گروه اجـتـماعی: ثبـت‌نـام عمره دانشگاهیان از دوشنبه 23‌فروردین در سراسر کشور آغاز می‌شود

و تا 30‌فروردین ماه ادامه دارد و طی آن دانشجویان و اساتید می‌توانند با مراجعه به سایت لبیک به نشانی www.labbayk.com نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید ‌محمدرضا فقیهی، با بیان اینکه امسال تنها 3گروه به حج عمره دانشگاهیان اعزام خواهند شد، گفت:‌ این 3گروه شامل پسران مجرد، زوج‌های جوان و متاهلان خواهد بود و از خدمتگزاری به دختران مجرد به خاطر قانون عربستان محروم هستیم.

وی افزود: بر این اساس 2 گروه دانشجویان مجرد پسر و اساتید می‌توانند با مراجعه به سایت عمره دانشگاهیان نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.به گفته فقیهی،  امسال از دانشجویان متاهل برای حج عمره ثبت‌نام انجام نمی‌گیرد و سهمیه این گروه، از بین کسانی که برای ازدواج دانشجویی ثبت‌نام کرده‌اند- که تعداد آنها 48‌‌هزار و 300‌زوج است و تاریخ ازدواج آنها نیز مربوط به 31‌شهریور 87 تا 31 شهریور 88 است - با انجام قرعه کشی، تکمیل می‌شود.

البته در این میان اولویت اعزام با کسانی است که هر  دو طرف دانشجو باشند. وی عنوان کرد: سال گذشته 15‌درصد دانشجویان مراسم عقد و عروسی خود را در مکه و مدینه برگزار کردند.

وی درخصوص شرایط اعزام نیز گفت: پروازها از 15 تیرماه آغاز  می‌شود و تا هشتم مردادماه و قبل از شروع ماه مبارک رمضان انجام خواهد گرفت اما اعزام جدی عمره دانشگاهیان در بهمن و ‌اسفند سال‌جاری و فروردین سال‌90 انجام خواهد گرفت.

وی درخصوص سهمیه عمره به تفکیک بخش‌های مختلف آموزش عالی گفت:‌ براین اساس سهمیه عمره دانشگاهیان در حوزه وزارت علوم 35‌درصد،در دانشگاه آزاد 30‌درصد و  در دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت بهداشت 15‌درصد است، همچنین 20‌درصد نیز به تشکل‌های دانشجویی و مراکز غیرانتفاعی تعلق گرفته است.

کد خبر 104742

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز