سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۹
۰ نفر

گروه شهری: براساس اعلام سازمان هواشناسی کشور و سامانه‌های پیش‌بینی هوا، هوای‌کشور در روزهای پایانی این هفته متغیر و بهاریست

سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه ویژه‌ای از رگبار، رعد و برق و وزش باد در کشور خبر داد. براساس این اطلاعیه، نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد که طی امروز و فردا دمای هوا در اکثر نقاط کشور به‌ویژه سواحل دریای خزر افزایش می‌یابد. از سوی دیگر از امروز سامانه بارش‌زایی از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود و تا روز شنبه سبب وزش باد، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق در کشور خواهد شد.

بر این اساس از بعد از ظهر امروز، نواحی شمال غرب و به‌تدریج غرب کشور، در روز پنجشنبه نواحی غرب، شمال غرب و به‌تدریج غرب دریای خزر، ارتفاعات البرز و زاگرس، در روز جمعه نیمه غربی، سواحل دریای خزر، شمال شرق و دامنه‌های البرز و در روز شنبه اکثر نقاط نیمه شمالی کشور و دامنه‌های زاگرس تحت‌تأثیر این سامانه قرار گرفته و در این مناطق شاهد وزش باد، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق خواهیم بود.

سازمان هواشناسی کشور همچنین اعلام کرد: در روزهای پنجشنبه و جمعه بارش در نواحی غربی به‌ویژه در استان‌های کرمانشاه، لرستان، کردستان و ایلام از شدت بیشتری برخوردار بوده و از اواخر امروز تا جمعه نواحی جنوب غرب و با شدت کمتر بخش‌هایی از غرب و جنوب کشور تحت‌تأثیر پدیده گرد و غبار قرار می‌گیرد که حداکثر شدت آن را در روز پنجشنبه برای نواحی جنوب غرب کشور انتظار داریم.

براساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی طی شبانه روز آینده در نواحی شرق، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور بارش باران و در دامنه‌های زاگرس و بخش‌هایی از مرکز کشور رگبار، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

از امروز با تاثیر سامانه بارشی دیگری از سمت شمال غرب و غرب کشور، ابرناکی، رگبار باران و وزش باد آغاز می‌شود و از روز پنجشنبه دامنه‌های زاگرس و سپس جنوب غرب کشور را در بر می‌گیرد.

لازم به ذکر است که طی امروز در بیشتر استان‌های واقع در نوار غربی کشور و در روز پنجشنبه در جنوب و جنوب غرب کشور گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.بر این اساس سازمان هواشناسی کشور آسمان تهران را طی امروز کمی ابری در اواخر وقت با افزایش ابر پیش‌بینی کرد که حداقل و حداکثر دمای تهران در این روز با 2درجه افزایش به 13 و 25 درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز پنجشنبه آسمان پایتخت نیمه‌ابری گاهی با وزش باد همراه با بارش پراکنده خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز با یک درجه کاهش به 12 و 24 درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

کد خبر 104491

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز