سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: موسسه توسعه بازار گستران آتی با همکاری انتشارات رسا 5 عنوان کتاب در زمینه‌های بازاریابی،خدمات و کسب و کار را به بازار کتاب عرضه کرده است

به گزارش همشهری‌آنلاین نخستین کتاب«مباحث و موضوعات بازاریابی خدمات با نگرش به بازار ایران» نام دارد که پرویز درگی نوشته است. مولف در این کتاب سعی کرده اصول و مبانی بازاریابی و فروش خدمات را با شیوه‌ی ساده‌سازی مطالب و ساده نویسی عرضه کند.

کتاب در چهار فصل کلیاتی از علم و هنر بازاریابی،هرم بازاریابی(فلسفه،استراتژی، تاکتیک)،عناصر آمیخته‌ی خدمات و توصیه‌هایی برای موفقیت در فروش خدمات تدوین شده است.
«مباحث و موضوعات بازاریابی خدمات ...» به قیمت 4000 تومان و در 200 صفحه قطع وزیری منتشر شده است.

کتاب دوم«چگونگی اداره کسب و کار در بحران اقتصادی» نام دارد که باز هم آقای درگی آن را تدوین کرده و پنج چهره شناخته شده و علمی اقتصاد ،استراتژی و بازاریابی ایران بر آن مقدمه نوشته‌اند.

مولف در این کتاب که در دو بخش «بحران در سطح اقتصاد کلان» و«بحران و اثر‌آن بر بنگاه‌های اقتصادی»  و 9 فصل تدوین شده است،به شکی موجز مسائل مبتلابه کسب و کار در بحران اقتصادی را با جمع‌بندی مفید ومختصر به همراه توصیه‌هایی برای برون رفت از بحران را بیان کرده است.

کتاب «چگونگی اداره کسب و کار...» به قیمت 4500 تومان در 192 ضفحه قطع وزیری منتشر شده است.
سومین کتاب«کلینیک محصول‌» نام دارد که با عنوان فرعی آزمون بازاریابی محصولات جدید توسط پرویز درگی و سید سعید میرواحدی منتشر شده است.

مولفان در این کتاب در چهار فصل مواردی چون،بازاریابی و تحقیقات بازاریابی،کلینیک محصول،تعاریف و مفاهیم،کلینیک محصول،اجرا،هدف‌ها و تکنیک‌‍ها و موردکاوی را به بحث و بررسی گذاشته است.
کتاب در 160 صفحه به قیمت 2900 تومان در قطع رقعی به بازار کتاب عرضه شده است.
«آدکار» یا تکنیک‌های کاربردی تغییر در کسب و کار نوشته جفری،ام.هایات با ترجمه مونا محمد‌زاده جور و مقدمه پرویز درگی چهارمین کتاب این مجموعه است که در 198 صفحه به قیمت 4800 تومان در قطع وزیری عرضه شده است.
مدل آدکار برای تازه‌کاران قابل درک، و برای متبحران ارزشمند است. و نویسنده در 14 فصل به شکلی دقیق به ظرایف ودقایق این مدل و نیز چگونگی پیاده‌کردن و اجرای آن در ادارات و دوایر کسب و کار پرداخته است.
آخرین کتاب این مجموعه «دل‌گفته‌ها ودل‌نوشته‌های معلم بازاریابی» نام دارد که آقای پرویز درگی (مولف کتاب) در آن سعی کرده تجارب خود در چندسالی را که کار بازاریابی را انجام می‌داده و یا در این سو و آن سو به تدریس و یا برپایی کارگا‌ه‌های خاص این حرفه، می‌پرداخته در کتاب با زبانی ساده بیاورد.
نکته جالب توجه در مقدمه این کتاب است که مولف آزرده‌خاطری خود را از هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ابراز می‌کند و می‌آفزاید:«تا پاسی از شب در فرودگاه‌ها به انتظار پرواز بودم که تاخیرهای بدون برنامه بر من و سایر مسافرین تحمیل شد. ناگزیر شدم در این تاخیر‌ها به جای حضور در منزل و در کنار خانواده ، یا حضور در کلاس و برنامه‌های از پیش تعیین شده، تنش‌های فراوانی را به آرامش تبدیل سازم تا در پرتو‌آن در سالن فرودگاه کتابی بخوانم،پرونده‌های کاری را مطالعه کنم و ...

کتاب در سه فصل ،من چگونه بازاریاب شدم،مدیریت و بازاریابی تدوین شده است و در هر فصل هم زیربخش‌های فراوانی آمده است.
«دل‌گفته‌ها ودل‌نوشته‌های معلم بازاریابی» در 228 صفحه به قیمت 3000 تومان به بازار کتاب عرضه شده است.
ویراستاری تمامی این کتاب‌ها که در سال جاری منتشر شده اند، را احمد آخوندی و محسن جاوید موید انجام داده‌اند.

نکته قابل اعتنای این مجموعه کتاب ، تهیه آن توسط یک موسسه تخصصی(شرکت توسعه مهندسی بازار گستران آتی) و چاپ آن از سوی ناشری معتبر در زمینه‌کتاب‌های مدیریت(انتشارات رسا) است. این کار را دیگر موسسات دولتی و خصوصی هم می‌توانند انجام دهند،‌این گونه هر دو طرف از  ظرفیت‌های همدیگر استفاده می‌کنند، چرا که در بازار نشر ایران و به دلیل سامانه توزیع نامناسب ،‌هر میزان کتاب خوب و باکیفیت تولید شود ، اگر نشانه ناشری معتبر را بر پیشانی نداشته باشد، به دلیل عدم توزیع مناسب خوب دیده و خریده و خوانده  نخواهد شد.

کد خبر 106110

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز