چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۶
۰ نفر

گروه حوادث: جزئیات دستگیری قاتل سریالی قزوین که در جریان جنایت‌های سریالی خود 5 زن میانسال را در این استان به قتل رسانده است فاش شد

این مرد که ناصر نام دارد تنها چند روز قبل از دستگیری مهین، قاتل سریالی 5 زن و یک مرد در قزوین، جنایت‌های خود را کلید زد. 17 اردیبهشت سال گذشته، وقتی جسد زن 50 ساله‌ای در کمال‌آباد قزوین پیدا شد همه تصور می‌کردند که این زن نیز از سوی مهین، قاتل سریالی زنان میانسال در قزوین که 5 زن و یک مرد را قربانی کرد، به قتل رسیده است غافل از اینکه این جنایت آغاز قتل‌های سریالی قاتل دیگری بود که ناصر نام داشت و با شگرد وحشیانه‌ای قربانیان خود را از پای درمی‌آورد.

با دستگیری مهین در آخرین روزهای اردیبهشت سال گذشته و اعتراف او به قتل 5 زن و یک مرد در قزوین، پلیس بر این تصور بود که قتل کمال‌آباد نیز از سوی این زن رقم خورده است. این تصور وقتی قوت گرفت که مهین در جریان بازجویی‌ها به این قتل هم اعتراف کرد اما مدتی بعد اعتراف خود را پس گرفت و مدعی شد که قتل این زن کار او نبوده و یک قاتل دیگر در این ماجرا نقش داشته است.

دومین جنایت

75 روز از پیدا شدن جسد گذشته و هنوز راز قتل اول  در هاله‌ای از ابهام بود که جنایت دیگری به پلیس مخابره شد. مقتول زن 62ساله‌ای بود که جسدش بعد از گذشت 3 روز از جنایت در منطقه‌ای در قزوین پیدا شده بود.

با حضور پلیس در محل پیدا شدن این جسد، بررسی‌های اولیه شروع شد و ماموران متوجه شدند که مقتول بر اثر ضرب و شتم و خفگی جان خود را از دست داده است. یک ماه بعد از پیدا شدن جسد مقتول،  خانواده او که از مدت‌ها قبل خبر مفقودی مادرشان را به پلیس داده بودند، جسد وی را شناسایی کردند و مشخص شد قاتل یا قاتلان بعد از جنایت،  طلاهایی را که همراه این زن سالخورده بوده  به سرقت برده‌اند.

قتل سوم

درحالی‌که تحقیقات برای کشف راز 2 قتل ادامه داشت، صبح 7 شهریورماه سال گذشته جسد زن دیگری که خارج از قزوین رها شده بود، پیدا شد. طبق گفته خانواده مقتول، این زن قبل از ناپدید‌شدن 500 هزار تومان پول نقد همراه خود داشته که بعد از پیدا شدن جسدش اثری از این پول نبود.

چند ماه بعد یعنی روز 21 اسفند نیز جسد چهارمین مقتول که زن 47 ساله‌ای بود در جاده بوئین زهرا پیدا شد و به این ترتیب پلیس با معمای مرموزی روبه‌رو شد که پیچیدگی آن بسیار بیشتر از جنایت‌هایی بود که مهین، قاتل 5 زن و یک مرد قزوینی مرتکب شده بود.

قتل‌های سریالی

درحالی‌که تحقیقات برای کشف راز این جنایات ادامه داشت، 23 فروردین امسال ماموران در جریان پنجمین جنایت قرار گرفتند. قربانی،  این بار زن سالخورده‌ای بود که حدود 2 میلیون تومان طلا و جواهر همراه خود داشت و عامل یا عاملان جنایت بعد از قتل وی، طلاهایش را به‌سرقت برده بودند.

به‌دنبال این جنایت، ماموران متوجه شباهت‌هایی بین این پرونده و پرونده قبلی شدند. آنها در جریان بررسی محل پیدا شدن اجساد چهارمین و پنجمین مقتول متوجه شدند که در هردو محل آثار چرخ خودرویی وجود داشته که شباهت زیادی به هم داشته‌اند.

با این فرضیه که هر دو جنایت از سوی یک نفر صورت گرفته‌است، به دستور سرهنگ جعفری‌نسب ، رئیس پلیس استان قزوین تیم‌های ویژه‌ای از ماموران پلیس آگاهی استان وارد عمل شدند.

حدس ماموران درست بود و تحقیقات آزمایشگاهی نیز نشان می‌داد که اثر لاستیک ماشین که در صحنه هر دو جنایت به جا مانده بود، متعلق به یک خودرو  است.پلیس که خود را در برابر پرونده جنایت‌های سریالی می‌دید، بررسی قتل‌هایی که در طول ماه‌های گذشته رخ داده بودند را ادامه داد و کارآگاه‌ها متوجه شدند بین این قتل‌ها و 3  قتل قبلی مشابهت وجود دارد.

قاتل مینی‌بوس سوار

سرهنگ امیری رئیس پلیس آگاهی استان قزوین با بیان این خبر گفت: وقتی مشخص شد که همه این جنایت‌ها از سوی یک نفر صورت گرفته‌ است، بلافاصله‌ کارگروه‌های ویژه‌ای با حضور ماموران پلیس تشکیل شد و بررسی علمی این جنایت‌ها ادامه یافت. آثار به جا مانده چرخ خودرو در محل پیدا شدن اجساد قربانیان به آزمایشگاه جنایی ارسال و مشخص شد که این آثار متعلق به چرخ‌ یک خودروی عمومی مثل مینی‌بوس، ون یا حتی اتوبوس است.

وی ادامه داد:  ماموران در ادامه راهی محل‌هایی شدند که اجساد قربانیان در آنجا پیدا شده بود. یک شاهد که همزمان با پیدا شدن یکی از اجساد، مینی‌بوس فیاتی را در آن منطقه دیده بود مهم‌ترین سرنخ پرونده را در اختیار پلیس قرار داد.

وقتی این مرد به ماموران گفت که حضور مینی‌بوس در آن منطقه تعجبش را برانگیخته بود ماموران بررسی‌های آزمایشگاهی را ادامه دادند و متوجه شدند آثار چرخ به جا مانده در صحنه رها شدن اجساد، متعلق به مینی‌بوس مدل فیات است.

رئیس پلیس آگاهی قزوین با اشاره به اینکه 2‌مورد از جنایت‌های متهم در شهرستان البرز صورت گرفته بود افزود: پلیس که توانسته بود نوع خودروی مرد جنایتکار را شناسایی کند، جست‌وجوی خیابانی برای شناسایی آن را شروع کرد. ماموران ابتدا قصد داشتند با قرار دادن طعمه بر سر راه مینی‌بوس‌های فیات، قاتل سریالی را شناسایی کنند اما با توجه به خشونت این مرد هنگام ارتکاب جنایت، ریسک این کار بسیار بالا بود.

ماموران با راه‌اندازی گشت‌های نامحسوس، شناسایی مینی‌بوس‌های فیاتی که شاهد،  مشخصات آن را اعلام کرده بود را شروع کردند و بعد از گذشت 10 روز به مینی‌بوسی که تمامی پرده‌هایش را کشیده و در شهر تردد می‌کرد مشکوک شدند.

ماموران با زیرنظر گرفتن این خودرو، به شناسایی صاحب آن پرداختند و متوجه شدند این خودرو متعلق به مردی به نام ناصر است. بررسی‌ها نشان می‌داد که ناصر دارای سابقه‌ کیفری است و پیش از این هم دستگیر و راهی زندان شده است.

با این اطلاعات، ماموران که احتمال می‌دادند به یک‌قدمی مرد جنایتکار رسیده‌اند، تمامی حرکات او را زیرنظر گرفتند و متوجه شدند که این مرد در بیشتر مواقع مقابل زنانی میانسال که کنار خیابان در انتظار تاکسی یا اتوبوس هستند توقف می‌کند تا آنها را سوار ماشین خود کند.

با این اطلاعات، دستور بازداشت ناصر صادر شد و ماموران ساعت 5 صبح یکشنبه گذشته او را دستگیر کردند. روز گذشته قاتل سریالی صحنه 3 جنایت را بازسازی کرد.
صادق نیارکی، دادستان قزوین، روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگیری این قاتل سریالی گفت: به‌جز ناصر 12 نفر دیگر که خریداران اموال مسروقه بودند نیز دستگیر شدند و متهم وقتی دید چاره‌ای جز بیان حقیقت ندارد به قتل‌های سریالی اعتراف کرد.

وی ادامه داد: متهم، متاهل و ساکن شهرک مینو در قزوین است که تا‌کنون به قتل 5 زن میانسال و سالخورده اعتراف کرده و به‌نظر می‌رسد انگیزه او از تمام این قتل‌ها سرقت پول‌ها و طلاهای قربانیان بوده است.

دادستان قزوین افزود: این مرد که در خانه‌ای استیجاری زندگی می‌کرد در جریان بازجویی‌ها مدعی شد که بعد از شناسایی زنان میانسال که منتظر تاکسی یا اتوبوس بودند، مقابل آنها توقف می‌کرد و با گفتن این جمله که مسیرش با آنها یکی است، از طعمه‌هایش می‌خواست سوار ماشین شوند. وی بعد از طی مسافتی کوتاه به بهانه اینکه مینی‌بوس خراب شده است در گوشه‌ای توقف می‌کرد و بعد از اینکه خود را به طعمه‌هایش می‌رساند آنها را با ضربه مشت بیهوش می‌کرد.

وی تاکید کرد: این مرد تمامی قربانیان بیگناه خود را از طریق خفه کردن به قتل می‌رساند و سپس اجساد آنها را در مناطق مختلف رها می‌کرد. این مرد در بازجویی‌ها مدعی شده که در یکی از قتل‌ها، بعد از رها کردن جسد قربانی در منطقه‌ای خلوت از روی عکسی که وی در کیفش داشت متوجه شده بود که مقتول از آشنایان خود او بوده است.

قاضی نیارکی با اشاره به اینکه متهم برای اینکه کسی داخل مینی‌بوس او را نبیند، پرده تمامی پنجره‌ها را کشیده بود، اظهار کرد: این مرد جنایتکار جسد یکی از قربانیانش را یک روز تمام در داخل مینی‌بوس نگه‌ داشته بود تا آن را در فرصتی مناسب در محلی خلوت رها کند.

وی تصریح کرد: گرچه ابتدا تصور می‌شد قربانی نخست ناصر را مهین، دیگر قاتل زنجیره‌ای زنان در قزوین به قتل رسانده است اما مهین در جریان بازجویی‌ها این جنایت را انکار کرد و به بازپرس پرونده گفت که « مراقب باشید،یک نفر دارد از روی قتل‌های من کپی می‌کند » .

دادستان قزوین در توضیح عملیات گسترده‌ برای دستگیری متهم یادآور شد: از آنجا که این مرد در مقطعی جنایت‌های خود را متوقف کرده بود، این احتمال وجود داشت که وی از زندانیانی باشد که با دریافت مرخصی از زندان خارج می‌شوند.

به همین خاطر ماموران تمامی زندانیان را نیز زیرنظر گرفته بودند اما زمانی که متهم دستگیر شد، در بازجویی‌ها گفت که به خاطر پشیمانی، مدتی دست از جنایاتش کشیده بود.
براساس این گزارش، ناصر در حال حاضر در بازداشت به سر می‌‌برد و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 107782

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز