرایی پروژه‌ها بالا خواهد رفت.

سومین جشنواره پژوهش و نوآوری در حوزه مدیریت شهری، روزهای سوم و چهارم اسفند در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 101838

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز