همشهری‌آنلاین: سازمان هواشناسی کشور در اخطاریه ویژه‌ای نسبت به وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق، آبگرفتگی معابر و افزایش تا 10 درجه‌ای دما در کشور هشدار داد.

به گزارش ایسنا، در روز شنبه به سبب رگبار و رعد و برق، گاهی با تگرگ و رعد و برق، گاهی با تگرگ در استان‌های، گلستان، خراسان شمالى، خراسان‌ رضوى و شمال اصفهان، آبگرفتگی معابر عمومی دور از انتظار نیست. همچنین در روز یکشنبه به سبب رگبار و رعد و برق و وزش باد در استان سیستان و بلوچستان، آبگرفتگی معابر عمومی انتظار می‌رود.

همچنین در روز دوشنبه در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان و  گیلان وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق گاهی با تگرگ سبب اختلال در مناطق شهری این استان‌ها شود. در این روز غرب دریای خزر نیز مواج بوده و در استان‌های واقع در جنوب البرز وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

از اواخر شنبه تا صبح دوشنبه در استان‌های اردبیل، گیلان و غرب مازندران و از صبح یکشنبه تا اواخر دوشنبه در شرق مازندران و گلستان دمای هوا بین 5 تا 10 درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد. در روز دوشنبه در غرب دریای خزر و سپس در شرق آن دمای هوا به حالت عادی باز می‌گردد و هوای سرد در روز سه‌شنبه در نوار شمالی ایران مستقر خواهد شد.

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی در روز شنبه برای مناطقی از مرکز، ارتفاعات البرز و زاگرس، نوار ساحلی شمال کشور و سپس شمال شرق و شرق کشور، رگبار پراکنده و رعد و برق و در مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود. از اوایل شنبه شب از میزان بارش‌ها و تراکم ابرها در مرکز و ارتفاعات البرز و زاگرس کاسته خواهد شد و این سامانه از اواخر روز یکشنبه از مرزهای شرقی کشور خارج خواهد شد.

از روز دوشنبه سامانه بارشی دیگری از سمت غرب وارد کشور شده که موجب بروز ناپایداری‌های به شکل ابرناکی ، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در این مناطق خواهد شد که دامنه فعالیت این سامانه به تدریج مرکز ، ارتفاعات البرز و زاگرس و سواحل دریای مازندران را نیز در بر خواهد گرفت که این سامانه در روز سه‌شنبه در شمال شرق کشور فعال خواهد بود همچنین دریای خزر در روز سه‌شنبه مواج خواهد بود.

بر این اساس در روز یکشنبه آسمان تهران کمی ابری تا نیمه‌ابری گاهی وزش باد در اواخر وقت افزایش ابر خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز با 2 درجه افزایش به 9 و 18 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز دوشنبه آسمان پایتخت نیمه‌ابری تا ابری همراه با رعد و برق و بارش گاهی وزش باد شدید خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز با 3 درجه کاهش به 6 و 17 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

کد خبر 101925

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز