سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: چاپ نخست خاطرات سال 66 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که با عنوان «دفاع و سیاست» در نمایشگاه عرضه می‌شود و ناشر چاپ‌های دوم و سوم این کتاب را به نمایشگاه رسانده‌است.

یکی از دست‌اندرکاران غرفه دفتر نشر معارف در نمایشگاه کتاب ضمن اعلام این خبر به همشهری‌آنلاین گفت: استقبال از خاطرات و روزنوشت‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در نمایشگاه امسال بسیار زیاد بود به نحوی که خود ما از این مسئله شگفت‌زده شدیم.

به گفته این دست‌اندرکار چاپ اول خاطرات سال 66 آیت‌الله هاشمی در سه روز اول نمایشگاه به فروش رفت و از روز گذشته چاپ دوم و سوم آن را همزمان و به دلیل تعداد زیاد متقاضی به نمایشگاه آوردیم.

خاطرات سال 1366 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را علیرضا هاشمی،فرزند محسن‌هاشمی، و نوه آقای رفسنجانی تنظیم کرده و برآن پانوشت زده است.[گفت وگوی همشهری‌آنلاین با علیرضا هاشمی درباره خاطرات سال 66]

 آیت‌‌الله هاشمی رفسنجانی هم  بر این کتاب مقدمه‌ای مفصل نوشته و در آن آورده است که تمامی خاطرات خود را به صورت اسکن تصویری و نوشتاری در چندین لوح گنجانده است تا از آن نسخه‌های متعدد و قابل اعتماد و برابر اصل خاطرات در درسترس باشد.

نکته قابل اعتنای دیگر اشاره آقای هاشمی به وجود دو دفتر خاطرات برای هر سال است. بر اساس روزنوشت‌های روز چهارشنبه 5 فروردین آقای هاشمی آورده است:خاطرات را نوشتم،امسال هم  یک دفترچه خاطرات مختصر، برای راه گم کردن ترتیب دادم. عفت(همسر‌آقای هاشمی) و بعضی از بچه‌ها برای اینکه در جریان امور کشور قرار داشته باشند، علاقه زیادی به دیدن خاطرات من دارند. اگر آنها را نامحرم به حساب آورم، ناراحت می‌شوند و اگر در جریان همه رخدادهای محرمانه قرار دهم ، مصلحت نیست. به ناچار سال گذشته و امسال در یک دفتر دیگر، حوادث بی‌اهمیت و غیر حساس را می‌نویسم که ببینند»

در پاورقی همین صفحه و به نقل از تنظیم کننده خاطرات (علیرضا هاشمی) آمده است که در تدوین این کتاب از هر دو دفترچه استفاده شده است.

تا کنون ده مجلد از خاطرات آیت‌الله هاشمی توسط دفتر نشر معارف عرضه شده است که سه سال 57 تا 59 بعد از آن ایام نوشته شد و از سال 60 با کتاب عبور از بحران روزنوشت‌های آقای هاشمی به مرور منتشر می‌شود.

کد خبر 107184

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز