گروه ادب و هنر: کارن آرمسترانگ نویسنده مشهور انگلیسی به تازگی کتابی را با عنوان «محمدص: پیامبری برای زمان ما» منتشر کرده است.

او در این کتاب حوادث دوران پیامبر و نیز نقش پیامبر اسلام در برقراری صلح و دوستی را با حوادث امروز جهان مقایسه کرده و معتقد است می‌توان با درس گرفتن از حضرت محمد(ص) در جهان به صلح رسید.

این نویسنده پیش از این 20اثر منتشر کرده که بیشتر آنها در زمینه مذهبی و درک صحیح از مذاهب مختلف هستند. از جمله این کتاب‌ها می‌توان به« تحول بزرگ» تاریخ خداوند   و زبان معنویت اشاره کرد.

آرمسترانگ در آخرین اثر خود بر آن است با تحلیل اوضاع عربستان و در زمان بعثت پیامبر، ریشه‌های خشونت و جنگ و خونریزی حاکم در عربستان را دریابد.

او جهان حاضر را کاملاً با اوضاع قرن هفتم میلادی در شبه‌جزیره عربستان قابل مقایسه می‌داند و معتقد است می‌توان با درس گرفتن از پیامبر اسلام و الهام گرفتن از روش او به اصلاح امور پرداخت.

او در بخشی از مقدمه کتاب خود آورده است:

محمد(ص) شخصیتی فرا زمانی است اما در عین حال بررسی زندگی وی تنها در ظرف زمان او امکان‌پذیر است. ما نمی‌توانیم درکی از دستاوردهای تلاش او داشته باشیم پیش از آنکه ارزیابی و  شناخت درستی از آنچه او در برابر آن قیام کرد داشته باشیم.

کد خبر 10326

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز