سرد شدن هوا در استان خراسان شمالی به خصوص شهر بجنورد مرکز این استان که از مبادی اصلی ورود مسافران نوروزی به مشهدمقدس است، مسافران و زایران علی ابن موسی الرضا(ع) را که گویا به هشدارهای هواشناسی توجه نداشتند، غافلگیر کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی سرما به همراه بارش برف و باران در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی باعت ترافیک نسبتا پرحجم خودروها در محور بجنورد - مشهد شد.

برخی از مسافرانی که پارک ها و تفرجگاه‌ها را برای اقدامت و تفریح برگزیده بودند، این محل‌ها را به دلایل گفته شده، ترک کردند که موجب ازدحام آنها برای اقامت در مهمانپذیرها، هتل‌ها و مدارس سطح شهر بجنورد شد.

اداره کل هواشناسی استان خراسان شمالی وضعیت هوای این استان را در 24 ساعت آینده برای نخستین روز از سال نو نیمه ابری تا تمام ابری همراه با بارش باران پراکنده، وزش باد و کاهش دما اعلام کرد.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان خراسان شمالی دمای هوای بجنورد مرکز استان خراسان شمالی پیش از ظهر شنبه آخرسال 88 شش درجه سانتیگراد بالای صفر بود که نسبت روز پیش از آن در همین ساعت سه درجه افت دما حاصل شده است.
براساس این گزارش کمینه دمای هوای بجنورد صفر درجه سانتیگزاد و بیشینه آن نیز 10 درجه سانتیگراد رسید.

مدیرکل راه و ترابری استان خراسان شمالی گفت: برودت هوا و بارش برف در گردنه‌های این استان به خصوص گردنه بدرانلو محور بجنورد- مشهد موجب کاهش سرعت و ترافیک خودروها در این محور شده است

ابوالفضل باقرنیا به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: اکیپ‌های زمستانی راهداری و پلیس راه مستقر در محورهای استان خراسان شمالی با بارش برف فعالیت خود را برای کمک احتمالی به خودروها بیشتر کردند.

وی گفت:شب گذشته تمام اکیپ‌های راهداری و پلیس راه درگردنه بدرانلو محور بجنورد- مشهد به صورت آماده باش بوده تا بتوانند در صورت نیاز در کمترین زمان خدمات رسانی کنند.

وی اظهارداشت: هم اکنون ترافیک نسبتا شدید خودرویی در محور بجنورد- مشهد مقدس وجود دارد و توصیه می شود رانندگان با سرعت مطمئن حرکت کرده و با نیروهای گشت پلیس همکاری بیشتری داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان شمالی گفت: با سرمای هوا درخواست مسافران و زایران علی ابن موسی الرضا (ع) برای اقامت در پایگاه‌های اسکان موقت در مدارس، مهمانپذیرها و هتل‌ها شهر بجنورد که در مسیر اصلی مشهدالرضا (ع) قرار دارد؛ بیشتر شده است.

علی کاظمی در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهارداشت: به دلیل آمادگی قبلی ستاد تسهیلات نوروزی برای خدمات رسانی به مسافران در صورت بروز سرما، درخواست مسافران در کمترین زمان ممکن اجابت شده و امکانات مورد نیاز در اختیارشان قرار گرفت.

به گفته وی در استان خراسان شمالی علاوه بر هتل‌ها و مهمانپذیرهای سطح شهرها، 150 مدرسه با 850 کلاس درس برای اقامت مسافران نوروزی تجهیز شده است.

کاظمی افزود: همچنین با هماهنگی اداره کل تربیت بدنی استان خراسان شمالی تعدادی از سالن های ورزشی برای اقامت احتمالی مسافران تجهیز شده که در صورت پر شدن سایر مکانهای اقامتی می‌توان از این سالن‌ها نیز برای اقامت مسافران بهره گرفت.

کد خبر 103753

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز