شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۱
۰ نفر

قضات دادگاه کالیفرنیا بالاخره بعد از گذشت نزدیک به 30سال، قاتل سریالی جنجالی آمریکا «رودنی آلکالا» را به اعدام محکوم کردند.

این تبهکار مخوف طی 3 دهه، 4 زن و یک دختر بچه 12 ساله را بعد از آزار و اذیت جنسی به قتل رسانده بود اما به راحتی توانسته بود کارآگاهان جنایی و دادگاه را فریب داده و تبرئه شود.

در جلسه محاکمه این تبهکار مخوف که هفته گذشته در دادگاه جنایی کالیفرنیا برگزار شد، ابتدا دادستان منطقه «سانتاآنای کالیفرنیا» به توضیح جنایت‌های این عکاس آماتور پرداخت و با بیان اینکه این مرد یکی از باهوش‌ترین تبهکاران زنجیره‌ای است، گفت: این تبهکار حتی بعد از دستگیری با خونسردی توانسته است از دست قانون بگریزد.

وی افزود: رودنی آلکالا در 20 ژوئن 1979 دختر بچه 12 ساله‌ای را هنگامی که  در منطقه اورنج کاونتی در حال دوچرخه‌سواری بود، ربود و سپس مورد آزار و اذیت قرار داد.  جسد این دختر 12 ساله روز بعد در جنگل‌های اطراف پیدا شد و این در حالی بود که قطعاتی از بدن وی توسط حیوانات خورده شده بود. در آن زمان متهم که توسط یکی از شهود شناسایی شده بود دستگیر شده و در سال 1980 محاکمه شد اما توانست به راحتی خود را بیگناه نشان دهد و آزاد شود.

دادستان در ادامه گفت: اما این آخرین جنایت این تبهکار نبود. او در سال 2006 بار دیگر جنایت‌های خود را از سر گرفت و این بار 4 زن را به قتل رساند. او بعد از قتل آخرین طعمه خود که یک دختر 21 ساله بود دستگیر شد اما در آن سال نیز توانست بار دیگر دادگاه را فریب داده و بدون آنکه در جریان محاکمه وی به پرونده قبلی او اشاره‌ای بشود،

حکم تبرئه خود را بگیرد اما وی سرانجام در سال گذشته بار دیگر با بازبینی پرونده‌اش دستگیر شد و این بار با آزمایش دی ان‌ای، جرم او به اثبات رسید، چرا که آثاری از دی ان‌ای او در اجساد مقتولان پیدا شده بود. با دستگیری این مرد وی به جنایت‌هایی که مرتکب شده بود اعتراف کرد.

این مرد در بازجویی‌ها گفت که تا‌کنون 5 زن و دختر را به قتل رسانده است.

100 عکس مرموز

بعد از اظهارات دادستان که برای این متهم مخوف درخواست اعدام کرده بود،  وی به دفاع از خود پرداخت و با قبول اتهام ارتکاب 5 جنایت گفت که تنها برای رسیدن به آرامش این جنایت‌ها را مرتکب شده است و باید با او به‌عنوان یک بیمار روانی رفتار شود؛ ادعایی که چندان مورد توجه قضات دادگاه قرار نگرفت.

در این جلسه فیلمی درباره جنایتی که وی در دهه 70 انجام داده و در جریان آن دختر 12 ساله را بعد از ربودن مورد آزار قرار داده و سپس به قتل رسانده بود نشان داده شد و پس از آن عکس 100 زن و دختر که در خانه  وی کشف شده بود مورد بررسی قرار گرفت.

قضات دادگاه احتمال دادند صاحبان تعدادی از این عکس‌ها توسط این تبهکار به قتل رسیده باشند اما وی در مراحل بازجویی هرگز به قتل دیگری به جز 5 قتلی که مدارک غیرقابل انکاری درباره آنها در اختیار پلیس قرار داشت اعتراف نکرد.

بعد از پایان این جلسه، قضات دادگاه با کیفرخواست دادستان موافقت کرده و این مرد را به اتهام قتل 5 نفر یعنی دختر 12 ساله در سال 1979، جیل بارکومب 18ساله،  جورجیا ویکستد 27 ساله،  شارلوت لامب 32 ساله و جیل پارنتیو 21 ساله که همگی در سال 2006 به قتل رسیده بودند به مرگ محکوم کردند.

کد خبر 104184

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز